Jump to content

senkefjører til coswort 2wd


Guest anton

Recommended Posts

Gå for coilovers, riktignok ikke TÜV godkjent men...

Ellers er vel Bilstein dempere med eibach fjærer en velkjent kombinasjon

 

Har du coil overs på din egen bil?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

coilovers hadde jo vært det beste..?

 

Javel?

 

Hvordan begrunner du det?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har du coil overs på din egen bil?

 

Ja, kjører med coilovers selv. Hva angår veigrep så kan nok muligens det diskuteres, syns hjulvandringen er for liten på mine AVO coilovers før jeg mister veigrep. Vet ikke om, jeg kjøper dem en gang til. Men utseendemessig er coilovers et bedre valg, da det er velkjent at sierraen blir lavere bak en foran.. :)

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

1. Ja, kjører med coilovers selv.

2. Hva angår veigrep så kan nok muligens det diskuteres, syns hjulvandringen er for liten på mine AVO coilovers før jeg mister veigrep.

3. Vet ikke om, jeg kjøper dem en gang til.

4. Men utseendemessig er coilovers et bedre valg, da det er velkjent at sierraen blir lavere bak en foran.. :)

 

 

1. Ok da, da vet du hva du snakker om.

2. Og da ser vi at det flere ulemper enn bare prisen og feilblastningen på bæraarmer og bakdel av karrosseriet. Det er også farlig å ha det slik som du beskriver det og bare tenk på hva som skjer med støtdemperfestene når dette skjer.

3. Nemlig, mitt poeng nøyaktig. Da vil jeg tror at du egentlig ikke er særlig imponert heller.

4. Er ikke enig med du der. Høyden på bilen har ingenting med coilovers å gjøre. Man velger selv stuket på bilen med riktige fjærer. Det er riktignok mer tidkrevende enn med coilovers, men for en gatebil i daglig drift mener jeg at det er en myye bedre løsning.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

syns du ikke coilovers er så bra?.. hehe:) hvorfor ikke??

 

Bare min mening:

Joda, coilovers er konge det, til dem som har bruk for det, har økonomi til å kjøpe de rette og ikke de billigste, vet hvorfor de må ha det. (bl.a. lavere vekt!) og vet hvordan de skal justere de inn slik at de passer bilen. Det er stor forskjell på en bil som kjøres 95% av tiden på gate og på en bil er satt opp for, og kjøres hovedsaklig på bane.

 

Hvis man på en gammel Cosworth som kjøres på gate vil ha den høyere og stivere bak, da monterer man høyere og stivere fjærer, det ingen grunn til å flytte vektbelastningen fra fjærfestet i de kraftige rammevangene til støtdemperfestene i de tynne innerskjermene.

 

Ønsker man hardere dempere så kjøper man det, heller ikke nå er det grunn til å bruke coil overs.

 

Fremme er det ikke like mye negativt å si med unntak av at de fleste coilovers er for stive for gode resultater på gate og at de ofte ikke er godkjent heller. Hva er da vitsen dersom ikke veigrepet i praksis er betydelig bedre (høyere kurvehastighet, også på våt vei) enn det man oppnår med andre løsninger som også er godkjent for gatebruk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

enig med du "pelle wæck" ! har prøvd flere biler med coilovers,og alle har vært stokk stive og føltes som en kenguru å kjøre! de stiveste bilene henger nødvendig ikke best på i svingene....jeg kjører selv med bilstein dempere og "vanlige" senkefjerer,er strålende fornøyd....

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

en av grunnene til at jeg ønsker å kjøpe coilovers er for å ha muligheten til å justere høyden. men så er jeg også skeptisk. men trur ikke det blir mye hardkjørig langs veig siden jeg har mistet en av mine beste kammerater på dette. men heller reise på bane, og da tror jeg det kan være litt kjekt å coilovers. men du veit nok MYE mere en meg om dette pelle væck!

Link to comment
Share on other sites

enig med du "pelle wæck" ! har prøvd flere biler med coilovers,og alle har vært stokk stive og føltes som en kenguru å kjøre! de stiveste bilene henger nødvendig ikke best på i svingene....jeg kjører selv med bilstein dempere og "vanlige" senkefjerer,er strålende fornøyd....

 

 

Det tror jeg på :D og jeg registrerer enda en som er strålende forøyet med "vanlige" Bilsteindempere og vanlige fjærer, samtidig har jeg enda tilgode å se eller høre noen som beskriver coilovers erfaringen sin, på en bil som kjøres hovedsaklig på gate, (genuin gatebil) på samme måte.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bare min mening:

Joda, coilovers er konge det, til dem som har bruk for det, har økonomi til å kjøpe de rette og ikke de billigste, vet hvorfor de må ha det. (bl.a. lavere vekt!) og vet hvordan de skal justere de inn slik at de passer bilen. Det er stor forskjell på en bil som kjøres 95% av tiden på gate og på en bil er satt opp for, og kjøres hovedsaklig på bane.

 

Hvis man på en gammel Cosworth som kjøres på gate vil ha den høyere og stivere bak, da monterer man høyere og stivere fjærer, det ingen grunn til å flytte vektbelastningen fra fjærfestet i de kraftige rammevangene til støtdemperfestene i de tynne innerskjermene.

 

Ønsker man hardere dempere så kjøper man det, heller ikke nå er det grunn til å bruke coil overs.

 

Fremme er det ikke like mye negativt å si med unntak av at de fleste coilovers er for stive for gode resultater på gate og at de ofte ikke er godkjent heller. Hva er da vitsen dersom ikke veigrepet i praksis er betydelig bedre (høyere kurvehastighet, også på våt vei) enn det man oppnår med andre løsninger som også er godkjent for gatebruk.

 

 

Har du kjørt med coilover på en cosworth selv?? GAZ/AVO??? Så du vet hvorden det fungerer på en slik type bil?

En trenger ikke plukke bort fjæra bak, tilpass den til ca senking (som xtra støtte). Da trenger en ikke bekymre seg for belastning på bære armer og fjærtårn , som alle klager over...!

 

Jeg har tenkt og prøve GAZ sitt sett på min bil, skal bli artig og se hvordan det blir, kjenner bilen godt hatt den i 6 år.med koni/bilstein og senkefjærer. ikke noe galt og si om det! Men artig og årøve noe annet, plus det og få justert høydeselv er jo fint.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

en av grunnene til at jeg ønsker å kjøpe coilovers er for å ha muligheten til å justere høyden. men så er jeg også skeptisk. men trur ikke det blir mye hardkjørig langs veig siden jeg har mistet en av mine beste kammerater på dette. men heller reise på bane, og da tror jeg det kan være litt kjekt å coilovers. men du veit nok MYE mere en meg om dette pelle væck!

 

 

Joda, på en jevn, tørr og varm bane, med riktig innjusterte coil overs på en bil med stivt karrosseri, og med stive racing slicks da er nok coilovers mer enn litt kjekt å ha. Akkurat dette med lett justerbar høyde skal jeg ikke si så mye på nå. ;) Skal du kjøre mye på bane så er coilovers det rette valget. Kjører du hovedsaklig denne bilen på landevei og med så god innstillig som du har til riktig kjørestil, så mener jeg at maksimal kjøreglede er viktigst og da mener jeg at coilovers er ut. Mange og ukomfortable ulemper som oppleves i mange timer pr uke i snitt, og man opplever(i snitt) svært sjelden de påståtte og ofte kortvarige coilovers fordelene i praksis.

 

Det er nok fordi jeg har sett flere ekte gatebiler med rimelig misfornøyde coilovers kjørere enn hva du har gjort foreløpig. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. En trenger ikke plukke bort fjæra bak, tilpass den til ca senking (som xtra støtte). Da trenger en ikke bekymre seg for belastning på bære armer og fjærtårn , som alle klager over...!

 

2. Jeg har tenkt og prøve GAZ sitt sett på min bil, skal bli artig og se hvordan det blir, kjenner bilen godt hatt den i 6 år.med koni/bilstein og senkefjærer. ikke noe galt og si om det! Men artig og årøve noe annet, plus det og få justert høydeselv er jo fint.

 

3. Har du kjørt med coilover på en cosworth selv?? GAZ/AVO??? Så du vet hvorden det fungerer på en slik type bil?

 

1. Hvis man sjekker hva som vanligvis leveres av fjærer til coilovers, så ser man at man kan velge mellom forskjellige stivheter. Selv de bløteste er heller stive så å bruke slike fjærer på samme måte som hjelpefjærene som står på "campingdempere" til stasjonsvogner vil nok ikke funke optimalt, men den som prøver får se selv.

 

2. Ja, det kan bli artig det. Hvor vellykket man synes det blir er jo subjektivt og avhenger mest av eieren, men jeg ønsker lykke til.

 

3. Vi har vel alle våre kjepphester og jeg har tro på disse: fornuft, valuta pr. krone, kjøreglede og gatebil i ordets rette forstand. Som du da ser er dette helt motsatt av hva en Cosworth med "vanlige" coilovers representerer og det er helt uaktuelt å bruke pengene på det. Har mulighet til å prøvekjøre en slik på landevei også, men det er uinteressant, ikke minst pga at eieren er så misfornøyet. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Ok da, da vet du hva du snakker om.

2. Og da ser vi at det flere ulemper enn bare prisen og feilblastningen på bæraarmer og bakdel av karrosseriet. Det er også farlig å ha det slik som du beskriver det og bare tenk på hva som skjer med støtdemperfestene når dette skjer.

3. Nemlig, mitt poeng nøyaktig. Da vil jeg tror at du egentlig ikke er særlig imponert heller.

4. Er ikke enig med du der. Høyden på bilen har ingenting med coilovers å gjøre. Man velger selv stuket på bilen med riktige fjærer. Det er riktignok mer tidkrevende enn med coilovers, men for en gatebil i daglig drift mener jeg at det er en myye bedre løsning.

1. :)

2. Har montert inn tårnstag bak (står litt i spenn før fjærbein belastes), samt forsterket festene nede med påsveisete plater på hver side av braketten.

3. B)

4. Mente selvfølgelig stuket på bilen. Men kjøper man en ferdig pakke med eibach/Omp/koni fjærer legger bilen seg fort ned og sleper med diffen i asfalten med 1 el to i baksetet. Klart resultatet blir et annet ved spesialbestilte fjærer etc.

Sierra Cosworth 1988mod(solgt)

Link to comment
Share on other sites

Her er det jo øyet som ser..Klart det er mange ulemper lite fordeler..(egentlig) men hvem senker bilen sin og setter på skikkelige lavprofil dekk for at det skal være behaglig og kjøre på? ake i ?? ! Det skal se tøfft ut.. ARtig og kjøre.. !!

Får ikke håpe at du pellevækk annbefaler oss og kjøre rundt i en orginal høy bil med 205/50-15 får at det skal være litt komfor ettersom mange bruker bilen vær dag? ;)

 

Såvidt det jeg vet er noen av coilover settene justerbart i høyde og hardhet. så og kunne få en Nokså "behagelig"bil ut av det ,tror jeg på...

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

1. Får ikke håpe at du pellevækk annbefaler oss og kjøre rundt i en orginal høy bil med 205/50-15 får at det skal være litt komfor ettersom mange bruker bilen vær dag? ;)

 

2. Her er det jo øyet som ser..Klart det er mange ulemper lite fordeler..(egentlig) men hvem senker bilen sin og setter på skikkelige lavprofil dekk for at det skal være behaglig og kjøre på? ake i ?? ! Det skal se tøfft ut.. ARtig og kjøre.. !!

 

3. Såvidt det jeg vet er noen av coilover settene justerbart i høyde og hardhet. så og kunne få en Nokså "behagelig"bil ut av det ,tror jeg på...

 

 

1. Hehe, neida, om man bare er opptatt av styling så stiller det hele seg anderledes og mindre interessant. I forhold til en standard bil er det mye en kan og bør endre på. Ingen tvil om det. Jeg vil bare gjøre oppmerksom på ulemper som kanskje ikke alle tenker på før de kjøper deler. Alltid like trist å ha store forhåpninger og kjøpe dyre deler og så bli skuffet over restultatet. Dette er noe jeg ikke unner Ford gutta.

 

2. Vanskelig å kombinere se tøfft ut (være lav antar jeg) og være artig å kjøre dersom artig betyr godt veigrep. Om artig betyr drifting da er det lett. Skamsenker man bilen blir hjulvinkelene også helt ute og veigrepet blir ikke bra. Derfor selges det andre treverser til cosworth som kompenserer for dette på senkede biler. Til RS 500 måtte det lages GR.A asfalt understell for å få en lav bil til å funke.

 

3. Jeg også. Slike funker som du sier, men så koster de skjorta i forhold til mye annet også. Øhlins f. eks 10 - 12 000 pr. stk. Likevel funker heller ikke disse veldig godt om man bare senker i vei.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.8v6

Dette hvar et intersant lesestoff, jeg selv kommer til å gå for et koplett kitt bilstein dempere og fjører.. Noen som har erfaringer på dette ??,

Link to comment
Share on other sites

Dette hvar et intersant lesestoff, jeg selv kommer til å gå for et koplett kitt bilstein dempere og fjører.. Noen som har erfaringer på dette ??,

 

Jeg vet så langt ikke om noen som har kjørt med Bilstein og ikke vært fornøyet. Har det selv og synes at det funker aldeles glimrende.

 

Uten at det betyr så mye i seg selv, så kan det nevnes at "Wolf demperene" til Cosworth er Bilstein.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...