Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har veldig lyst å gjøre noe som jeg har hatt lyst til lenge, montere turbo i bilen (2,4 Scorpio). Lurer på å kjøpe en 2,4 delebil å prøve på først. Kommer til å gå for singel turbo siden det blir billigere.

 

Har en T25 på handa for 3000 som er gått rundt 30k. For øvrig en original 200sx turbo. Er 3000 en grei pris?

 

Med T25 på en 2,4 motor. Hvor tror dere den vil begynne å lade? Vil også ha den til å virke opp mot 5500 i hvertfall. Blir dette feil turbo til denne motoren da? Har ingen planer om et verstingprosjekt, mest bare for skøys skyld.

 

Takker for svar. MVH

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Posted

T25'en høres litt liten ut i mine ører. Mye mottrykk på turtall. Ville gått for en liten T3 hvis du vil ha trykket tidlig :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Posted

Aaah, takker for svar. Var redd for at den ble litt lite ja. :P

 

Er T3'n fysisk mye større da? T25'n var jo egentlig en ganske liten sak.

Og hvis det ikke koster mere enn rundt det samme så...

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Posted (edited)

står masse saab 900 turbo rundt på opphugningene så en sånn turbo bør gå an å få tak i billigt....

 

tror faktisk med tanke på rør å sånn at det er lettere å bygge twin turbo... etter de jeg såg på gamle min så var det ikke så veldig mye arbeid det jeg gjore..

 

På twin turboen har du eksos fra begge sider så de er lett å koble deg inn på orginal annlegget... bygger du singel må du bygge om hele eksosen, sleppe å la eksosen gå fra ene side til den adre for så gå i turboen...

Edited by RHeskja
Posted

Har tenkt på at det blir mye rør ja..

 

Var det 2,9 du bygde på? hva gjorde du med bensin, tillegssprut? Hadde du lavkomp? Resultatet? :)

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Posted

Den "største" T25 fra garrett, funker på biler opp til 2.5l ifølge Turbobygarrett

Den minste funker opp til 2.2.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Jeg har vert på tanken til 2,9... Er jo simpelt å bytte om, men er det noe som sier: ikke bygg på 2,4? Burde jo gå like fint det?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

  • 3 weeks later...
Posted

Lurer litt på det siste spørsmålet mitt? Om noen vet?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Posted

Det er jo ingenting som slår kubikk da. Større motor er mer guff :D

Har ikke hørt noe om 2.4 maskinen, er det tre eksosporter på den?

Ser ikke noe i veien med å bygge på en sånn en, så lenge du er forsiktig med trykket.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Er tre eksosporter på den ja.. Er jo nesten samme motorn. ;)

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...