Jump to content

Hva er dette?


cthansen

Recommended Posts

Tok noen crappy bilder.. man ser hva det er hvertfall..

 

 

 

Denne sitter bak batteriet. På den andre scorpioen min går det noen slanger inn på toppen der. Hva slags funksjon har den? Den svarte boksen altså.

 

 

 

Så den kontakten der. Hadde en hette over seg og lå oppå den boksen som er øverst. tror en ledning gikk til minus på batteriet og en eller to gikk bak med torpedoveggen..

 

 

 

Og den siste... litt mørkt, men.. En kontakt med rød hette over seg. Hang rett ved coilen. Går tre ledninger inn på den, rød/svart, brun/blå og gul/blå..

 

Noen vet hva noe av dette er til ? :wacko:

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

den ved batteriet er vel ikke diagnose stikket da??

 

Er vel en mulighet for det ja... ;) Styreenheten ligger jo ganske rett bak der.

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpio 4x4

Viss ikkje eg tar heilt feil er bruker man det stikke når man justerer tenning.. Må viss ha ein tester når man justerer tenning på 2,4 og 2,9

 

Den Vacum klumpen trur eg styrer om man skal ha inne sirkulasjon eller luft utenfra.. Han styrer spjeldet i vareapparatet

Link to comment
Share on other sites

Viss ikkje eg tar heilt feil er bruker man det stikke når man justerer tenning.. Må viss ha ein tester når man justerer tenning på 2,4 og 2,9

 

Den Vacum klumpen trur eg styrer om man skal ha inne sirkulasjon eller luft utenfra.. Han styrer spjeldet i vareapparatet

 

Tenker du på det stikket som ligger over den vakuumboksen?

 

Når du sier det med inne sirkulasjon osv. så ja, den andre bilen min har sånn 2 veis bryter.. mens den svarte ikke.. så det kan vel stemme det.. men jeg trodde det var noe elektrisk siden det går på brytern?

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpio 4x4
Tenker du på det stikket som ligger over den vakuumboksen?

 

Når du sier det med inne sirkulasjon osv. så ja, den andre bilen min har sånn 2 veis bryter.. mens den svarte ikke.. så det kan vel stemme det.. men jeg trodde det var noe elektrisk siden det går på brytern?

 

Tenker på stikket bak med batteriet ja..

 

Trur den funker sån: Den Vacum klompen får vacum fra motor.. Og inni/ på slangen fra vacum klompen er det ein elektrisk ventil som styres av bryteren inni bilen. Stenger/Åpner for vacum videre i slangen som går til vareapparatet

 

Og når det kjem vacum til varmeapparatet stenger spjeldet åpimgen fa luft utifra , og åpner for inne sirkulasjon..

 

E ikkje den flinkaste til å forklare ting men eg håper du forstod nåke lunde :)

Edited by scorpio 4x4
Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Husker ikke helt hvordan det var, men en av vacuumslangene på den svarte greia gikk iallefall ned til automaten og regulerte giring. Husker ikke hvilken det var, men en av de falt av og automaten trodde jeg hadde wot døgnet rundt og girte deretter.

 

Nesten så jeg får lyst til å springe ut og studere motorrommet mitt nå! Mye snedige greier å finne under panseret

Link to comment
Share on other sites

 

Og den siste... litt mørkt, men.. En kontakt med rød hette over seg. Hang rett ved coilen. Går tre ledninger inn på den, rød/svart, brun/blå og gul/blå..

 

Tror denne kan være til å justere tenningen hvis man skal kjøre med annet oktantall... Så i haynesboka og så et bilde som viste akkurat samme kontakt værtfall.. :)

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...