Jump to content

mondeo mk1 2.5v6


Guest Elanzer

Recommended Posts

Guest Elanzer

hei, har en kamerat med en mondeo mk1 2.5liter v6 som er skåren, og lurte litt på om v6en fra probe passer i mondeoen ? viss ikke, noen som har tips til hvor vi kan finne deler til 2.5motoren som står i mondeo? etter planen skal ikke motoren være orginal når den er ferdig B)

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

er ikke sikker på om probe har den samme, men mazda 626 2,5 er hvertfal den samme med ett annet innsug på.. flytte over innsug og dem er like.. hvor ille er den motoren ødelagt da? er ikke så dyrt for boring og nye stempler..

Link to comment
Share on other sites

Guest Elanzer

probe og 626 har like v6er, bare annet emblem :) men viss du sier at motoren fra 626 passer over, blir det sikkert å importere en mazda KL-ZE motor, japan spec på den, en del mer hk enn den slappe europa versjonen, også turbokitt eller noe sånt ...

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

det er mulig.. jeg har aldri åpnet disse motorene før ;) man får og turbo kit til mondeo motorene da..

Link to comment
Share on other sites

Guest Elanzer

ser ut til at det blir oppbygging av den skårne motoren nå... eigeren ville ikke ha mazda motor oppi... såå da blir det spretting av gamle motoren, og turbokit osv :)

Link to comment
Share on other sites

Hold oss oppdatert da om han skal trimme motoren noe, kan jo være interessangt å se resultate :)

Trur ikke Probe og Mondeo motorene er lik, men er litt usikker.. men er bare å finne tekniske spesif. over probe motoren det..

Mondeo motoren er en Duratec VE 170hk/6000o/min og 220nm 5000 o/min

 

[Edit] Det jeg fant ut i farta var at Probe har 164hk - 5600o/min

Den kjører med EPFI innsprøytning fra Mitsubishi mot Mondeo som har SEFI bensininnspørytning Fra Fords EEC-IV motorstyring..

Edited by HansenRS
Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

Motorene har samme motornummer på Probe. Mondeo og 626.. men annet innsug, innsprøytning og eksos..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Pacey
det er mulig.. jeg har aldri åpnet disse motorene før ;) man får og turbo kit til mondeo motorene da..

 

 

Hei her er jeg med den gode mondeoen..... :blink:

 

Har lyst til å gjøre noe gøy vist eg skal ha ut motoren.

 

Noen som har linker til turbokit? kammer? og alt anna gøy eg kan stappe oppi motoren for at den skal gå bedre?

 

Skal lage en tråd når eg begynner med dette, sånn at dere kan holde dere oppdatert vist dere vil!

 

Tar i mot tips med STOR Takk!

 

Pacey

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey

Nå er det en fra et bilverksted som har sett på motoren, og han fant ut at det var en hel del veivbank.

Det han anbefalte meg å jøre var å få tak i en ny motor, eller eventuelt overhale den gamle. Veiven måtte d jørest noe med siden denne antagelig hadde fått seg en go trøkk siden denne bankinga kom så plutselig.

 

Så er det noen som har eller vet om noen som har en ny motor til meg?

 

Eller eventuelt om det lar seg jøre og overhale den gamle?

Vist det blir overhaling så har eg lyst til og trimme samtidig som eg har ute motoren. Noen tips til hva som funker bra på disse motorene av trimm?

 

Tenker også å bygge turbo og bør kansje forsterke pakninger med tanke på dette?

Men det kommer nok ikje akkurat nå siden eg sikkert får en del utgifter nå.

 

 

Ørjan

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike
Nå er det en fra et bilverksted som har sett på motoren, og han fant ut at det var en hel del veivbank.

Det han anbefalte meg å jøre var å få tak i en ny motor, eller eventuelt overhale den gamle. Veiven måtte d jørest noe med siden denne antagelig hadde fått seg en go trøkk siden denne bankinga kom så plutselig.

 

Så er det noen som har eller vet om noen som har en ny motor til meg?

 

Eller eventuelt om det lar seg jøre og overhale den gamle?

Vist det blir overhaling så har eg lyst til og trimme samtidig som eg har ute motoren. Noen tips til hva som funker bra på disse motorene av trimm?

 

Tenker også å bygge turbo og bør kansje forsterke pakninger med tanke på dette?

Men det kommer nok ikje akkurat nå siden eg sikkert får en del utgifter nå.

Ørjan

 

Har aldri sett noen bygge turbo på en Duratec motor, og om det er gjort, så skjønner jeg ikke hvordan de har fått plass til det. Vet om noen som har bygd turbo på 2.0 Zetec, og der var det visst trangt nok.

Vet om en kompis som fikk tak i en Duratec 2.5l til Mondeo for 5 000,- , kan høre med han hvor han fikk tak i den.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey

hehe mn vist det er ingen som har prøvd det før hadde det jo vert gøy å fått det til!

 

Har sett en del duratec motorer i usa med turbo, er det turbo-kti`et eg vurderer å bestille etterhvert.

Har en motor på gang nå, 8500+frakt+moms. Tror det blir den vist ingen har et bedre forslag?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike
hehe mn vist det er ingen som har prøvd det før hadde det jo vert gøy å fått det til!

 

Har sett en del duratec motorer i usa med turbo, er det turbo-kti`et eg vurderer å bestille etterhvert.

Har en motor på gang nå, 8500+frakt+moms. Tror det blir den vist ingen har et bedre forslag?

 

Du klarer sikkert få den billigere.. Hvor langt er den gått?

Håper du klarer å sette snurr på motoren din, hadde vært rått :D Legg iallefall ut en tråd om prosjektet ditt :)

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

kjetil som he skåre motoren?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey
kjetil som he skåre motoren?

 

 

Nei d e meg, mn an e ikje skåren men veiva e ødelagt! :(

Ny motor e bestilt, og sga betales i morgen. Så eg håpe eg fer an snart så eg kan få någe gang på bilen igjen snart!!!! Savne å cruisa rondt i bilen min!!!! :wub:

 

 

Ørjan

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey

he du någen goe tips til meg før eg begynner dah? heheh. ... he goe tid men vil jo helst få an på veien igjen så fort eg får motoren :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey

oi ca ALT heilt renska rett og slett.... hmmm kan jo bli gøy!!

 

Funke det ikje å senka ned heile dritten? va ein som sa at det va lettast på dessa....!

Link to comment
Share on other sites

mye måtte du gi for ny motor forresten?

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pacey

Eg ga 6600 kr for motor inkl frakt og moms.

Fant nemlig en anna en den eg såg på fyst! Så d bli bra! :)

 

Håper den kommer fort nå!

 

Tror eg skal bytte kammer på den før eg setter den inn... Noen som har funne d på nettet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...