Jump to content

Skal kjøpe nye 6x9


Tommelom

Recommended Posts

Jeg driver å skal ha meg nye 6x9 til hattehylla. Har snust litt på INFINTY KAPPA693( Se her ). Noen som har testet disse? Komme med erfaringer? Evt andre tips!

 

Takker for svar! :)

 

Hei

 

Infinity er jo kjent for meget rein lyd men de trykker ikke så voldsomt i bassen. De gir jo så klart bass men ikke "feit" bass hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har ikke hørt lyden på den nyeste versjonen men de tidligere utgavene av Kappa serien spilte meget pent.

Kjenner til lyden på 13 cm fra tilsvarende serie og de spilte meget reint og pent med en Planet Audio forsterker.

 

Hvis du skal ha noe som rocker skikkelig og gir ganske mye bass så er det vel ikke så mange 6x9 som slår JBL sine Decade. Ellers så har du jo Cerwin Vega som gir mye lyd i forhold til hva du mater dem med av forsterkere siden de er nokså lette å drive.

Det jeg ikke ville kjøpt er i hvertfall Pioneer sine Accelerate da jeg syns de gir en veldig nasal lyd med mye mellomtone. Men lyd er jo en smaksak så jeg anbefaler deg å høre på forskjellige høyttalere i en butikk.

 

En annen ting er at det er viktig å sørge for at det er mest mulig lufttett mellom for- og bakside av denne typen høyttalere. For ellers så vil du få en fasefeil som sørger for at du mister mye av trykket i bassen samtidig som høyttaleren vrenger/bunner veldig fort.

 

Håper dette var til litt hjelp i hvertfall

Edited by Fordelsker
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cerwin Vega 6x9 kan anbefales på det sterkeste, selv skal jeg prøve JBL Decade, har jbl bass, frontsett nå så er bare 6x9.

Kan dessverre ikke uttale meg om de du nevner.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Cerwin Vega 6x9 kan anbefales på det sterkeste, selv skal jeg prøve JBL Decade, har jbl bass, frontsett nå så er bare 6x9.

Kan dessverre ikke uttale meg om de du nevner.

JBL Decade anbefales. Disse har blit regnet som de beste 6x9 som noen sinne er produsert. Få deg et par slike og du kan faktisk spille høyere bass en kompisen din som har jalla ellement.

 

Jeg bruker Decade høytalere selv, for å fylle ut de små frekvens hullene på mid bassem som ikke så godt kommer frem når subben ligger i kofferten. Er stor fornøyd

 

Må bare legge til at når det kommer til lyd. Da er jeg KRESEN

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...