Jump to content

Bilen vil ikke starte

Recommended Posts

Guest Alex_86
Posted

Da hadde bilen begynt å mislike meg :P nekter å starte! Må dytte den i gang. Skulle starte bilen i går for første gang på 1 måned :D da den ikke ville starte.. greit nok.. fikk dyttet den i gang. så kjørte jeg litt, stoppet... den startet.. så kjørte jeg litt igjen. stoppet.. å den startet.. i dag da jeg skulle starte igjen ville den ikke starte, da jeg dyttet så startet den.. kjørte meg en tur, stoppet på butikken.. parkerte i nedover bakke i tilfelle... og ja.. den startet ikke men lot den rulle i bakken å kastet inn første gir og den startet.. nå står den i garasjen.. starter sikkert ikke.

Når jeg vrir om nøkkelen så kommer det noen ganger en lyd fra starteren, noen ganger ikke... så vil tro starteren er gåen.. har masse av strøm på batteriet.

Er det vansklig å bytte starter? Noen som vet noe annet som kan være borte i natta her?!

Guest Alex_86
Posted

det kan hende... kan pøve å stramme det fast etterpå!

Guest Dynaamic
Posted

Hvis du må bytte, er dette utrolig simpelt og lett! :D på gamle Mazdan min var det lett hvertfall :D bare 4 skruer ellerno så var det bare å koble fra lendinger og den var løs. så dette er ikke no prob å få byttet :)

Guest Alex_86
Posted

skal se på dette i dag, har desverre( :P ) hatt promille i helgen så har ikke orket.

Men er det noen som har oversikt hva som er nr 1,2,3,4 på fordeleren.. og samme på sylindere.(er vel fra høyere mot venstre her).. har liten mistanke om at plugg ledningene er koblet feil!

Posted

Går bensinpumpa? releet til bensinpumpa er jo en svakhet på disse bilene.

Pumpa blir sliten og treg å relet blir brent til slutt, å da må du skifte pumpe og rele.

Guest Alex_86
Posted
Går bensinpumpa? releet til bensinpumpa er jo en svakhet på disse bilene.

Pumpa blir sliten og treg å relet blir brent til slutt, å da må du skifte pumpe og rele.

har byttet pumpe.. kanskje jeg må bytte rele... hmm... vansklig eller?

Posted

hadde du bytta om 2 pluggledninger ville ikke bilen din vært helt normal å kjøre de gangene den starta veit jeg.. det kan du utelukke :P å bytte et relé er simpelt, eneste som kan være kronglete er plasseringa av releet..

2wd sierra cosworth

Guest Alex_86
Posted

noen som vet hvor det relé er?

Guest Alex_86
Posted

hehe, da fikk jeg start på den igjen...hehe... huff.. la oss bare si at svaret ligger som regel foran nesen på en :P

Guest Alex_86
Posted

hehe, neida.. men det her var litt flaut.. så glem det! :D

Guest Alex_86
Posted (edited)

hehe, skal fortelle det da.. etter den første dagen da bilen ble startet og jeg dro å parkerte den fallt det pluslig en svart boks ned.. defa står det på den... kompisen min som så på boksen tenkte som så... alarmen skal jo legges opp på nytt på onsdag så kobler like godt fra boksen. Trenger ikke den. Jeg stod å så på han jaja.. tenkte ikke noe særlig over det.. og bilen startet jo ikke dagen der på... I dag dro jeg ned på Ford og kjøpte meg relé til pumpa... mens jeg ligger under der å skal bytte så ser jeg på de kablene som skal kobles i defa boksen... fikk en litt underlig magefølelse. Starter bilen med det nye relét. Å ja den starter ikke... så jeg finner fram boksen mens jeg gliser, kobler den til å vips.. its a live!!

Til alle tyver som henger her: Ja alarmen er koblet opp igjen.

Edited by Alex_86