Jump to content

Unormalt turtall ?


Punter

Recommended Posts

Etter å ha kjørt en stund med varm motor og jeg må stoppe i et kryss, ligger turtallet på ca 1500 o/m.

I det jeg stopper helt tar det ca 1-3 sek før turtallet detter ned til idle.

 

Er dette normalt, hva er erfaringer fra andre Mondeo eiere, hvordan ordne " problemet " ?

 

Takker for alle svar :D

'11 Focus 2,0 TDCI 140 hk

'02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt)

'00 Mondeo 1,8 Trend (solgt)

'84 Granada 2.3 L jubileum (solgt)

'97 Escort Si 1.6 ( solgt )

'87 Xr3i ( solgt )

'79 Granada 2.8 ( R.I.P )

'78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )

Link to comment
Share on other sites

har gassheng på den ene min også. har vært hos ford med den men de klarte faktisk ikke finne ut hva det er. flere som har snakket om noen magnet greier.. sier dette deg noe? sier ikke meg noe særlig. dette er på v6'ern da.

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

har det og på min, dem sier det er for en mildere girings overgang under kjøring, denne reagerer etter litt om du ikke girer og gasser igjen..

Link to comment
Share on other sites

sliter med akkurat det samme på min escort. Skjønner ikke hva det er.. håper noen har en løsning på dette..

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvilket turtall det skal ligge på.. men det er ifølge ford normalt at det henger litt.. Det er en grunn til det.. men akkurat hva grunnen er husker jeg ikke.

Men vist det er unormal høyt eller henger for lenge så er det sikkert tomgangsregulatoren som henger.. på ford sa de at det var et normalt problem.. jeg fikk min spylt igjennom gratis på ford..

Link to comment
Share on other sites

En bekjent med dn nye typen celica var hos toyota å spurte angående samme "problem" og han fikk til svar at det skulle være slik pga utslipp.

Link to comment
Share on other sites

En ting er ihvertfall godt å høre at en ikke er alene om "problemet" :D

 

Glemte å skrive at nåla holder seg rundt 1500 o/m før den går ned på normalt. Det er kun etter kjøring på motorvei, om det er mye kjøring i 60-80 soner, legger den seg rundt 1200 o/m.

 

Men jeg skal sjekke punktet ved tårnet, takker for tipset.

'11 Focus 2,0 TDCI 140 hk

'02 Mondeo 2,0 Ghia TDCI 130hk(solgt)

'00 Mondeo 1,8 Trend (solgt)

'84 Granada 2.3 L jubileum (solgt)

'97 Escort Si 1.6 ( solgt )

'87 Xr3i ( solgt )

'79 Granada 2.8 ( R.I.P )

'78 Granada 2.3 automat ( R.I.P )

Link to comment
Share on other sites

En ting er ihvertfall godt å høre at en ikke er alene om "problemet" :D

 

Glemte å skrive at nåla holder seg rundt 1500 o/m før den går ned på normalt. Det er kun etter kjøring på motorvei, om det er mye kjøring i 60-80 soner, legger den seg rundt 1200 o/m.

 

Men jeg skal sjekke punktet ved tårnet, takker for tipset.

Har samme greiene på både min og fatter'n sin, er helt normalt å skal være sånn

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...