Jump to content

Recommended Posts

Posted

Casen er som følger:

 

Den går ikke bedre enn en Lada på 55 hk! (Kjennes hvertfall slik ut!)

(Focus stv'en til fruen går faktisk BEDRE enn min nå!)

Dette er syntomene:

-Fjusker ved (forsøk på) akselerering...

-Ikke mer "å gå på" når jeg passerer 3500 o/min.

-Det kjennes ut som om bilen ikke får nok luft/bensin.

-Bilen bråker når jeg gir gass.

 

Historikk:

-registerreim og vannpumpe ble byttet for 8-900 km siden...

 

 

HVA kan det være?? :o

1998 Volvo S80 - 231hk

Guest Tracid
Posted (edited)

Tennplugger?

 

Edit: Er ikke turbomotor?

Edited by Tracid
Posted
Tennplugger?

 

Edit: Er ikke turbomotor?

 

 

Nei, ikke snurre nei! (Desverre...:))

Det er en standard 105hk 1.8l 16v maskin...

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted

Defekt kat? Ta ei gummiklubbe og kakk til kat'en. Hører du en skranglelyd, er det bare å reparere(eller fjerne).

Guest gondl3n
Posted

Går den på alle`?

Posted

Bare kom med flere forslag...

Jeg skal sjekke bilen i morgen, så får vi se.

Den går greit å kjøre, men blir den ikke bedre snart, spøker det med turen til Gardermoen...

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted
Luftmengdemåler??

 

Kan være enig med sistemann her,ja... jaffal på noen av symptomene...

spesielt hvis du tilfeldigvis kjører med KD-filter: de kan avogtil sprekke i den blå gummien,der du fester filteret, og da suger den jo inn masse dritten luft, og da ryker LMM... men då ville den nok fusket på tomgang også, kanskje?

..men eg e'kje så teknisk, at eg kan si om det er pga LMM den fusker,eller om det bare er fordi bilen avogtil suger inn masse ekstra luft, gjennom den sprekken... Var jaffal det som skjedde på Max'en min for et par år siden..

*Har blitt en JapseJævel* :-D

'73 Datsun 160b

'97 Nissan Maxima

x- '89 Subaru E12

x- '85 Ford Scorpio 2.8 4x4 <--savner!

x- '86 Ford Scorpio 2.0

Posted

LMM har slått meg også..

Jeg har forøvrig ikke KD (hadde på forrige bil, men for mye lyd fra det), jeg har KN i stedet...

 

Bilen går gjevnt å fint på tomgang og opp til ca 2500 o/min...

1998 Volvo S80 - 231hk

Guest Trond
Posted
Casen er som følger:

 

Den går ikke bedre enn en Lada på 55 hk! (Kjennes hvertfall slik ut!)

(Focus stv'en til fruen går faktisk BEDRE enn min nå!)

Dette er syntomene:

-Fjusker ved (forsøk på) akselerering...

-Ikke mer "å gå på" når jeg passerer 3500 o/min.

-Det kjennes ut som om bilen ikke får nok luft/bensin.

-Bilen bråker når jeg gir gass.

 

Historikk:

-registerreim og vannpumpe ble byttet for 8-900 km siden...

HVA kan det være?? :o

 

har bilen vært sånt siden du skifta registerreim?

Posted
har bilen vært sånt siden du skifta registerreim?

 

 

Nei, kom vel egentlig rett etter tror jeg...

(Jeg kjørte veldig forsiktig de første 10-15 mila...

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted

Ville sjekka registret en gang til jeg... Spes vis du får en liten bankelyd ved gasspådrag.

Kan du ikke forklare hvordan bråkelyden er??

Dumt spørsmål--- men står nå pluggledningene på rett plass på "coil`en" ??

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

@Trones...: Ja, pluggledningene er ikke rørt siden jeg kjøpte bilen, så de står nok rett... :)

 

Bråket kan minne om hull i eksos deler langt framme(kat./manifoil).

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted

oki... Regner med at eksosanlegget ditt er sjekket :D

 

Ta og hør med FORD hva de skal ha og koble komputeren på bilen din.(mener det ikke er så dyrt) Da får du fort vite hva som er galt med motoren..

 

Så slipper du å bruke lang tid på å leite etter feilen på kjærra de :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

Prøv en ny luftmassemåler. Men, en liten test du kan gjøre... Gi full gass, rus opp, og kutt tenninga og hold gassen i bunn, peser den tilbake i luftfiltret? Kan være delvis tett katalysator. Løsne av koblingen inn på katten slik at den lekker masse eksos og prøv den. Det bråker no ******, men er katten tett, skal den gå greit da.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest RSabuser
Posted
Nei, kom vel egentlig rett etter tror jeg...

(Jeg kjørte veldig forsiktig de første 10-15 mila...

Sjekk over registerreim'en en gang til, høres ut som om den er 1 tann feil.

Ellers så er jo nytt luftfilter og nye plugger ett greit sted å begynne.

Posted

Ja har selv tenkt i den retningen på: 1 tann feil..

Og følgene av 1 tann feil.. har jeg en komplett zetec motor stående knust som resultat..

Men da skal man høre en banke/kakle lyd i motoren..

 

Smell og bråk.. tyder mere på luftmassemåleren som kødder..

 

Men at bilen virker som har en motor i fra en Lada.. Kan faktisk være så såre enkelt som sliten bensinpumpe også ;)

 

Du får oppdatere oss hva du har sjekket HPL :)

 

PS! mener jeg har lest en eller annen plass at du hadde vært på verksted med bilen å fått byttet reg. + masse andre deler rett før du fikk problemer.. stemmer det??

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

Napp ut stikket på luftmasse måleren å se om den funker bedre da... skal gå over i et nødprogrogram og funke bedre uten vist den er godt!

Posted

Jeg har vært ute å testet bilen uten at ledningen til LLM var koblet til. Den gikk faktisk bedre da! Men lyden var der fortsatt. Jeg kommer sikkert til å ta en service på den en av dagene anyway. Bytte av olje, plugger, bensinfilter, rens av luftfilter osv. Så får vi se da!

De tingene som nevnes over vedr. 1 tann feil, kan også stemme med syntomene. Tror jeg skal kjøre en diagnosetest på bilen på Ford en av dagene, så ser vi hva maskinen sier.

 

En annen ting jeg merket når jeg testet nå, var at klutsjen var riiimelig sliten... Jaja.. Det får bli neste prosjekt... (Kanskje en jobb for RSabuser? Hint hint!!!)

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted
Napp ut stikket på luftmasse måleren å se om den funker bedre da... skal gå over i et nødprogrogram og funke bedre uten vist den er godt!

 

Jepp.. Gikk bedre...

(Men fortsatt feil lyd av bilen...)

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted
Ja har selv tenkt i den retningen på: 1 tann feil..

Og følgene av 1 tann feil.. har jeg en komplett zetec motor stående knust som resultat..

Men da skal man høre en banke/kakle lyd i motoren..

Jeg får teste den på diagnose maskinen til Ford...

 

Smell og bråk.. tyder mere på luftmassemåleren som kødder..
Det virker som å være gåen den også...

 

PS! mener jeg har lest en eller annen plass at du hadde vært på verksted med bilen å fått byttet reg. + masse andre deler rett før du fikk problemer.. stemmer det??

 

Ja, stemmer det.

Byttet reg.reim og vannpumpe...

1998 Volvo S80 - 231hk

Posted

HVordan kan jeg finne ut at stemlper(veivakslen) og ventilene(kamdrev) står rett? Ford-boken/gjør-det-selv på Biltema??

1998 Volvo S80 - 231hk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...