Guest murphy Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 (edited) Kjøpte den i vinter, men synes det tar lang tid før motoren blir varm. Er montert dieselvarmer på den, hører/lukter/ser at den går.Klimanlegget begynner å blåse varmluft etter 1-2 minutter, men feks når jeg kjører til jobben ca 2 mil/20minutter med flat/litt nedover vei så får ikke motoren driftstemp på denne strekningen. Kjører av og til en caddy tdi på samme strekningen og den blir varmere selv om den ikke har noen diesel varmer.Noen som har en slik bil og kan fortelle meg om dette er normalt? Edited May 4, 2006 by murphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Tipper det er tilleggsvarmeren din som ikke fungerer som den skal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 disse bilene forbrenner så rent at di ikke utgir så stor varmegang som mange andre motorer.. derfor tar dette lengre tid.. samme som på Nyere audi 1,9Tdi Pumpedyse motorene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Diesel generelt blir seint varme.... Dette kommer av at de er mer effektive enn bensinmotorene... Går mindre varme i blokka... Helt normalt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnto Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Diesel generelt blir seint varme.... Dette kommer av at de er mer effektive enn bensinmotorene... Går mindre varme i blokka... Helt normalt... Fattern har en Opel Astra DTI og det tok lang tid før den ble varm dær også. Han fikk montert en sirkulasjonspumpe og nå blir bilen varm med en gang. Fjernet grunnet størrelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest murphy Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Fattern har en Opel Astra DTI og det tok lang tid før den ble varm dær også. Han fikk montert en sirkulasjonspumpe og nå blir bilen varm med en gang. Det er det jeg lurer på også, siden det tar forholdvis lang tid, selv om det er varmer på denne. Før jeg kjøpte denne, prøvekjørte jeg enn 2000 tdi, mener å huske at den ble varm mye fortereEr det noen som har en lik bil? Hvor lang tid tar det før den har driftstemp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Tar opp igjen denne tråden.Jeg har 04 Mondeo 2.0 TDCI 115 Hk.Får god varme i cupeen, men maskinen vil liksom ikke bli driftsvarm.Kan jeg bytte termostat? Er det sånn gammeldags termostat inne i kjølekanalen?Tror ikke kjøleviftene går unødig, Kan det hjelpe med god gammeldags papp i grillen?Synes det er ille at ekstravarmeren skal måtte gå hele tiden. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siberiantiger Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 (edited) Da jeg kjøpte min Mondeo 2.0 TDCi stasjonsvogn 115hk (2004), hadde jeg store problemer med at nåla til varmeapparatet viste alt for lav temperatur.. Dette viste seg å være en føler som var defekt.. Fikk byttet den på verksted. (varmen i kupeen var helt ok hele tiden) etter dette blir motoren var etter ca 10 - 12 minutter kjøring i 0 - 4 grader ute temperatur, noen opp og noen ned bakker. Edited January 27, 2009 by Siberiantiger 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siberiantiger Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 (edited) Tar tak i denne tråden på nytt selv om det var jeg som postet siste innlegg her.. Jeg har nemlig fått det problemet at bilen ikke holder jevn måling på varmen. det vil si at det for det første tar en stund før bilen blir varm.. og den må ha motstand i form av oppoverbakke eller høy fart for å bli varm. Når den først har blitt varm (nålen peker rett opp) kan den variere ganske mye nedover.. kommer jeg på flat vei, eller nedover bakke, kommer nålen ned til første merke på normal området.. og beveger seg litt opp og ned.. i trege bevegelser.. det vil si at den ikke spretter opp og ned, men beveger seg altså.. Kupe varmen er ikke dårlig, men har helt klart merket bedre.. selv i splitter nye biler (Ford S-Max, Citroen C5 osv) Merker heller ikke at varmen i kupeen varierer.. ser at det er flere som sliter, men jeg har aldri sett/hørt og / eller følt hvor varm den skal bli.. Er litt usikker på om det er tempføleren.. noen forslag? Har det for meg at diesel varmeren begynner å bli lite effektiv.. kommer en del blå røyk av den.. Edited January 27, 2009 by Siberiantiger 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Har akkurat samma greiene på min... Men jeg har ikke ekstravarmer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now