kh turbo Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Hei Jeg har en motor på gang, som skal i i løpet av sommeren.På denne skal jeg bruke datasprut, jeg har tidligere sverget til Autronic og vært veldig fornøyd med dette.Men pratet med Jens og han lurte på om jeg ikke hadde lyst til å prøve Pectel T2, er det noen som har erfaring med dette sprutet? Jeg skal prøve å få ut rundt 600hk. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
JHS Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Har også snakket med Jens og blitt anbefalt Pectel. Blir vel sikkert Ringstad som skal mappe da regner jeg med? Og da er det vel greit og bruke det som de vil bruke...Ser det er ganske populært og bruke Pectel i England for tiden også.
kh turbo Posted May 21, 2006 Author Posted May 21, 2006 Jeg mapper sjøl, har fått ut 600+hk tidligere , ikke noe problem.Men jeg er mer nyskjerrig på "enkelheten" av programvaren. På Autronic vet jeg det er flere tilleggsmuligeter som anit-spinn, flat-shift, anti-lag, tomgangsmotor osv. Som jeg har forstått er T2 kun map av tenning og bensin. Det som frister med Pectel er at det har ledningsnett som passer rett på cosworth. Autronic krever noe omgjøring av fordeler/triggerhjul.Pectel kan også bare kjøre høyohms dyser, som passer dårlig da jeg har siemens 88ccm lav ohms dyser fra før. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
JHS Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Jeg mapper sjøl, har fått ut 600+hk tidligere , ikke noe problem.Men jeg er mer nyskjerrig på "enkelheten" av programvaren. På Autronic vet jeg det er flere tilleggsmuligeter som anit-spinn, flat-shift, anti-lag, tomgangsmotor osv. Som jeg har forstått er T2 kun map av tenning og bensin. Det som frister med Pectel er at det har ledningsnett som passer rett på cosworth. Autronic krever noe omgjøring av fordeler/triggerhjul.Pectel kan også bare kjøre høyohms dyser, som passer dårlig da jeg har siemens 88ccm lav ohms dyser fra før.Skal du mappe alt selv så ville jeg vel kansje gått for noe jeg hadde god erfaring med fra før ja... Kan ikke få lånt deg Pectel programvare og kikket litt på da..? Så ser du jo ganske fort om det er noe du kommer overens med eller ikke...
RS 1000 Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 (edited) Jeg mapper sjøl, har fått ut 600+hk tidligere , ikke noe problem.Men jeg er mer nyskjerrig på "enkelheten" av programvaren. På Autronic vet jeg det er flere tilleggsmuligeter som anit-spinn, flat-shift, anti-lag, tomgangsmotor osv. Som jeg har forstått er T2 kun map av tenning og bensin. Det som frister med Pectel er at det har ledningsnett som passer rett på cosworth. Autronic krever noe omgjøring av fordeler/triggerhjul.Pectel kan også bare kjøre høyohms dyser, som passer dårlig da jeg har siemens 88ccm lav ohms dyser fra før. Er ikke 880 ccm dyser og høy ohm dysedrivere en dårlig løsning på en motor med 500 ccm sylindre da? DTA f.eks mener at lav ohm er gammeldags, så de bruker bare høy ohms dysedrivere. De må da også bruke 2 dyser pr sylinder på motorer med høy litereffekt for å få tilfredstillende kontroll over bensinmengden på tomgang og cruising. Det samme gjelder nok andre sprut som ikke har mulighet for lav ohm også. EDIT. Selve dysene er intet problem. Der kan du bare montere en dysemotstand pr dyse, og så kan de brukes på alle lav ohm sprut. Edited May 24, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bige Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 http://www.autronic.com/ http://www.haltech.com/ http://www.webcon.co.uk/alpha/index.htm
kh turbo Posted May 29, 2006 Author Posted May 29, 2006 Har vært importør av DTA, er ikke det mer nå for å si det sånn... say no more... Ikke noe problem med "vasking" av cylindere med 880 ccm lav ohms dyser. Har mappa endel DTA, haltech, motec og autronic og valget mellom de er ikke vansklig, men har ikke erfaring med pectel... Så det er det jeg spør om, om det er noen som har erfaring med T2??? Ikke om det er riktig å kjøre med 880 ccm lav ohms dyser for det VET jeg funker gjennom praksis og ikke teori. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 Har vært importør av DTA, er ikke det mer nå for å si det sånn... say no more... Ikke noe problem med "vasking" av cylindere med 880 ccm lav ohms dyser. Har mappa endel DTA, haltech, motec og autronic og valget mellom de er ikke vansklig, men har ikke erfaring med pectel... Så det er det jeg spør om, om det er noen som har erfaring med T2??? Ikke om det er riktig å kjøre med 880 ccm lav ohms dyser for det VET jeg funker gjennom praksis og ikke teori. Mvh. Kjetil ???? Hva er dette? Ja, selvfølgelig gjør det det. Du sa at Pectel T2 hadde dysedrivere for høy ohm dyser og at du hadde lav ohm dyser som ville selge, eller? 880 lav ohm dyser på ett sprut med lav ohm dysedrivere er selvsagt ikke ett problem, 1000 dyser går også greit, og hvis du vet at det funker med høy ohm oppsett som DTA og T2 har, så værsågod, gjerne det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kh turbo Posted May 29, 2006 Author Posted May 29, 2006 Ok da er vi enige... Forsto det som du mente at det var håpøst og bruke 880 ccm dyser på en 4 cyl 2000 ccm motor.. Mvh. Kjetil Hauge 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted May 30, 2006 Posted May 30, 2006 Ok da er vi enige... Forsto det som du mente at det var håpøst og bruke 880 ccm dyser på en 4 cyl 2000 ccm motor.. Mvh. Kjetil Hauge Neida, jeg ville bare gjøre oppmerksom på at det er endel forskjell på hva som er maks dysestørrelse en kan bruke (i forhold til co og forbruk) på en gitt motor avhengig om sprutet er høy eller lav ohm og også sekvensielt eller ikke, men du har jo full kontoll. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now