Jump to content

Kamsett Og Chip Til Rs Turbo


Escort RST WRC

Recommended Posts

Har tenkt å få litt mer hester i RS Turboen nå.

Har allerede Mongoose 2,5" / 4" eksos, Greenfilter og GRS Evo4 intercooler.

 

Har tenkt å kjøpe et Piper 285t2 kamsett og chip til escorten. -31 acturator har jeg liggende.

 

Men jeg lurte på hvor dette er billigst?

Ser at flere med RS Turbo her inne har dette.. Hvor mye betalte dere?

 

Synes å huska at det var en her på forumet som lodda inn sokkel i hjernen til chip for et par, tre hundrelapper?

Blir dette gjort ennå? :)

 

Noen som har innspill på hvor mye hk dette oppsettet kan gi? Med trykk på ca.1-1.2bar.

Motor er i god stand, kjørt rett under 100.000km...

 

Takker for svar!

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

burton power eller amber performace har dette.. ;)

 

det er alibaba her på forumet som lodder inn sokkel.. :)

 

vil tippe mellom 190 - 200 "ekte" hk med alle mods du sier, såfremt du har bensin nok til trykket og motoren faktisk er i god stand...

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Er vel dette det er snakk om.. skal kanskje(!) kjøpe ett slikt til min sammen med ett justerbart kamdrev http://cgi.ebay.co.uk/Piper-Camshaft-Kit-F...1QQcmdZViewItem

 

 

det der er ikke den ultimate cam`n... den der er vell en eldre utgave.. den med størst effekt utslag heter 285t2

 

den der mangler 2 talle,og det sto på specs`n at den kun økte med 15hk, den t2 cam`n øker med 25hk på 1,05 bar, på den bilen de benka, står i papirene...

Link to comment
Share on other sites

rs-motorsport kunne tilby denne kammen + et justerbart kamdrev til rett over 4000 da jeg sendte forespørsel på dette i sommer..

tror ikke det er så ille egentlig!

 

Ja, var grei pris det egentlig

 

Det er ikke så ille. Settet koster 240 pund på ebay og hos woodford, uten drev. Justerbart drev må du ha.

 

Sokkel kan jeg lodde inn.

 

Hvor mye skal du ha for det da?

 

 

Jepp, er dette kamsettet jeg har tenkt på..

Er vel et av de beste kamsettene til det oppsettet jeg skal ha?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

piper, kent og newman er de beste.. har newman cams selv, men bilen ligger i deler enda så har ikke testet den enda, men effekten skal visst være bedre med den enn med piperen.. det er endel i england som bruker newmanen, men den er endel dyrere enn de andre så den er ikke like mye brukt som piperkammen selv om de fleste som har sett papirer eller brukt newmankammen er enig om den er bedre..

 

tror nok uansett jeg ville gått for en piper t285t2 hvis jeg skulle velge på nytt nå.. koster halvparten av hva hele kittet til newman koster..

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

piper, kent og newman er de beste.. har newman cams selv, men bilen ligger i deler enda så har ikke testet den enda, men effekten skal visst være bedre med den enn med piperen.. det er endel i england som bruker newmanen, men den er endel dyrere enn de andre så den er ikke like mye brukt som piperkammen selv om de fleste som har sett papirer eller brukt newmankammen er enig om den er bedre..

 

tror nok uansett jeg ville gått for en piper t285t2 hvis jeg skulle velge på nytt nå.. koster halvparten av hva hele kittet til newman koster..

 

 

Okay, takker for info ;)

Har hørt endel om newman-cammen, men tror jeg går for piper 285t2.. Mye brukt, og bra register ;)

 

Noen som vet hvor jeg bør kjøpe chip fra?

Tenkte å kjøpe en ahmed bayjoo-chip, har hørt mest skryt om de...

Noen som er uenige? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Du må også ha deg justerbart drev ellers er det nesten ikke noe vits med ny kam. Kam'en skal ha en timing som du ikke får med standard drev, og uten riktig timing får du ikke utnyttelse av kam'en på en CVH.

 

For riktig innstilling bruker du timingskiven som følger med og ser når innsugsventil nr.1 beveger seg, eller du kan bruke dial gauge for størst nøyaktighet. Jeg kjøpte en dial gauge med magntetisk stativ for 35 dollar på ebay.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Newmankam, fjærer og mekaniske løftere koster 280 pund. Newman bruker høyere kvalitet på stålet enn Piper og Kent. Newman regnes for å ha den beste profilen.

 

Blir jo en del penger når jeg har fått den hjem ;)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Newman, 280 pund inkl norsk moms: 4200kr

Piper, 245 pund inkl norsk moms: 3675kr

 

Frakt vil jeg nok tro er meget lik.

 

Den effektøkningen Piperkammen skal gi, er plenty god nok for meg :)

Syns det er like greit å spare noen hundrelapper på noe som er prøvd av maaange før meg ;)

Tviler ikke et sekund på at newmankammen er bra, men kommer til å gå for piper t285t2 ;)

Og viss jeg kan få den for rundt 4000 inkl. just. kamdrev fra rsmotorsport som thewizard snakket om, er jo det helt konge :)

 

Er det noen i norge som selger superchip eller ahmed bayjoo chiper? Til greie priser da vel å merke :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

er nokk den turbosystems chip`n du tenker på clinton... du kjøpte av d-link... vet ikke om det er noe spesifikt navn på den, er noe turbosystems motorsport i england har satt i, tror det er noe eget konstruert greier, ikke noe oppkjøp fra burton/amber osv...

 

Men merk: hjærnene må ha samme farve kode for at de spesifike chippene skall funke...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...