Jump to content

Forksjell På Fjærene?


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

har en mondeo 1,8 td 1994 modell..

ser at eiker har juletilbud på fjærer, tenkte å slå til, skal senke 55/40, men finner bare fjærer til combi? er det samme fjærene? er det noe forskjell på fjærer til sedan og til combi?`

 

FJÆ-26-1-086 Senkesett Ford mondeo turnier (kombi) 1,6-2,0+dsl. 55/40mm

Årsmodell: 93-09/96 TUV Papir: 1259

 

det er det det står.. spørsmålet er: passer de til min bil? reiner me dsl står for diesel....

 

håper noen vet før tilbudet går ut!!

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er noe forskjell på sedan å combi.. det er vel stv som trenger andre dempere bak.

 

Min er senka 55-40 og jeg har sedan, jeg mener det fineste er å senke noe mer fremme slik at du får lik avstand fra dekk opp til hjulbue både bak å fremme.

senker du likt fremme å bak så vil du få "sirevva" :)

 

Slå til du :)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
tror ikke det er noe forskjell på sedan å combi.. det er vel stv som trenger andre dempere bak.

 

Min er senka 55-40 og jeg har sedan, jeg mener det fineste er å senke noe mer fremme slik at du får lik avstand fra dekk opp til hjulbue både bak å fremme.

senker du likt fremme å bak så vil du få "sirevva" :)

 

Slå til du :)

 

hva merke har du senket me?fornøyd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kikket litt på meca sine sider og der viste de at sedan har bakfjører på 354mm lengde og forskjellig diameter på fjøren oppe og nede, mens combi har litt lengre fjør som har lik diameter over hele.

 

På mekonomen sine sider derimot står sedan og combi oppført med samme fjør, og en annen type til stv.

 

Ble du klokere nå? :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Jeg kikket litt på meca sine sider og der viste de at sedan har bakfjører på 354mm lengde og forskjellig diameter på fjøren oppe og nede, mens combi har litt lengre fjør som har lik diameter over hele.

 

På mekonomen sine sider derimot står sedan og combi oppført med samme fjør, og en annen type til stv.

 

Ble du klokere nå? :D

 

hehe,virkeligt flotte greier:s :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...