Jump to content

Subaru Impreza WRX STi 2006


Ford4fun

Recommended Posts

Guest Thunder

Utrolig tøft. Her snakker vi om min desiderte drømmebil altså. Det er nesten litt synd at dere ribber en helt ny bil for å bygge opp en enda heftigere, hehe...

Link to comment
Share on other sites

Perfekte porter, timing, tenning ++ og god fyllingsgrad. Ladetrykket er stort og gir mye moment i mellomregisteret, mens pga restriktoren på 34mm kan ikke motoren sluke nok luft til å gi høyt moment på høy turtall slik at den store effekten uteblir. Avansert anti-lag gir trykk nesten hvor som helst.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får man til dobbelt så mye moment som hestekrefter i rallybiler...? :blink:

Motec innsprutet gjør at vi kan justere responsen, turbortrykk, tenning.. Alt som ikke er nødvendig faktisk !

 

Når vi fjerner restriktor og kjører med en annen mapping henter vi ca340hk, og samme moment.. DA går det skummelt bra..

 

Litt uenig i det siste med porter etc.. Motoren er ikke gjort noe med, utenom skiftet plugger, og datasprut...

 

Ca 1,6 i trykk mener jeg å huske..

 

Følg med på www.kvam-motorsport.com for oppdateringer!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noe med at restriktoren gir lavere effekt, men høyere moment? Mener å huske en gammel artikkel i Drive, der de var på besøk hos Turbo-Karlsen.

momentet ligger jo i bunn av turtallsregisteret, mens effekt ligger på topp.. Se bare på siste RS4, maks effekt ved 7800 rpm-...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...