Jump to content

Pedaler og kule


Count

Recommended Posts

Det er ikke motorn min.

Det er testing av en prototype på et nytt innsug til 24v Cosworth..

Innsuget som ford har lagd er jo komplett talentløst. Lufta på nesten bokstavelig talt gjennom en vegg før det slipper inn til ventilene..!

 

Men, fra en sak til en annen.

Hva med dissa "jålerigreiene"?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Sparcologo på pedaler i en classy Grand Tourer? Ikke mitt valg.

Ser ikke sånt i Omega Lotus, E55 og XJR.

 

Blir dumt å besudle bilen med noe alle Civiceiere har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet... :(

Det var de mest diskrete jeg fant!

Vil IKKE ha Momo eller OMP. Syns jeg skal ha den.. FÅr være måte på liksom..

Noen bedre forslag da?

Det blir for simpelt med de originale kjedelige gummiputene som alt fra 2.0 DOHC til 2.5 diesel har og.. :?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Scorpio 24v er jo egentlig en skikkelig "sleeper" :twisted: ..

Det syns jeg er det mest geniale med den, og hvis man setter i ei manuellkasse og beholder det mest mulig originalt, så mistenker vel ingen noenting. Så hvorfor ikke bare la girkula være org??

 

Folk titter inn og ser original girkule og tror man har en vandlig 2 liter, da gidder de ikke stjæle den og de tror de kan dra fra den i gatekrysset seinere..

-Noe de sansyndlighvis ikke greier, det er gøy! :P

 

Med mindre de legger merke til at speedometeret går opp i 270, da kan det hende de bjynner å lure..

Link to comment
Share on other sites

forslag da?

Det blir for simpelt med de originale kjedelige gummiputene som alt fra 2.0 DOHC til 2.5 diesel har og..  :?

 

Som dølle skriver ser ikke noe galt i en org. girkule.

Blir dust med midtitryne megasøm i neonfarge...

Viktig å ikke kitsche kjærra, men finner du en helsort med f.eks. aluskive på toppen blir det pent. Bør se ut som en orginal Fomocodel.

Sjekk noen av de store GTene for ideer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan jo bare lakke over den hvite Sparcologoen, og hvips ingen ser hvor de kommer fra :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte også ha nye pedaler, laga dem sjæl av 2mm aluminiumsplater og laga knotter av skruvehoder 8) , lakka skruvene i org. farga tel biln min, faktisk samme farga som Count har på sin bil. (Syns forresten det er den fineste farga i verden, "Midnatt-Blå"..) :P

 

Blei ikke så værst, blanke og fine pedaler, synes godt, greie å kjøre med, koster ikke en skitt, og er kule å lage. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror uansett egentlig at carbonpedaler blir profft.. :)

 

Mulig at vi har litt forskjellig farge, men jeg trodde at det var den samme.. :?

 

Min ser stort sett svart ut, men i godt sollys og fra rette vinklene ser man at det er ett snev av blåfarge i lakken, syns det ser dritfint ut.. :P

 

Er du sikker på at det ikke er noe blåfarge i lakken din :?:

 

Har du fargekoden til bilen din? -Min tror jeg er "MO", står på identifikasjonspalta i motorrommet..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...