Jump to content

fukt


scorpio ghia

Recommended Posts

er det noen som har vert ute for dette "fenomenet" at scropio coupe`en dugger så det holder og blir lett våt innvendig??? eg har altså dette problemet på denne scorpioen også, samme som forrige lekker inn dører, men har tette dørene men det lekker fremdeles vann så det holder inn en eller annen plass, noen som har noen ideer på ka som kan gjøres for å få slut på dette????

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

Hei.Ja dette er ikke noe ukjent fenomen.Sjekk at dreneringen til tak luken (visst du har?) ikke er tett.Da renner det ned b-stolpen,og under matten,og der har du mest sannsynlig svaret på fukt problemet ditt.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Bare klem på slangene som kommer ut ved bakluka, somregel pakket fullt av dritt der de smalner. Opplevde en gang at det var så ille at vannet rant ut og inn i taktrekket, for så å dryppe ned i hele bilen fra taket! Åpna dreneringa og problemet var borte

Link to comment
Share on other sites

har sjekket det med dreneringa stemmer det ja var en del drit som kom ut men en del vann også..

 

min kan bli våt i dørken bak vis den står parkert i oppoverbakke og det regner mye.. kan det være samme problem?

 

eg har samme porblemet er baklyktene som lekker inn ser det ut som.. men eg gikk til våre kjære venn biltema og kjøpte en slags sikaflex, bare det er til ruter og gummi lister å den slags.. så håper det gjorde susen :D

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

jeg glemte å si at den står parkert med fronten oppover.. så det kan ikke være baklysene da... :D det kommer inn i dørken på venstre side bak.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

det var litt arbeid med å få bilen tett men no er da altså det og gjort :D sam div annet plukk :D det de fleste bør sjekke er ALLE pakningene om limingen er gått opp var nemlig det som var tilfelle her..... *kjipt*

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

det var litt arbeid med å få bilen tett men no er da altså det og gjort :D sam div annet plukk :D det de fleste bør sjekke er ALLE pakningene om limingen er gått opp var nemlig det som var tilfelle her..... *kjipt*

Hvor var det den tok inn vann da?? Dørpakningene?? Luka?? :)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

det var litt arbeid med å få bilen tett men no er da altså det og gjort :D sam div annet plukk :D det de fleste bør sjekke er ALLE pakningene om limingen er gått opp var nemlig det som var tilfelle her..... *kjipt*

Hvor var det den tok inn vann da?? Dørpakningene?? Luka?? :)

 

vell bunnen av dørene men ikke luka :D og frontruten og inn forran med dørene der var den store gummilisten gått opp i limingen.. stort sett det meste av ruter og dører kan man si... men biltema ble frelseren :D knallgodt stoff de har :D

gliset "89" sierra 2.9i GL

X "98" mondeo V6 ghia

 

Trim til du ikke har mere å trimme på!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...