Jump to content

Turbo i Granada


Guest Lynvingen

Recommended Posts

Guest Lynvingen

Jeg vurdere Turbo i granadaen, men vil ikke gjøre noe jeg ikke får godkjent.

 

Har tenkt på 2.0 IS turbo, og på å bygge turbo på 2,8'en som står i bilen og kunne tenke meg å hive i en sierra cossie motor etterhvert..

 

Vil det være mulig å få noe av dette godkjent? Hvilke papirer må jeg ha fra ford osv.

 

Har en orginal 83mod. 2,8injection. Har hørt at bremsene på den skal tåle inntil 200hk, men det er vel uten turbo..??

Link to comment
Share on other sites

det du må gjer er å snakke med biltilsynet,glem ford dei hjelper deg ikke uansett,er jo flere med godkjent 2,8 turbo,2,0 cossi osv så det går an å få det godkjent.

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest John-A

Hei!

 

Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hk

med originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo...

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen
Hei!

 

Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hk

med originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo...

 

 

Høres ikke det litt rart ut?? Kanskje jeg må flytte til trondheim.. :P

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har god dokumentasjon kan du stort sett få godkjent det meste ;)

Så lenge det er forvarlig da ;)

 

Ja, er MM sin egentlig forsvarlig? :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
Hei!

 

Det var en Granada 2.8i i Trondheim som var ombygd til V8 350 på 300 hk

med originale bremser og fjærer, så det skal ikke være noe problem å få godkjent med turbo...

 

Hvis jeg tenker på samme sak så bør det kanskje nevnes at de to ekstra pluggledningene ble forsøkt gjemt etter alle kunstens regler. Og at chevroletmerketne på toppdekslene ble slipt bort?

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen
Hvis jeg tenker på samme sak så bør det kanskje nevnes at de to ekstra pluggledningene ble forsøkt gjemt etter alle kunstens regler. Og at chevroletmerketne på toppdekslene ble slipt bort?

 

Jeg skal ikke gjemme noe, jeg skal ha det skriftlig i vognkortet..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen?

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Lynvingen
var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen?

 

Når var dette??

Link to comment
Share on other sites

var en i førde som bygde en granada me v8 302 (5liter)twin turbo kjørt i benk til noe over600hk fekk godkjent og alt på b.t. bilen ble solgt til bergen..noen som kjenner til den bilen?

 

Var det denne?

 

Bilde033pb.jpg

Edited by vegvill
Link to comment
Share on other sites

joel olsen sin også er vel godkjent med 600++ hk, cossie motor

 

Ja den var vel det.

 

Og nå bygger han twin turbo på 4,6l v8 mustang cobra motor med race blokk i alu som skal godkjennes!

Mener å ha sett et sted at han tenkte 1:1 i vekt- effekt forhold.

Edited by Karlsen^
Link to comment
Share on other sites

Ja den var vel det.

 

Og nå bygger han twin turbo på 4,6l v8 mustang cobra motor med race blokk i alu som skal godkjennes!

Mener å ha sett et sted at han tenkte 1:1 i vekt- effekt forhold.

 

Joel er godt igang med dette prosjektet ja, og han har også en modda bakstilling fra Cobra`n, så den skal få godt grep, på tross av effekten :)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Jeg vurdere Turbo i granadaen, men vil ikke gjøre noe jeg ikke får godkjent.

 

Har tenkt på 2.0 IS turbo, og på å bygge turbo på 2,8'en som står i bilen og kunne tenke meg å hive i en sierra cossie motor etterhvert..

 

Vil det være mulig å få noe av dette godkjent? Hvilke papirer må jeg ha fra ford osv.

 

Har en orginal 83mod. 2,8injection. Har hørt at bremsene på den skal tåle inntil 200hk, men det er vel uten turbo..??

Det smarte å gjøre er å kjøpe Cosworth motor og gearkasse og få dette oppi bilen. Du setter på IS toppen med grenrør, turbo og Cosworth plenum og får bilen godkjent med 2,8 i bremser og 150-160 hk. Motornummeret skrives i vognkortet for da er alt i orden og lovlig. B)
Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt å ha lest i et innlegg her at Cosworth innsug og eksos ikke passer på Pinto topp. Iallefall ikke uten mye modifisering.

Gjerne like lett å bygge IST på vanlig måte som Morty og de andre.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

er jo null problem å godkjenne en granada med cosworth motor,ikke noe poeng i å tulle med is topp osv.

 

 

Med 2.0 cossi motor?

Hva må stå i søknaden da?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

det du må ha i søknad er jo hvilken motor du skal bruke,effekt/moment,hvilket understell,bremser osv du skal bruke,det letteste er å ta en tlf til biltilsynet og snakke med dei,er jo ikke så mye hk i en orginal 2,0 cossi.

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...