Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg trodde at en Sierra IS pumpe ville passe rett på min Xr4. Men nei, tilkoblinger på xr4 er større! Vil det si at en cosworth pumpe passer?

Eller kan jeg kjøpe en annen pumpe? Som fra KRB eller kollevold eller lignende?

Har hørt litt med Ford men de er ikke sikre på om de kan skaffe meg en orginal pumpe da den mest sannsynlig er utgått. I tillegg til at den er dyyyyyr.

Jeg ser jo at cossi folk bytter pumper med høyere trykk osv osv, hvor får dere tak i disse? Og hvem vet om det passer på Xr4?

Guest Tracid
Posted

Av alle pumpene jeg har tatt i har jeg til dags dato ikke fått en som passer, har bare byttet nippler eller lagd overganger hver gang. Biltema, torshov osv. selger sånt... Mulig du kan ha flaks med at en cosworth pumpe passer. Mål dimensjonen på koblingene dine, så kan jeg sjekke...har et par pumper til cosworth liggende...

Posted

2.8i maskinene med K-jetronic kjører vel med vesentlig høyere trykk enn de som har EFI. Har hørt at dysene på EFIU ikke har så godt av dette trykket, og at EFI pumpene ikke leverer nok til å åpne dysene på K-jetronic.

Du bør nok finne ut av dette med trykk og finne en som passer deretter.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted (edited)

Jeg kjører jo med EFI motor og K-jet pumpe. Funker greit men pumpa støyer en del, har gjort det siden jeg fikk tak i bilen. Tenkte at den snart er på vei til å ta kvelden og det er like greit å bytte den først som sist. Men kan sjekke litt dette med trykk.

Og 2,8i er jo Xr4.

Edited by Fresh|
Posted

K-jet kjører med 6-7 bars trykk, Efi kjuører med ca 3 bars trykk, men pumpa er god for samme rykket sim k-jet men trykket blir regulert av trykkregulatoren.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

• 2 weeks later...