cthansen Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Tok noen crappy bilder.. man ser hva det er hvertfall.. Denne sitter bak batteriet. På den andre scorpioen min går det noen slanger inn på toppen der. Hva slags funksjon har den? Den svarte boksen altså. Så den kontakten der. Hadde en hette over seg og lå oppå den boksen som er øverst. tror en ledning gikk til minus på batteriet og en eller to gikk bak med torpedoveggen.. Og den siste... litt mørkt, men.. En kontakt med rød hette over seg. Hang rett ved coilen. Går tre ledninger inn på den, rød/svart, brun/blå og gul/blå.. Noen vet hva noe av dette er til ? Edited April 20, 2006 by cthansen 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 den ved batteriet er vel ikke diagnose stikket da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 (edited) den ved batteriet er vel ikke diagnose stikket da?? Er vel en mulighet for det ja... Styreenheten ligger jo ganske rett bak der. Edited April 20, 2006 by cthansen 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scorpio 4x4 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Viss ikkje eg tar heilt feil er bruker man det stikke når man justerer tenning.. Må viss ha ein tester når man justerer tenning på 2,4 og 2,9 Den Vacum klumpen trur eg styrer om man skal ha inne sirkulasjon eller luft utenfra.. Han styrer spjeldet i vareapparatet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Fjern den Vacuumkladden.... Da må du sitte med vindu oppe hele tia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Viss ikkje eg tar heilt feil er bruker man det stikke når man justerer tenning.. Må viss ha ein tester når man justerer tenning på 2,4 og 2,9 Den Vacum klumpen trur eg styrer om man skal ha inne sirkulasjon eller luft utenfra.. Han styrer spjeldet i vareapparatet Tenker du på det stikket som ligger over den vakuumboksen? Når du sier det med inne sirkulasjon osv. så ja, den andre bilen min har sånn 2 veis bryter.. mens den svarte ikke.. så det kan vel stemme det.. men jeg trodde det var noe elektrisk siden det går på brytern? 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest scorpio 4x4 Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) Tenker du på det stikket som ligger over den vakuumboksen? Når du sier det med inne sirkulasjon osv. så ja, den andre bilen min har sånn 2 veis bryter.. mens den svarte ikke.. så det kan vel stemme det.. men jeg trodde det var noe elektrisk siden det går på brytern? Tenker på stikket bak med batteriet ja.. Trur den funker sån: Den Vacum klompen får vacum fra motor.. Og inni/ på slangen fra vacum klompen er det ein elektrisk ventil som styres av bryteren inni bilen. Stenger/Åpner for vacum videre i slangen som går til vareapparatet Og når det kjem vacum til varmeapparatet stenger spjeldet åpimgen fa luft utifra , og åpner for inne sirkulasjon.. E ikkje den flinkaste til å forklare ting men eg håper du forstod nåke lunde Edited April 20, 2006 by scorpio 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted April 20, 2006 Author Share Posted April 20, 2006 Ja, måtte være noe sånt ja.. Får montere det i den svarte etterhvert.. Takker for svar sålangt.. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Husker ikke helt hvordan det var, men en av vacuumslangene på den svarte greia gikk iallefall ned til automaten og regulerte giring. Husker ikke hvilken det var, men en av de falt av og automaten trodde jeg hadde wot døgnet rundt og girte deretter. Nesten så jeg får lyst til å springe ut og studere motorrommet mitt nå! Mye snedige greier å finne under panseret Link to comment Share on other sites More sharing options...
cthansen Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 (edited) Og den siste... litt mørkt, men.. En kontakt med rød hette over seg. Hang rett ved coilen. Går tre ledninger inn på den, rød/svart, brun/blå og gul/blå.. Tror denne kan være til å justere tenningen hvis man skal kjøre med annet oktantall... Så i haynesboka og så et bilde som viste akkurat samme kontakt værtfall.. Edited April 21, 2006 by cthansen 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Vakuumklokka er for å ha vakuum til å manøvrere resirkuleringam er en magnetventil rett ved, den ledningen er til å justere tenning og tomgang(gul ledning er +-50rpm, 75 på ohc) `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now