Jump to content

Ny ford focus RS?


Guest Rabbit

Recommended Posts

Har noen hørt om ford skal lage en bil i samme rekke som wrx sti, evo o.l....

En bil som kan ta opp arven etter escort cosworth?

Focus RS med 4wd og 250-300hk turbobørse :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

hørte rykter om det for en stund siden ja, men svenskenes 4wd drivverk...haldex et eller annet....

Nye st`en er en nydelig bil det, skal visst være rå lyd fra den femmern.....

Link to comment
Share on other sites

hørte rykter om det for en stund siden ja, men svenskenes 4wd drivverk...haldex et eller annet....

Nye st`en er en nydelig bil det, skal visst være rå lyd fra den femmern.....

 

Vil tro Haldex vil bli litt upopulært på en værsting med 300 gamp, men de sparer vel penger på det...

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Sånne biler blir drept av avgifter, også får dem en veldig laber kjøpegruppe som syter og klager. Alt skal testes og ødelegges av alt av bilblader. Mens Yaris f.eks, selger som **** og ingen klager.

Link to comment
Share on other sites

Den bilen på Din Side kan jo like gjerne være en ST i kamuflasjekarosseri under test. Teksten er bare spekulasjoner.

 

Haldex er FWD inntil bakhjula må trå til, og bruker bilbremsene til å flytte kraften fra feks. høyre til venstre hjul på samme aksel. Ikke helt den optimale HIperformancesvungen over en slik virkemåte, men Volvokunder henger seg ikke opp i slike detaljer..

Siste gen. Haldex LSC med PreX finnes i dagens Volvo XC70

http://www.haldex-traction.com/technical_i...cteristics.htm#

Link to comment
Share on other sites

Haldex gir følelsen av å kjøre en forhjulsdrevet bil. Haldex 2 som du kaller det er vel den forspenning som gjør at bakhjulene kobles inn kjappere? Funket ikke spesielt bra på XC70, klarte ikke glatt bakkestart. Men det går på terrengegenskaper. Uansett gir Haldex på alle måter følelsen av å kjøre en forhjulsdrevet bil og det er vel ikke hva mange ønsker seg.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Har lest at Haldex 2 har konstant 10% og mer når det gjelder. Men alikevel så ville 50/50 vært ultimat på en slik bil uansett..

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

nu glemmer i helt MAZDA 2,3 4x4 turbo. er det 260-270hk den har.. det er jo også en mulghed at bruge den. og motor og transmision er udviklet og er ude og køre. og hvis det er i den sædvanelige mazda kvalitet. så er der hurtigt en ny focus RS på trappernen til at overtage efter cosworth modellerne.

Link to comment
Share on other sites

nu glemmer i helt MAZDA 2,3 4x4 turbo. er det 260-270hk den har.. det er jo også en mulghed at bruge den. og motor og transmision er udviklet og er ude og køre. og hvis det er i den sædvanelige mazda kvalitet. så er der hurtigt en ny focus RS på trappernen til at overtage efter cosworth modellerne.

 

Jeg leste i Autocar at Focus RS vil komme med den nye seksern til Volvo som skal brukes i S80, vil heller se den i Focus RS.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

så lenge evo 9 er på markede så bryr jeg meg fælt lite om hva ford kommer med, for en mere suveren bil en evo 9 klarer ikke ford å lage. skulle tro alle som jobber i ford konserne er over 60 år og har null inntresse av biler med særpreg,

 

tror ikke cosworth har vært noe dårlig butikk for ford. ble solgt i bøtter og spann + fortjenesten dem har hatt på dele sortemange til de bila, men men

Link to comment
Share on other sites

nu glemmer i helt MAZDA 2,3 4x4 turbo. er det 260-270hk den har.. det er jo også en mulghed at bruge den. og motor og transmision er udviklet og er ude og køre.

Der er det flere riktige råvarer som kan finslipes til en skikkelig RS Focus. Denne Mazdan har alt Vovo Haldexen ikke har B)

Har nettopp kjøpt med meg den svenske utgaven av

auto motor sportbladet nr 4-2006

Stor 4WDtest med 6stk biler, og med to ulike system fra FoMoCo som er Mazda6 MPS og XC70. Kjøpte blekka kun for denne testen, og kan anbefales.

 

Haldex PreX fikk ikke gode karakterer, men trygg og stabil rett frem med understyring som Volvokundene vil ha.

Derimot Mazda6 MPS kom heldigere fra det når det gjelder kjøreglede.

Mazda6MPS har elstyrt lamellkopling mellom for og bakaksel med en LSD hentet fra RX8 på bakakselen som gjør bilen nesten alltid overstyrt på glatt underlag.

MPS kjennes bakhjulsdrevet under kjøring, og har Normal, sport og snow som tre programmer å velge mellom. Kan fordele kraften 50/50 mellom for og bakaksel.

 

Finnes litt info, skisser og video her på Mazdas egen USside http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPag...vehicleCode=MS6

 

En Focus RS bør ha 2L R4 og ikke I6. Rallylinken må jo være tilstede. Med I6 blir det altfor Autobahn og Golf r32. Denne toppGolfen har sitt marked i US of billige bilpriser, men det har ikke europeisk Focus mk2.

Link to comment
Share on other sites

vw sine 4motioen biler, f.eks Transporter, har den Haldex?

 

Dette kommer litt ann på om motoren er tverrstilt eller langsstilt tror jeg. Og Transporter har værtfall tverrstilt motor, men om det er Haldex vet jeg egentlig ikke.. :P Men nye Passat har tverrstilt motor mens de eldre hadde langsstilt og det er vel derfor nye passat har Haldex... Kan godt hende jeg er på bærtur, men mener det var slik.

 

Banne i kirka. :wacko:

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste i Autocar at Focus RS vil komme med den nye seksern til Volvo som skal brukes i S80, vil heller se den i Focus RS.

 

problemet med en V6 motor er og vil altid være vægten og omdrejningsvillighed. en 6 cylindret motor er tam i forhold til en R4 motor. det er meget muligt at en 6 cylindret motor har flere NM end en 4 cylindret motor. men det er ikke noget problem når vi snakker en turboladet motor med omdrejnings afhændig knastprofil. med den teknologi vi har idag kan ford/mazda nemt bygge en 300hk 500NM bil med god drift sikkerhed og 4hjulstræk. det er ingen problem. og de kan endda gøre det for små penge da motoren allerede er bygget og 2,3 motoren kan fås i en focus i USA.

 

montune har også allerede haft 2,3L motoren under behandling. iflg dem har den 300 NA hk.

men vil ford holde deres traditioner i hævd fra de gamle XR dage så havde de bygget en 200hk NA ST og en 260hk turbo RS. så ville det være som det skulle være. men en Volvo motor i en RS er en fallit erklæring. den er for tung og doven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...