Ford4fun Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Da er vi ferd med å bygge om en 2006 til en 2006 bil Begynte om mandag, og må ha den andre ferdig til 15 desember, bilen lar seg ikke bruke iløp før 1.1.06 pga homologering, men vi venter i spenning til da! Sjekk bilder på Kvam MotorsportBrutalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thunder Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Utrolig tøft. Her snakker vi om min desiderte drømmebil altså. Det er nesten litt synd at dere ribber en helt ny bil for å bygge opp en enda heftigere, hehe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Hvordan får man til dobbelt så mye moment som hestekrefter i rallybiler...? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Er jo bra med moment i boxer og V-motorer da.. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Perfekte porter, timing, tenning ++ og god fyllingsgrad. Ladetrykket er stort og gir mye moment i mellomregisteret, mens pga restriktoren på 34mm kan ikke motoren sluke nok luft til å gi høyt moment på høy turtall slik at den store effekten uteblir. Avansert anti-lag gir trykk nesten hvor som helst. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford4fun Posted November 11, 2005 Author Share Posted November 11, 2005 Hvordan får man til dobbelt så mye moment som hestekrefter i rallybiler...? Motec innsprutet gjør at vi kan justere responsen, turbortrykk, tenning.. Alt som ikke er nødvendig faktisk ! Når vi fjerner restriktor og kjører med en annen mapping henter vi ca340hk, og samme moment.. DA går det skummelt bra.. Litt uenig i det siste med porter etc.. Motoren er ikke gjort noe med, utenom skiftet plugger, og datasprut... Ca 1,6 i trykk mener jeg å huske.. Følg med på www.kvam-motorsport.com for oppdateringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
75mk2 Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Er det ikke noe med at restriktoren gir lavere effekt, men høyere moment? Mener å huske en gammel artikkel i Drive, der de var på besøk hos Turbo-Karlsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford4fun Posted November 12, 2005 Author Share Posted November 12, 2005 Er det ikke noe med at restriktoren gir lavere effekt, men høyere moment? Mener å huske en gammel artikkel i Drive, der de var på besøk hos Turbo-Karlsen.momentet ligger jo i bunn av turtallsregisteret, mens effekt ligger på topp.. Se bare på siste RS4, maks effekt ved 7800 rpm-... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now