Jump to content

205 blokk


Guest mekkemikkel

Recommended Posts

Guest Hovden Racing

For å si det enkelt.. den er beregnet for 380hk i løpstrim.. Men du burde ikke dra den hardt på 4 og 5.gir for da sprekker den lett

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
205 rs 500 blokk tåler nok en del mer.

 

Ja men jeg mente vanlig 2wd 205 blokk da.. IKKE RS500 blokka..

Tror det var den han lurte på også om jeg ikke tar helt feil? ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

bremset den gamle min (legg merke til gamle. hehe) 467hk i motor, 205 blokk og myyye trykk... funka bra lenge den.. helt til jeg dro den ut på første gir, og andre gir.. så.. første :blush:

der stod den to råder ut av blokka.. så min teori: 205 blokka holder mye...

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
Er det samme blokk på IS`n og cossie? ( 205 )

 

selve blokka i seg selv er den samma, men borringen er ikke helt lik (som regel).. dette er merket bak der fordeleren sitter ned i blokka.. merket med som regel 2 og 3 tall. cosworth ble levert med 2222 borring.. is har som regel 2322 osv.. det er bare en hundredels mm mellom tallet 2 og 3, så om du ikke skal kjøre sykt mye effekt kan du fint bruke uborra is blokk

Link to comment
Share on other sites

selve blokka i seg selv er den samma, men borringen er ikke helt lik (som regel).. dette er merket bak der fordeleren sitter ned i blokka.. merket med som regel 2 og 3 tall. cosworth ble levert med 2222 borring.. is har som regel 2322 osv.. det er bare en hundredels mm mellom tallet 2 og 3, så om du ikke skal kjøre sykt mye effekt kan du fint bruke uborra is blokk

 

 

-Har sett cosworth-blokk med 3333 også! Hele påenget er vel at det er like tall! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

den heter 205 men er like tykk som 200.

 

Okay.

Motoren i RS 500 heter vel YBD, mot 2wd sin YBB. stemmer ikke det?

 

Hvor mye er det egentlig som er forskjellig på desse motorene?

Tenker da på innvendig, altså ikke turbo, intercooler, innsprut etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...