Jump to content

Amalventil


Escort RST WRC

Recommended Posts

Jeg lurer på hvor amalventilen skal ha strøm fra? Dette gjelder både pluss og minus..

For på min Escort rs turbo har forrige eier brukt bleedventil, og tatt vekk ledningene til amalventilen...

Har lyst til å ha muligheten til å bruke amal...

 

Lurer også på hvordan amalventilen fungerer på høyere trykk, på 1.0-1.2bar...

Har 31acturator liggende og skal kjøpe chip, men hva er best å bruke da? Bleedventil eller amal???

 

kristian

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

lednings-fargene til amal finner du i haynes-boka...

 

de ligger teipet sammen med ledningene til LMM og bensintrykkomvandleren...nedi der :)

 

amal er en kjekk ting det, min fungerte ihvertfall prikkfritt med 1.45 bar :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Okay..

Kjempegreier, takker for svar ;)

 

Så det skal fungere greit å bruke bare amal på høyere trykk, og lage 2stegs bryter på strømmen til amal?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaikill

vanligvis vil denne klippe trykk slik at du får et roligere innspark av turbotrykk<----- kjedeli.. Kobles som ole sier over en bryter til jord å ha 2 stegs trykk bryter. Hvordan det er å bruke på såpass høyt trykk vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

er det ikke amalventilen som fucker opp ladetrykket på så mange rs'er da? amalen på min RST går i alle fall rett i containern, elektronisk boostcontrol inn, amalvalve ut B)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg godt få den istede :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Betaler du frakt så gjærne for meg :) Blir ikke før til våren da evt.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Ingen problem, kan godt overføre en femmer til frimerker :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Har sett gjennom koblingsskjemaene i Haynes boka nå, og skjønte ikke en drit av det :) .

Er det noen med en Escort RS Turbo som kan sjekke hvor de ledningene går?

 

Vurderer å bruke bleed istede viss jeg ikke finner ut av det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...