Jump to content

capri cosworth


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

vist du har gamle typen led nett er det 4 ledninger som trengs.. en jordingskabel inne ved hjernen (brun) en jording ved batteriet (brun) en svart ledning ved batteriet (+) og en svart ledning ved den kontakta som er ved ledningen til fordelere. en kontakt med 5 ledninger i.. her trenger du kun tenningsstrøm til den svarte ledningen i kontakta....

 

 

i den kontakta til fordeleren er det 6 ledninger på min..

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Sierraxr4x4
Hvorfor Cosworth?

06.jpg

B) B)

 

 

noen som har koblingskjema for 78mod mk2? Tenkte da på hvilke som går til batteri + og -

 

er det du som har denna der, ???

har du info im motoren,

jort noe for å få lavere kompå å søikt?

Link to comment
Share on other sites

Ikke min nei, er en svenske som har den. Mulig du finner noe info på siden hans, ska se om jeg finner den igjen når jeg kommer hjem.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

funka bra den caprien ja:)

 

fått starta enda Åshøgda-raceway?

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

jeg veit værtfall en tråd jeg kommer til og følge med i dette forumet på.. hehe.. deven dette blir uber gromt tror jeg :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

skjer lite m caprin om dagen gitt..

har prioritert sierran i det siste..

men så fort den er ferdig skal jeg kjøre den til lakkering,blir vel i slutten av juni regner j med.

står igjen å sveise eksosanlegg før den kan kjøres,men går fort bare je byner,hehe

 

Hva har du gjort med bremser?

Holder på å forske litt på det selv for tida..

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
montert sideskjørt og hekk idag.

legger ut fler bilder da den er lakkert... :D

 

Kan du ikke lage en tråd der du legger ut masse bilder av det som er? Inspirerer oss andre som ikke har kommet så langt som du enda :D

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
Guest Nakkeru

Jeg har kjøpt meg V6 cosworth til capri mk1 min. og den har 3,0l understell. Hvis jeg da fjærner cosworth merke så bør det være enkelt for meg å få registrert den med 2,9 da? er jo ikke turbo på den engang

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det går så bra...med mindre de som godkjenner bilen ikke ser forskjell på en vanlig 2.9 og en 24v.

men originale 3.0 bremser har folk klart å få godkjent med v8 og en 24v på under 200hk burde ikke være noe problem da.

ble forresten solgt en capri 3000gt for en stund siden, godkjent med 200hk 3.0 turbo og originale bremser

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Skjer det noe mere her eller Åshøgda-raceway? :blush: Venter spent på fortsettelse av Capri med cosworth motor! :rolleyes:

 

 

egentlig på stede hvil med caprin.har bare hatt tid og peng til cossin i det siste.

kjørte ei runde med den tidlig i sommer,og siden har den bare stått.mangler fortsatt lakk.

 

har satt på nye hjul da :D

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Nakkeru

Jeg digger fronten på den! den ser litt spesiell ut? eller er det bare fordi den er matt?

 

er det samme innpress som på mk1? isåfall hva heter felgene?

Edited by Nakkeru
Link to comment
Share on other sites

Jeg digger fronten på den! den ser litt spesiell ut? eller er det bare fordi den er matt?

 

 

Har du tenkt å beholde MK2 grillen eller skal du ha på MK3 som resten av bilen?

 

Var faktisk litt tøft sånn den er nå. :P

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Jeg har kjøpt meg V6 cosworth til capri mk1 min. og den har 3,0l understell. Hvis jeg da fjærner cosworth merke så bør det være enkelt for meg å få registrert den med 2,9 da? er jo ikke turbo på den engang

Du bygger den komplett om til 3,0 spec, og slik får du den typegodkjent som 3,0 liter. Senere bør det gå å få den godkjent med 2,9 24V, men fortsatt typegodkjent som 3,0 liter, altså offesielt registrert som 3,0 liter.

Kan ta Granada`n min som eksempel. Det er en 84 mod. 2,3L, komplett ombygd, typegodkjent og offesielt registrert som 2,8i. Men godkjent med 2,9 24V motor og Scorpio Cosworth bremser, m.m..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...