Jump to content

RS turboer med Datasprut


Finken

Recommended Posts

Hei.

 

Har du fortsatt en efi manifold liggende?

 

Mvh.

 

E.Kovacs

 

Hehe.. Det har jeg. Har også en alt jeg har tatt av bilen for å konvertere. Svinghjul, rst-topp, fordeler, bensin og tenningshjerne, mfi insug med dyser, ledningsnett og ke-jet bensinfordeleren.

 

Men efi-insuget er forbeholdt Focus. Ligger bare på vent hjemme hos meg. :P

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Scuderia Kovacs
Trur ikke det blir no zetec på meg hvertfall, ennå ;)

se hvor langt jeg kan tøye cvh'n først :P

Noen som vet om noen i Telemark/Buskerud som kan electromotive?

 

Jeg går får MS og edis på bilen min.Det er billig og like bra som alt annet.Men MS er ikke fullsekvensielt..

 

Electromotive og Autronic er svindyrt.I realiteten koster selve styreenheten til disse to 2-3000kr å lage.

 

Kjør på med CVH du Roger.Med en skikkelig fin kam,porta topp,lavkomp stempler,større ventiler etc,så lar det seg fint gjøre å runde 200hk,på svinghjulet.

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Sett i Zetecmotor..

Har montert en 1.8 i min med Megasquirt 2 datasprut og EDIS tenning, Nissan 200sx s14 dyser. Har ikke fått mappet den enda, men tror skal gå godt :D :D Planlegger å lade med 0,8 Bar. Kompressjon senket med dekompressjonsplate mellom topp og blokk. Originalmanifolden og turbo fra CVHen er flyttet over, måtte bare bore hull til pinnboltene i Zetec toppen. Her er noen bilder..

 

hallo! det der så pent ut!

har tenkt på zetec jeg å,passa 1,8`en rett nedi?tenker på motorfester,hvilkegirkasse bruker du?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

er samme om du pakker nedi en 1,8 eller 2,0 zetec, er samme modifikasjonene som må til uansett...

 

eneste forskjellen er at man må ha bunnpanna,olje pick up,girkasse chims og svinghjul "event cvh" for og bruke ei kasse fra CVH`n...

 

skall man bruke mtx kassa så krever det en god del modifikasjoner, som koster mer enn hva ei oppgradet cvh kasse koster...

og met mtx, må man kappe litt i ramma frammi motor rummet... så det enkleste er cvh kasse...

 

finnes plenty sider med fakta om zetec motorer i fiesta og escort, googler du i 10 min så finner du nokk lese stoff for flere uker ;)

får jo faktisk pakka 2,0 zetec i en mk1 fiesta uten alt for mye stress...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...