Jump to content

RS turboer med Datasprut


Finken

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det er heller turbotrykket som setter begrensingen.

 

snakket med trond stensbøl ang. dette når jeg bremset caben, og han ville ikke skru opp turbotrykket noe mer før jeg kom tilbake med skikkelige råder....

 

men over 1.5 bar trenger man sjeldent på rs turbo :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie
Jeg har bestilt og overført penger til Oddkidd for over en måned siden, og enda ikke fått convertion plata..

Og han sa alle delene va "off the shelf", altså, på lager. For litt over 2 uker siden sa han at delene var sendt..

 

Hvor lang tid tar det fra England til Norge da?

 

Noen som har handla fra ham før? Jeg begynner nemlig å bli skeptisk på om jeg har kasta bort 3200 kroner eller ikke nemlig..

 

 

 

 

jg kjøpte deler av han her for ei stund sia.tok to uker.grei kar og meget behjelpelig..men han glemte å sende med klistre merker da.hehe..buhu

Edited by oldfordsneverdie
Link to comment
Share on other sites

EFI-toppen har bedre flow enn den org. RST toppen.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Ok..

Men er det samme str. på ventilene?`

Og hvordan er blir det med temperaturen på ventilene i en EFI-topp ved når den blir turbomata?

 

samme ventil størrelse på efi og MFI toppen..

og det at rst ventilene er natrium fylte for å unga at de skall bli så varme er i grunn bare tull på en så "lite" effektiv motor...

de aller fleste motorer har ikke slikt og alle over dim ventilene til rst som burton selger er helt vanlige ventiler..

tror det er andre ting som stopper før ventilene for å si det sånn =)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og handla fra oddkid, ikke et negativt ord å si om den karen.

Fikk feil brakett til veiv-giveren, og fikk en ny kostnadsfritt tilsendt :)

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som faktisk har eller har prøvd autronic her forresten?

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal
kjørte ca 1.45-1.5 bar på caben, var litt toleranser i måleren :D

 

unormal: tror ikke jano oddkidd er noen useriøs person.

 

Det tror ikke jeg heller lenger! :) Delene kom idag! Så jeg trekker tilbake den posten ;) Litt rot var det dog..

delvis grunnet den amatørmessige hjemmesiden hans, og feil på forumet der.

 

Oddkidd for the win!

 

EDIT: Det mangla pakninger som skulle være med..

Edited by abn0rmal
Link to comment
Share on other sites

Guest Bengt-Olav_86RsTurbo

Sett i Zetecmotor..

Har montert en 1.8 i min med Megasquirt 2 datasprut og EDIS tenning, Nissan 200sx s14 dyser. Har ikke fått mappet den enda, men tror skal gå godt :D :D Planlegger å lade med 0,8 Bar. Kompressjon senket med dekompressjonsplate mellom topp og blokk. Originalmanifolden og turbo fra CVHen er flyttet over, måtte bare bore hull til pinnboltene i Zetec toppen. Her er noen bilder..

Link to comment
Share on other sites

Sett i Zetecmotor..

Har montert en 1.8 i min med Megasquirt 2 datasprut og EDIS tenning, Nissan 200sx s14 dyser. Har ikke fått mappet den enda, men tror skal gå godt :D :D Planlegger å lade med 0,8 Bar. Kompressjon senket med dekompressjonsplate mellom topp og blokk. Originalmanifolden og turbo fra CVHen er flyttet over, måtte bare bore hull til pinnboltene i Zetec toppen. Her er noen bilder..

 

 

"Endelig" ett bygge i riktig retning. Ett lite tips: Den originale RST turboen er litt liten til 1,8 L 16 V motor. Cosworth 2 wd turbo med eldre Volvo A/R 0.48 turbinhus er bolt on og SER identisk ut til den originale RST turboen. Billig og bra løsning.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Trur ikke det blir no zetec på meg hvertfall, ennå ;)

se hvor langt jeg kan tøye cvh'n først :P

Noen som vet om noen i Telemark/Buskerud som kan electromotive?

Ford Escort RS Cosworth 92'

Nissan Skyline R32 GT-R V-specII

Ford Escort Rs Turbo 86' "død"

Ford Scorpio 2.5 TD 90' "spiker"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Scuderia Kovacs
Kammen passer fint i efi-toppen.. Satte kammen som sto i rst toppen over i efi-toppen her om dagen. Bedre ventiler er det også i efi toppen :D

 

MEN det går også fin å frese ut spor i overkant så du får plass til dysene i mfi toppen. Nok av gods der. Men det fant jeg ut etter at jeg hadde kjøpt efi-toppen. Så bare "kjøp" den ekstra efi-manifoilen jeg har du!!! hehe

 

Hei.

 

Har du fortsatt en efi manifold liggende?

 

Mvh.

 

E.Kovacs

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...