Jump to content

Plugger på rs turbo


Guest RSTurbo86

Recommended Posts

Har Champion QC-59c.

Må stille opp pluggåpningen tror jeg, da denne er 0.6 eller noe, og ikke 0.9-1 som er org.

 

Den står å nykker av og til på tomgang, går litt ugjevnt.. :P

Kan det stemme at dette vil bli bedre med rett pluggåpning?

Virker som om den hopper over et og annet tenningspunkt, bare sånn av og til...

Har Champion QC-59c plugger, 8mm Black Diamond pluggledninger, ny rotor og nytt fordelerlokk...

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

takker alibaba. bare tankte jeg skulle ha litt racing preg... men vet ikke om den skal værra kald og slik jeg da.. ville bare ha noe som var bedre en standard og enda litt til.. men 2 bar er jo litt drøyt for min del. men tas til vurdering.

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

De jeg har (Champion QC-59c) har jeg blitt anbefalt av flere som driver og trimmer Ford. Er kalde plugger det også..

 

NGK BCR8ES måtte de bestille inn her jeg bor, så de gadd jeg ikke.

Like greit å vente på noen plugger med skikkelig kvalitet.

 

Har ikke prøvd NGK BCR8ES selv, men kan umulig være så god holdbarhet på de? eller, alibaba?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er vel noe med å ha mindre pluggåpning dess høyere ladetrykk, slik at gnisten ikke blir "blåst ut" av luft-bensinblandingen?

 

Men det er vel noe med at en kan ha større åpning dess bedre gnisst en har også. :P

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

For siste gang, NGK BCR8ES. Mer enn gode nok og passelig pris. Kan monteres rett inn uten noen justering og motoren går perfekt uten noe som helst tull. NGK får man både hos Torshov og Mekonomen. Jeg har også bruk Denso som de selger hos Bilxtra, fungerte godt de og.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

De jeg har (Champion QC-59c) har jeg blitt anbefalt av flere som driver og trimmer Ford. Er kalde plugger det også..

 

NGK BCR8ES måtte de bestille inn her jeg bor, så de gadd jeg ikke.

Like greit å vente på noen plugger med skikkelig kvalitet.

 

Har ikke prøvd NGK BCR8ES selv, men kan umulig være så god holdbarhet på de? eller, alibaba?

 

Dette er ekstremt kalde plugger som også gir problemer på Cosworth. Det er ingen vits å anbefale noe man har problemer med.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Alibaba: Vil ikke kalle det et problem, er bare at den hopper over et og annet tenningspunkt hvert 5.-10.sek på tomgang ;) Fungerer ypperlig på turtall, mye bedre enn Denso-pluggene som stod i tidligere..

NGK BCR8ES er gode plugger de og, er jo mange som bruker de med god erfaring. Har ikke sagt imot det. Men jeg har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke hvor godt de fungerer. Absolutt gode nok for en RS Turbo uansett ja ;)

 

TJ_RS_Turbo: Dette har ikke noen sammenheng.

Org. er det en viss åpning, og kjøper du bedre plugger skal du ikke ha større åpning fordi gnisten er kraftigere!

Har du for stor åpning blir gnisten "blåst ut!"

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

som alibaba sier, bruk ngk bcr8es, kjørte med de i lang tid på caben, kan anbefalles!

 

den motoren hoppet aldri over et tenningslag, selv med nesten 1.5 bar i ladetrykk.

 

prøvde først champion c59, men disse ble for kalde for meg, motoren gikk mye renere og jevnere med ngk.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

som alibaba sier, bruk ngk bcr8es, kjørte med de i lang tid på caben, kan anbefalles!

 

den motoren hoppet aldri over et tenningslag, selv med nesten 1.5 bar i ladetrykk.

 

Får prøve ngk bcr8es ved neste pluggskifte da, siden alle skryter så fælt av de :P

 

prøvde først champion c59, men disse ble for kalde for meg, motoren gikk mye renere og jevnere med ngk.

 

Dette må da kunne gjøres noe med på pluggåpningen.. Har snakket med en kompis av meg som er mekaniker, og har hatt 5-6 RST'er tidligere. Han sa at jeg skulle prøve å få pluggåpningen opp mot 1mm, istede for 0,6 som er på Champion QC-59c..

 

Hvor stor pluggåpning kjørte du med på cab'en da?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

jeg?? hums... på xr3i motoren er det jo bare noen raring plugger (ngk) men må nye motoren jeg har så blir det de dere der... er jo bare å kjøpe de

de funker jo! god kveld og natt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...