Jump to content

På tide med lakk


Recommended Posts

Er vel littt fersk på dette forumet, men trur jeg er i godt selskap her. Har vært i garasjen i hele kveld, å tenkte jeg skulle dele dette med noen.Etter mange års kjøring med flekkete "sleeper", skal kjerra lakkes nå i helga. Det er mulig jeg legger hue klart for hugg nå, for jeg skal lakke den selv, så dette blir spennende. Er akkurat ferdig med å plaste inn garasjen, å tar en kveldspils på den. Har spakla å pussa i snart 14 dager (mye jobb med støtfangere å styling), så nå begynner jeg å se lys i tunnelen. Har absolutt ingen forhåpning eller krav om showfinish, men alt er vel bedre enn det den er nå, eller hur? Alt av lakk å utstyr er åsså kjøpt inn. Er det noen som har lyst til å gjette farge ?

 

Jan Samuelsen

Link to comment
Share on other sites

Er akkurat ferdig med å legge filler på støtfangere å styling. Oppsettet blir da som følger : Rosso Red med svart listverk å seff Scorpio fangere med RS styling. Ikke så ulik den jeg Photoshoppa I galleriet (bare rød,da). Kjøper lakk av en kompis, kommer vel på 3 lapper med ALT.

Edited by 351RS
Link to comment
Share on other sites

Da var jeg ferdig (på en måte) med lakkeringa. Ble vel, som forventet ja, ikke helt strøkent resultat, men det duger foreløpig. Gikk egentli bra, bortsett fra det siste, å viktigste: toppstrøket. Ble litt tynt lag.Men plundrer med å laste opp bildene enda, så dere får nøye der med avataren.

 

Jan Samuelsen

Link to comment
Share on other sites

Enda mer lister å detaljer på. NÅ begynner det å hjelpe. Er sinnsykt fornøyd med "looken bilen fikk nå, bedre enn forventet. Er litt stusseli å se på de gamle bildene nå, gitt. Å det var jeg tilfreds med i masse år, he-he (har hatt bilen i 12 år).

Men, nå har jeg sendt bilder til webmaster(til granadaklubben, der jeg har galleriet), så spørs det om han får det til. Tungvint ,men håper det går.

Link to comment
Share on other sites

Jada, jeg kjører rundt med en litt annen følelse nå, da. Liiiiitt mer stolt, på en måte. Imidlertid er ikke ideen med Scorpio styling min, det var en kar hjemme i Nord-Norge som bygde en på samme måte på slutten av 80-tallet, svart med full krom istedet. MEN under skallet var dette en -78 2,3 med automat ! All show and no go, altså. Men den var utrolig fin, og siden har jeg fundert på en lignende variant, men mer oppdatert, å der helheten er mer i harmoni : motor, drivverk understell, bremser, styling, farge osv. Dette er min tolkning av hvordan en Granada burde vært levert.

 

Jan Samuelsen

Edited by 351RS
Link to comment
Share on other sites

Tja, for å forklare kort: på en original GL grill, er den midterste rillen tatt bort, å den øverste lagt igjen. Deretter er Stema styling sine lyktespoilere limt på på sidene av grillen. Disse er originalt helt rette , men er gjort litt skrå mot midten for å møte den øvre kanten/åpninga på grillen. Siden er alt rundet av og pusset, for å blende inn inn resten av fronten. Mye jobb, men jeg synes resultatet ble helt ok, og gjorde at grillen passet bedre mot Scorpio stylinga. Se bildene før lakk, det er et mye mer skille over å under midjelinja på bilen( firkanta over, rundere under).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...