Jump to content

Kan noen hjelpe????


scorpio

Recommended Posts

Hei alle som vil ta vare på Scorpio, synd det ikke er noen klubb for denne bilen ennå. Det jeg lurer på er: hva må jeg gjøre for å få en 2,8 i Ghia godkjent som cosworth??? Og kan noen hjelpe meg med å få tak i det jeg trenger??? hva vil dette koste? hvis jeg tar inn en selv, hvilket land vil det lønne seg å ta bilen fra?? noen som har forbindelse til noe sånt??

Takker for all hjelp og støtte til mine planer

MVH

scorpio

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Sett autodb.no? Er en Scorpio 24v for ca 20K.

 

Hva med en mer spesifikk Topicoverskrift?

Slitsomt med forumet fullt av slike troll i eske... ingen diss bare ett :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei alle som vil ta vare på Scorpio, synd det ikke er noen klubb for denne bilen ennå. Det jeg lurer på er: hva må jeg gjøre for å få en 2,8 i Ghia godkjent som cosworth??? Og kan noen hjelpe meg med å få tak i det jeg trenger??? hva vil dette koste? hvis jeg tar inn en selv, hvilket land vil det lønne seg å ta bilen fra?? noen som har forbindelse til noe sånt??

Takker for all hjelp og støtte til mine planer  

MVH  

scorpio

 

Du bygger om bilen, ordentlig! Deretter drar du på et fordverksted som er villige til å skrive ut godkjenningspapirer, for så å dra på biltilsynet for å skrive om vognkortet.

Jeg importerte fra tyskland, men det spiller egentlig ingen rolle hvilket land du tar bilen fra..

Godkjenninga ble vel kostende omtrent to tusen til sammen, tror jeg..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Hva kostet det å ta bilen inn fra Tyskland? Har tidligere prøvd å kontakte Ford verksted og Ford Motor Norge med samme svar og det var: Ingen ombygging godkjennes i så stort omfang pga ekstra forsterkninger på cossien. Noen forslag om hvor de kan godkjenne dette??

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Hvor mener de at det er ekstra forsterkninger hen?

 

Hvorfor ikke sette en 24v motor i en Sierra forresten?

-Hvis du ikke trenger/vil ha plassen til en Scorpio så er det vel ikke noe i veien for å ha Sierra?(untatt at det blir vanskelig å få godkjent, men jeg vet at det er flere Sierraer i England som er ombygd med 24v motor..)

Link to comment
Share on other sites

De mener det er noen forsterkninger bak i bærende konstruksjon, utover det sier de ikke så mye om det. Sierra er utelukket for meg siden jeg har scorpio som jeg er fornøyd med til det daglige og på tanke med komfort, har også lagt en god del med arbeide i denne bilen, så det blir nok en ombygging av denne som blir aktuellt for meg.

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Det var godt å høre:) Da er det jo bare å sette i gang med ombygging da. Skal se hva jeg får tak i og til hvilken pris. Noen som vet hvordan det er å sette Turbo på en 24V? Hvor mye HK vil denne da utvikle? Kunne vært gøy med noe spesiellt under panseret her.... Bor i Fredrikstad (Østfold)

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...