Jump to content

Hva som stjeler hk?


cossie4ever

Recommended Posts

4x4 cossie med 224hk blir jo frakjørt av en 2wd med 204hk :blink:

Jeg skal bygge om til 2wd, men skal bare skifte girkasse. Vil jeg få tilbake de hestene som blir vekk i 4x4?

Eller blir det tungt å dra rundt akslingene/drevene i bunnpannen selv om jeg skifter til 2wd kasse?

Link to comment
Share on other sites

4x4 veier vel litt mer enn 2WD det er nå en ting, og så har man tap i alt av drivverk. Vil tro at det vil subbe litt om du ikke fjerner drivverket forran, men kan du ikke ta vekk akslingene?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

4x4 veier vel litt mer enn 2WD det er nå en ting, og så har man tap i alt av drivverk. Vil tro at det vil subbe litt om du ikke fjerner drivverket forran, men kan du ikke ta vekk akslingene?

 

 

Ta vekk akslingene som går fra girkassen til bunnpanne?

Kan jo gjøre det vist ikke jeg må skaffe flere deler eller det er for komlisert?

Link to comment
Share on other sites

hallo folkens.. det er jo logisk at en 2wd med 204hk går bedre enn 4x4 med 224hk. 4x4 veier ca 1310kg mens 2wd veier ca 1165kg. Åsså har en rundt det doble i drivverkstap på 4x4. da har 4x4 vesentlig mindre hk + mer vekt. Kan jo bare ikke gå bedre det når utvekslingen er noe lunde lik. :) Selvsagt kan en jo sjekke trykket. Åsså er det jo sikkert mye olje i innsuget som "holder" luften igjen, men dette vil jo egentlig være likt på begge bilene. :)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

hallo folkens.. det er jo logisk at en 2wd med 204hk går bedre enn 4x4 med 224hk. 4x4 veier ca 1310kg mens 2wd veier ca 1165kg.

 

Veier ikke cossie 2wd ca 1230kg da? Men likevel 80kg i forskjell da!

 

Det som tilslutt blir avgjørende er nok hk på hjul iforhold til vekt! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

ved ombygging til 2wd ville jeg tatt av alt som hører til 4-trekken.

 

ta av bunnpanna med diffen pg akslingene og sett på ei 2wd bunnpanne.

hvis du bare tar av akslingene vil du jo få et åpent høl inn i framdiffen. ikke akkurat gunstig det.

om du ikke skal bruke den bunnpanna til noe kan du jo ta av diffen og sveise igjen begge ender...

Edited by rscosworth
Link to comment
Share on other sites

Ronny: skal ikke krangle på det, men mente å huske fra ett vognkort at de veide 1165kg, men samma det.. 4x4 taper hvertfall på hester på hjulene pr tonn. eneste fordelen 4x4 har er et høyere dreiemoment, åsså er vel dreiemoment kurven litt lenger høyt oppe.

 

2wd er jo tilogmed noen steder oppgitt raskere 0-100

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...