Jump to content

capri cosworth


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bremser er vel første bud ja

men det beste er jo så klart å ta en tur til biltilsynet og snakke med de om planene dine.

men det er nok ikke umulig å få godkjent siden det er noen capri cosworth'er bygget her i landet

 

lykke til med prosjektet ihvertfall :)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Som 2.8 injection sier, snakk med biltilsynet først.

 

Ellers finnes det TüV på cosworth-bremser foran, er dem som har gjort det, kommer vel noen fler å sier noe om det her tenker jeg..

 

Caprisport har også en del om bremser, fjertårnstag osv.

 

Lag en prosjekttråd om bilen din på forumet her da? B)

 

EDIT: Fikset link

 

Mvh

TurboX

Edited by TurboX

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Det beste er å fylle igjen det som står på toppdekselet så de ikke ser at det står noe annet enn 16 v Turbo der og godkjenne det som 2.0 Turbo... For det er jo det det er... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

For det første, ingen nødvendighet å godkjenne den som 2liter cosworth, (vis da du ikke vil ha cosworth i navnet.. men mye enklere å godkjenne den som capri 2liter turbo.. kommer og veldig ann på hva bilen var før du byggde den om, ikke pga det er så store forskjeller, men vist biltilsynet hører at f.eks bilen var en 2liter automat, freeker de litt ut.. Ang bremser, ingen nødvendighet å bruke cosworth bremser, men bremsekraftforsterker og slikt bør byttes til f.eks fra scorpio 2,8i. Bruk stabstag fra 2.8i gr de er litt tykkere...

Råder deg til statens vegvesen i Larvik er VELDIG greie...

Prata med en der ang ombygging fra 3liter 74 mod, til en 2liter ohc tubo med ca 270hk, han sa "nei dette var ingen problem da han bremsene fra en 3liter var vell såpass sterke, at han sa at verken bramser/dempere osv var en nødvendighet å bytte...... Håper du blei litt klokere.. Men spring rundt til de forskjellige stajonene og spør de... da finner du ut hvor de er de greieste...:-)

Link to comment
Share on other sites

Guest harleymannen

Hei

 

Det er godkjent to caprier med Cosworth motor i Oslo i sommer. Nå med den nye faggruppen som har med bla ombygde biler er dette blitt litt lettere. I Oslo er det to stk på hel tid og den har en som er der man-onsdag som har med disse sakene. I Bærum er det en fyr på plass torsdag og fredag som du bør snakke med. Disse vet hva bil er og har et relativt fornuftig syn på hva som skal til osv. Ring en av disse, ev ta en møte. Dette har jeg gjort. Fortell om dine planer, ta med biler osv. Men et tips er at du er litt udmyk, men hvis også at du har planer om bremser osv.

 

Knut

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Anders standahl det ja....veit ikke om den er godkjent med cosmotor, men det er enklere å godkjenne en mk1 med det...

pga regler og den kom med v8 i australia og andre store motorer

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Får jo godkjennt alle capri'er med V8 på originalt 2.8i understell da ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

hvor gjør man det??

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Tror fler har fått det godkjennt i Trondheim. Kom jo originalt med V8 i mk1.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Bilen til stamdal er godkjent den. Må være det for å være med i serien på gatebil. men finnes både mk 2 og mk 3 som er godkjent med med cossi motor.

Link to comment
Share on other sites

Anders standahl det ja....veit ikke om den er godkjent med cosmotor, men det er enklere å godkjenne en mk1 med det...

pga regler og den kom med v8 i australia og andre store motorer

 

Pga at bilen er eldre enn 71 modell kan den godkjennes med hvilken som helst motor.Du må søke om å få bygge om bilen,og det er ikke noe i reglene som sier at du ikke får bygge om.Er heller ikke noen krav til bremser når bilen er før 71.Det er nye regler etter 71 som er strengere med andre krav til bremser og ombygging.

Link to comment
Share on other sites

Guest harleymannen
Pga at bilen er eldre enn 71 modell kan den godkjennes med hvilken som helst motor.Du må søke om å få bygge om bilen,og det er ikke noe i reglene som sier at du ikke får bygge om.Er heller ikke noen krav til bremser når bilen er før 71.Det er nye regler etter 71 som er strengere med andre krav til bremser og ombygging.

 

Tja vet ikke helt om dette er helt rett. Er en runde nå med biltilsynet og den nye fagruppen som har med ombygde kjøretøy nå. Om dem har sterke meninger ang dette med bremser. Venter på et svar fra dem i løpet av neste uke. Denne fagruppen består av to som jobber på fulltid i Oslo og en som deler sin stilling med 3dager i Oslo og 2dager i Bærum. Totalt er det (tror jeg) 7stk i Norge som har med dette å gjøre nå.

For min del gjelder dette en Capri 70mod.

Link to comment
Share on other sites

Du får aldrig godkjent den som Capri cosworth, fordi det aldrig kom noen capri cosworth, men og godkjenne den med cosworth MOTOR, skal gå helt fint, og du vil da få: godkjent med Ford 2.0 16v cosworth motor hvis du ønsker det... eller bare: godkjent med 2.0 turbo hvis du ønsker det.... men noe cosworth blir det som sakt ikke... Du må jo gjerne kalle den capri cosworth etterpå, men skal du ha det i vognkortet, så sliter du ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

vist du har gamle typen led nett er det 4 ledninger som trengs.. en jordingskabel inne ved hjernen (brun) en jording ved batteriet (brun) en svart ledning ved batteriet (+) og en svart ledning ved den kontakta som er ved ledningen til fordelere. en kontakt med 5 ledninger i.. her trenger du kun tenningsstrøm til den svarte ledningen i kontakta....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Cosworth?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

06.jpg

B) B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...