Jump to content

Åssen girkasser passer på 2,8i 1985 mod


Guest Komfort

Recommended Posts

Guest Komfort

Har brent opp girkassa mi!! Noen forslag til åssen girkasse jeg skal bruke??

Automat fra 1986-90 scorpio passer faenmeg ikke, kun 85!!

 

Passer MT75 kassa ??? Åssen manuellkasser passer??

 

Hjelp...... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hva var'e jeg sa.... Hva var'e jeg sa? Alle kasse passer, men på noen må du skifte svinghjul. f.eks. hvis du skal bygge om til manuell. Men vil du virkelig ødelegge bilen din med manuell altså?! :P :P Skjønner du nå hvorfor noen bygger om til manuell? Fordi automatkassene ikke er verdt ei fille?

Men seriøst, alle kasseer, så sant de er fra en v6 passer.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Ja du sa det!! Vet det!! Den har gått 300000km så det må jo knele før eller senere!! Trodde bare ikke at det skulle skje så fort !!?? Plutselig var det slutt.

 

Mener du at MT75 kassa passer ?? Den er jo montert på 2,4 og 2,9 V6 men kom vel aldri originalt på 2,8 V6??

 

Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell......... :P

Link to comment
Share on other sites

Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell......... :P

Automat er for gamle folk i MB :P :lol: :D

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Hmm tror jeg har hatt denne diskusjonen før??? :D

 

Ved Racing kan vi vel konkludere med følgende : Manuell krever mer av føreren, men automat går raskere!!!

 

Manuell gir er på biler for å spare penger, mao en primitiv nødløsning for å selge bilen billigere!! Kan ikke se noen grunn til at man skal gire manuelt med en spak som kommer opp av gulvet når det kan gå automatisk......med begge hendene på rattet!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja du sa det!! Vet det!! Den har gått 300000km så det må jo knele før eller senere!! Trodde bare ikke at det skulle skje så fort !!?? Plutselig var det slutt.

 

Mener du at MT75 kassa passer ?? Den er jo montert på 2,4 og 2,9 V6 men kom vel aldri originalt på 2,8 V6??

 

Koster 10000kr å overhale A4LD kassa mi da!!! Som du sier er det jo dumt å ødelegge bilen med manuell......... :P

Det er samme boltsirkel, ergo, du får den på. Du må skifte svinghjul og lager men det er ikke noen sak. Clutch må du ordne deg, samt pedaler, wire, mellomaksel og spak. Endel pymseri, men meget overkommelig.

Jeg hørte på pris på overhaling av kassa jeg og, men han frarådet meg det. De klarte ikke å lage den sterk nok likevel, så etter all sannsynlighet hadde jeg måttet ringe og hilse på'n igjen ett år senere i samme ærend.. Jeg slo det fra meg, og angrer ikke et sekund! ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!!

 

Da burde den holde minst et par år til!

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Ja da greier de noe som ingen andre i dette landet har fått til før i hvertfall, det skal de ha. Interessant å følge med føljetongen i dette kapittelet, før det tror jeg det vil bli :(

Ja visst ikke du stenger linken så.......... :D

Link to comment
Share on other sites

tror ikke det er så veldig mange som er int. i å følge en så lang og kjedelig tråd som vi fikk forrige gang.

blir bare dritt slenging til slutt og det er ingen tjent med

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? :P

Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!!

 

Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type!

Link to comment
Share on other sites

Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? :P

Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!!

 

Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type!

Nei, det var ikke det jeg mente. Hvis du har lyst til å bygge ei kasse med 24v innmat som passer på bilen din. (Les: bytt over innmaten i kassa di)

Du må sikkert bytte noen clutcher eller noe i den dur, men det fikser sikkert de hos Sverres Kahrs.

 

Selv om det kom ei ny kasse i 86 passer den på bilen din.. Det kan hende noen sensorer, stag, vaiere eller vakuumslanger er litt forskjellige, men det kan fikses.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Det spørs jo da, en helt standard 2.8, ei nyrenovert (øøhh...) AD4L med f.eks 24v innmat i kan jo holde ei stund. Intr i ei delekassa? :P

Garantien gjelder selvfølgelig ikke hvis motoren er trimmet!!! Tror uansett kassa holder levetiden på bilen!!

 

Har du 1985 mod delekasse?? det er bare den som passer!! i 86 kom det annen type!

Nei, det var ikke det jeg mente. Hvis du har lyst til å bygge ei kasse med 24v innmat som passer på bilen din. (Les: bytt over innmaten i kassa di)

Du må sikkert bytte noen clutcher eller noe i den dur, men det fikser sikkert de hos Sverres Kahrs.

 

Selv om det kom ei ny kasse i 86 passer den på bilen din.. Det kan hende noen sensorer, stag, vaiere eller vakuumslanger er litt forskjellige, men det kan fikses.

Det er elektrisk overdrive som styres av ECU`en på 86 mod!! Da man man bytte ECU`en også!! I tilegg er det elektrisk kicdown, men det går greit å fikse!!

men uansett for mye prakk !!

 

Får satse på nyoverhalt automat med K/N filter og et gromt eksosanlegg!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
tror ikke det er så veldig mange som er int. i å følge en så lang og kjedelig tråd som vi fikk forrige gang.

Så la være å følg den da!!

 

Synes den var bra! Men hvis man ikke tåler å diskutere i et diskusjonsforum bør man vel heller ikke være der??????

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
saklige diskusjoner er vel og bra, de kan det jo faktisk komme noe konstruktivt ut av. men dritt slenging og usaklige innlegg hører kun hjemme på bilforumet.net

Litt hett må det da kunne være uten at man legger inn årene???!!!! Jeg synes ikke jeg har slengt noe drit her eller vært usaklig?? i så fall kan du jo vise meg hvor??

Synes diskusjonene har vært saklige, men det kan virke som enkelte ikke takler å gå tom for argumenter..........! for så å si at diskusjonen hører hjemme i bilforumet.net????

 

Skjønner at forumet har et rykte å bevare, men det bør ikke bli for skinnhellig heller!!!

Link to comment
Share on other sites

jam jeg synes også det er gøy med diskusjoner som går hett for seg, men som sagt så lenge det holder seg til topic....

Jeg pleier sjelden gå tom for argumenter, og har ingen problemer med å si beklager om jeg har gjort en feil.

Og det er ingen som helst mening å sværte bilforumet... det har liksom bare blitt sånn der at man ikke kan legge inn en post uten at den sklir helt ut og usaklige ting fyller tråden. Det vil vi ikke ha noe av her, vi prøver å holde en litt seriøs linje her inne for at folk faktisk tør å poste sine svar.

Men det betyr ikke at man ikke kan ha en humoristisk tone her inne...

 

Kom innom på Gardermoen så kan vi ta denne diskusjonen videre der til helgen.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort

Ja jeg skjønner det!! Den derre automat vs. manuell diskusjonen kommer opp nesten uansett hva man skal diskutere!!!

 

Skal dessverre jobbe i helgen!!! Men skal til Rudskogen 9-11 Juli!! Med nyoverhalt automatkasse!! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!!

 

Da burde den holde minst et par år til!

Kan skaffe en 4 trinns automat i god stand for 2500,- står i en scorpio 2,8i GL så den kan prøves... 220000km,girer fint og mykt og ingen problemer ved kulde heller.. int?

 

Mvh

Ulf Andre Rakaas

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Jeg går for overhaling av automaten! Koster 10000kr m/ 1 års garanti! Skal samtidig montere shiftkit som gjør kassa mer holdbar og større oljekjøler for at den skal tåle min kjørestil!!

 

Da burde den holde minst et par år til!

Kan skaffe en 4 trinns automat i god stand for 2500,- står i en scorpio 2,8i GL så den kan prøves... 220000km,girer fint og mykt og ingen problemer ved kulde heller.. int?

 

Mvh

Ulf Andre Rakaas

Jeg trenger ikke en automat til! Ellers takk. Hvis jeg skal lage en 350hk biturbo maskin er det ingen annen utvei enn manuell........ :(

Automaten min er på overhaling nå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...