Jump to content

Inbrudd


kimsa

Recommended Posts

I fjor sommer hadde jeg min mondeo på værksted i Lillehammer. Leverte fra meg bilen på torsdag morgen for lakkering av tak, skulle hente den mandag kveld over helgen.

 

Mens min bil sto innelåst i værkstedet, uten front rute og med nøklene i så hadde værkstedet inbrudd. De stajl værktøy samt robbet et par biler som sto der. Blandt annet min. Sterio, solbriller og en del andre ting ble borte. Det hele beløper seg til omlag 30 000kr.

 

Inbruddet dekkes ikke av min forsikring, pga at bilen ikke var låst, værkstedet fraskriver seg alt annsvar og sier at det er mitt ansvar å passe på bilen min. Jeg ble svært dårlig behandlet og føler med rett og slett undertrykket av en stor bedrift.

 

Nå har det snart godt 10 måneder siden inbruddet, har ikke hørt noe mere fra værkstedet.

 

Hvilke rettigheter har jeg.??????

 

PS:

( mye av anlegget har jeg fått tilbake etter en tid, ble funnet i huset til en misstenkt, men han hevder at han bare passet på det, får maks dom for Heleri, derfor ingen ersatningsmuligheter for meg der heller )

Link to comment
Share on other sites

dette er verkstedets ansvar, helt og holdent.

 

så lenge bilen står i dems lokaler, er det de som har "makt" over bilen.

 

du har dessuten ikke lov til å låse bilen inne på et bilverksted, pga forsikringsselskapene rett og slett ikke tillater det. det tar mindre tid å kjøre ut en ulåst bil hvis lokalet tar fyr.... :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Alle verkstedene jeg har jobbet for ville tatt på seg ansvaret for det som har skjedd innenfor verkstedets vegger. Utenfor vet jeg ikke. Uansett, skjedde dette inne på verkstedet, burde det helt fint gå på verkstedets forsikring. Som tidligere nevnt skal ikke biler inne på et verksted være låst. Dette bl.a for redning ved brann o.l

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Oj Oj OJ...hvis dette stemmer er du blitt grundig ført bak lyset er jeg redd....ring nå for F¤%# til forsikrings-selskapet ditt og spør!!...Hvis dem ikke vet dette HELT sikkert skjønner ikke jeg noe...

 

Hvem tok f.eks ut frontruta?...hvem lot nøkklene stå i bilen?...Var bilen åpen eller låst den natten....(spiller egentlig ingen rolle spør du meg....siden frontruta ikke var der :lol: )

 

Det er forsikrings-selskapet ditt og Værkstedet som skal krangle her...ikke du....Men men...skjønner at det er lenge siden og du begynner å lure...

 

Er det sånn at du har sagt deg fornøyd med det du har fått tilbake av stereo? eller er det bare noe forsikrings-selskapet håper på?

 

Peder :angry:

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg har gitt opp hele saken.

 

For det første, jeg har blitt kastet ut fra værkstedet jeg hadde bilen på

2. Anlegget var delvis sponset og forsikringen dekker kun det beløpet jeg har gitt, å kjøpe tilbake blir mye dyrere. Mitt selskap vil heller ikke betale ut noe så lenge ikke værkstedet betaler egenandel på 8000.

3. Værkstedet har ikke fulgt opp saken.

 

Det hele fortoner seg håpløst. Jeg tordde at som ung bileier så skulle jeg slippe å krangle om noen tusenlappet mot et stort firma under SULLAND GRUPPEN. For å være helt ærlig så synes jeg dette er svakt av mærke kjeden.

 

Vurderer å prøve saken min i retten

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
For det første, jeg har blitt kastet ut fra værkstedet jeg hadde bilen på

 

Kastet ut?? Når du hadde prøvd å snakka med dem? :blink:

Da hadde de blitt forundret hadde det vært meg! :angry: For da hadde det blitt UKOSLIG der inne! :wacko:

Selvsakt er det verkstedet sitt ansvar når bilen står der! Å det skulle de jaggu fått sett også!

IKKE gi deg med denne saken her! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Hvis du overlater bilen til ett verksted er det jo de som tar ansvar for bilen uansett hva som skulle skje med den! Den er jo i deres "varetekt"!!

Tenk deg om du låner bilen til en kompis, hva ville skje om han kræsjet den? Ville du ikke da mene at han skulle betale for dette...? Ikke gi deg på saken!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Har pratet med en kompis som driver ett verksted og han sier følgende; Det er bilforsikringen som gjelder selv om bilen står inne på ett verksted og nøkler skal ligge på taket/vinduspusser eller stå i bilen. I følge If. Nøkler kan ikke låses inn i noe nøkkelskap for hvis det tar fyr rekker mann ikke og lete etter nøkkelen til nøkkelskapet og dat blir det dyrt for forsikrinsskapet. Egenandel er det bilens eier som står ansvarlig for men hvis verkstedet dekker detter er det jo ett pluss men det er ikke alle som har råd til det . :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Excaliburzz
I fjor sommer hadde jeg min mondeo på værksted i Lillehammer. Leverte fra meg bilen på torsdag morgen for lakkering av tak, skulle hente den mandag kveld over helgen.

 

Mens min bil sto innelåst i værkstedet, uten front rute og med nøklene i så hadde værkstedet inbrudd. De stajl værktøy samt robbet et par biler som sto der. Blandt annet min. Sterio, solbriller og en del andre ting ble borte. Det hele beløper seg til omlag 30 000kr.

 

Inbruddet dekkes ikke av min forsikring, pga at bilen ikke var låst, værkstedet fraskriver seg alt annsvar og sier at det er mitt ansvar å passe på bilen min. Jeg ble svært dårlig behandlet og føler med rett og slett undertrykket av en stor bedrift.

 

Nå har det snart godt 10 måneder siden inbruddet, har ikke hørt noe mere fra værkstedet.

 

Hvilke rettigheter har jeg.??????

 

PS:

( mye av anlegget har jeg fått tilbake etter en tid, ble funnet i huset til en misstenkt, men han hevder at han bare passet på det, får maks dom for Heleri, derfor ingen ersatningsmuligheter for meg der heller )

 

Så lenge bilen er levert innen bedriftens åpningtid, og nøklene er levert til verkstedet er bilen DERES ansvar, og ikke ditt! Så alt dette skal gå på deres forsikring.

 

det er ikke lov til og ha en bil stående i et verksted uten nøkkel i bil, og i følge far min som jobber i forsikring så sier han at du bør kontakte en advokat på saken i og med at det har gått så lang tid

 

Hos oss så har vi fått beskjed om at vi MÅ låse inn nøklene til kundebilene om netterne, ellers vil ikke forsikringen gjelde.

men jeg skal ikke si hva som er rett og ikke.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...