Jump to content

Ford Mondeo


Guest The Joker

Recommended Posts

Guest The Joker

Hei

 

Hva slags type høyttalere står det orginalt i en Mondeo 1994 modell CLX?

Hvilken størrelse er det på høyttalerene foran og bak?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Hva slags type høyttalere står det orginalt i en Mondeo 1994 modell CLX?

Hvilken størrelse er det på høyttalerene foran og bak?

 

Denne typen passer i alle Mondeo fra 1993 -> http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-461

 

Det er samme størrelsen både foran og bak. Ellers så finnes det adapterplater å få kjøpt slik at du kan benytte 6,5", vet ellers at mange bruker 6x9 " som ikke bygger for mye innover (ca 8 cm bør gå greit) i så tilfelle så må du borre 2 hull til å feste dem med.

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Orginalstørrelsen er vel 6x8" eller noe i den retningen. Underlig at de ikke bare kunne gjøre det lett og bruke 6x9" istedenfor :blink:

Link to comment
Share on other sites

Orginalstørrelsen er vel 6x8" eller noe i den retningen. Underlig at de ikke bare kunne gjøre det lett og bruke 6x9" istedenfor :blink:

originalstørrelsen er 5x7. du får 6x9 inn der med litt modding, men gå nå heller for et 6,5" komponentsystem! det finnes det braketter til!

 

og det er samme foran og bak :D

Edited by Martins86

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest Unge_Lafton

orginalt sitter det noen ***** dårlige 6¤8 i alle dørene på mondeo mk1.

har byttet alle til pioneer 6,5", passet bra, det eneste jeg måtte gjøre var å borre 2 nye hull i ver dør der høytallera sitter.

fås også en plate som kan settes inn der fra pioneer som 6,5" passer i, men er billigere å borre.

ble bra lyd ! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Pacey

Jeg satte inn Alpine spe-6903 i alle dører i mondeoen min og det blei kongelyd!! :)

skal ha i 2 subber og div, har bare ikke fått montert siden motoren stoppa.... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest crasee

Hvis du vil... Så går de inn i dørene orginalt, bare å borre nye hull og skru fast. Men komponentsett er et bedre alternativ som nevnt over, bare å skjære ut branketter etter orginale høytaler i spon og montere :)

Link to comment
Share on other sites

Vile ha brukt 6x9!

Kjøpte to set når æ va på Svinesund sist! ga 800 kr pr set. Alpine et eller anet. husker ikke typen, kan fine ut av det vist du er intresert. Spiller veldig bra! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Drar opp denne, i håp om at jeg ikke får for mye kjeft.

 

Jeg skal montere nytt anlegg i familiens 1995 Mondeo GLX Stv.

Er totalt fire høytalere, en i hver dør.

 

Hvor mye modding er det snakk om for å få inn en 6.5" element?

 

Og, generelt.

Noen som kan anbefale meg en spiller og fire elementer? :)

Link to comment
Share on other sites

Drar opp denne, i håp om at jeg ikke får for mye kjeft.

 

Jeg skal montere nytt anlegg i familiens 1995 Mondeo GLX Stv.

Er totalt fire høytalere, en i hver dør.

 

Hvor mye modding er det snakk om for å få inn en 6.5" element?

 

Og, generelt.

Noen som kan anbefale meg en spiller og fire elementer? :)

Altså, det er bare å kjøpe adapter plater på en bilradio forettning. De fleste har dette, hvis du bare er ute etter å få litt ekstra lyd utover det vanlige ville jeg kjøpt pioneer sine spesialtilpassede høytalere, så slipper du å tulle noe ekstra med kabler og sånn. De 5x8 høytalerene som pioneer har gir mere bass enn de fleste 6,5" settene, spesielt når de skal drives av spilleren.

Link to comment
Share on other sites

orginalt sitter det noen ***** dårlige 6¤8 i alle dørene på mondeo mk1.

har byttet alle til pioneer 6,5", passet bra, det eneste jeg måtte gjøre var å borre 2 nye hull i ver dør der høytallera sitter.

fås også en plate som kan settes inn der fra pioneer som 6,5" passer i, men er billigere å borre.

ble bra lyd ! :D

Kjørte de 2 første månedene med orginale høytalere i min mondeo, men byttet spiller og koblet de på en forstererker, skal ikke klage på de orginale høytalerene da. De spillte faktisk veldig fint og vell balansert til å være noen gamle papp høytalere.

 

Ble selvsagt bedre med andre høytalere, men poenget var at de på ingen måte ga skam på bilen. Har hørt utrolig mye værre lyd før

Link to comment
Share on other sites

Drar opp denne, i håp om at jeg ikke får for mye kjeft.

 

Jeg skal montere nytt anlegg i familiens 1995 Mondeo GLX Stv.

Er totalt fire høytalere, en i hver dør.

 

Hvor mye modding er det snakk om for å få inn en 6.5" element?

 

Og, generelt.

Noen som kan anbefale meg en spiller og fire elementer? :)

Altså, det er bare å kjøpe adapter plater på en bilradio forettning. De fleste har dette, hvis du bare er ute etter å få litt ekstra lyd utover det vanlige ville jeg kjøpt pioneer sine spesialtilpassede høytalere, så slipper du å tulle noe ekstra med kabler og sånn. De 5x8 høytalerene som pioneer har gir mere bass enn de fleste 6,5" settene, spesielt når de skal drives av spilleren.

 

 

Takk for svar! :)

 

Jeg leter litt på Pioneer sine sider, men jeg finner ikke noe jeg?

Noen som vet om spesialtilpassede høytalere?

Gjerne link.

Link to comment
Share on other sites

Drar opp denne, i håp om at jeg ikke får for mye kjeft.

 

Jeg skal montere nytt anlegg i familiens 1995 Mondeo GLX Stv.

Er totalt fire høytalere, en i hver dør.

 

Hvor mye modding er det snakk om for å få inn en 6.5" element?

 

Og, generelt.

Noen som kan anbefale meg en spiller og fire elementer? :)

Altså, det er bare å kjøpe adapter plater på en bilradio forettning. De fleste har dette, hvis du bare er ute etter å få litt ekstra lyd utover det vanlige ville jeg kjøpt pioneer sine spesialtilpassede høytalere, så slipper du å tulle noe ekstra med kabler og sånn. De 5x8 høytalerene som pioneer har gir mere bass enn de fleste 6,5" settene, spesielt når de skal drives av spilleren.

 

 

Takk for svar! :)

 

Jeg leter litt på Pioneer sine sider, men jeg finner ikke noe jeg?

Noen som vet om spesialtilpassede høytalere?

Gjerne link.

Du får kjøpt de på alle Thorsjov forettninger i landet. De er blå, 3 veis, koster ca 700kr paret hvis jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

kjøp pioneer spiller med mosfet forsterker innebygd, min anbefaling er denne,

driver med dette dagelig så det er en sterk anbefaling for en billig og megabra cd / wma / mp3 spiller

den har 3 sett linjeutganger bak og fjernkontroll følger også med, pris er 2.998,-

kan med et adapter til 998,- kobles til Ipod, og du får ipod menyen opp på din spiller, og selvfølgelig lyden ut i dørene dine

dette er en av de beste spillerene pioneer leverer for dagen, og har meget fin lydkvalitet.

 

 

Pioneer DEH-P6800MP

Ipod adapter

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...