Jump to content

drivaksler


rene`racing

Recommended Posts

  • 1 month later...
Guest Marius

di er vell ett par hakk mer solide ja.

jeg motte jo bygge om til små. hadde store orignalt.

10mm bolter på store og 8mm tror eg på di små.

ganske forsjell.

eg har 2stk drivaksler med dårlige lager komplett med låseringer vis noen trengte. ? send pm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

er det noen som hvet kor eg får tak i nye ledd til desse akslingene?veit dei har på oldcars.de men er det noen andre i norge som selger dette`?

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
er det noen som hvet kor eg får tak i nye ledd til desse akslingene?veit dei har på oldcars.de men er det noen andre i norge som selger dette`?

 

jeg har kjøpt komplett drivaksel ledd med fett å mansjetter. får slike ferdige kit men det var til små akslinger. kansje di har til store også. heilt greie dettte til ok pris. circa 550 for leddet,

Link to comment
Share on other sites

Margarus har jo byttet utgående akslinger på sine differ, og de passer om hverandre. Hvis man ser på hvor akslingene ryker (zzz zzz sin bil) så er det rett utenfor splines sporet på utgående akslinger, og der har de samme diameter, de store og de små. Selve akslingene tåler nok mer, men oppsettet har samme begrensende faktor, nemlig diameteren på utgående aksling.

 

Noen som skjønte hva jeg mente? :blink:

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
hvor kjøpte du det?

 

jeg kjøpte på biltema.. vet ikke om di har til store akslinger også ? jeg kjøpte til små.

det var komplette kit med fett tube gummi belg slange klemmer å lageret. til 550kr.

forresten så har jeg rydda fram alle delene som du skal ha nor jeg skal handle felg :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest TurboPower

kjøpte nye drivakslinger komplette med drivledd fra Meca. betale 2800 for 2 stk. dvs. 4 knuter + akslinger.

Til min store overraskning var org.nr til ford på disse. Så endte opp med org.ford akslinger

Link to comment
Share on other sites

Jeg kikket på Meca sine sider og der står prisen som 3100,- pr aksling altså 6200,- for to stk, ikke 1400,- for stykket. Har du gode avtaler :D

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest TurboPower

he he,

 

det kan du trygt si, får litt rabatter når vi handler derfra.

Men de hadde en som hadde ligget lenge på lager, CDX, som fikk billigere. Så en av Spidan. Men fikk til samme pris. Ford nr på begge. Mine knuter var definitivt ute av funksjon, slites fort når man kjører med sperre:D

Vurderte selv å dra over til svenskland, da får du vel et par for rundt 3500,-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...