Jump to content

mista nøkkelen


Guest Haukis

Recommended Posts

Spring på nærmeste høgger, og få deg ett komplett låsesett. For en ny nøkkel er ikke garantert å passe, pga mange års slitasje inni låsen. Tipper den gamle nøkkelen din var ganske slitt...

Dette vet jeg, siden jeg har fått ny nøkkel fra Ford en gang, og denne passa ikke, pga ulik slitasje på nøkkel, og i låsene..

Link to comment
Share on other sites

Bilen står hjemme, men står låst! Mye koster en nøkkel og hva må jeg gi dem?

Og hvor lang tid tar dette?

Edited by Haukis
Link to comment
Share on other sites

Spring på nærmeste høgger, og få deg ett komplett låsesett. For en ny nøkkel er ikke garantert å passe, pga mange års slitasje inni låsen. Tipper den gamle nøkkelen din var ganske slitt...

Dette vet jeg, siden jeg har fått ny nøkkel fra Ford en gang, og denne passa ikke, pga ulik slitasje på nøkkel, og i låsene..

Tull og tøys, kjøpe ny nøkkel i våres jeg, virka fint den og låsene mine var ikke bytta, dem er org fra da bilen var ny i 88, dra og kjøp ny nøkkel du. Det dem må ha er nøkkelkoden, har du ikke den ringer du til der bilen var kjøpt ny så forteller dem deg det, en ny nøkkel koster ca 120 kr og tar 15 min å lage :D

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg kan se på regnr ditt ville jeg prøvd å ring en av disse ford forandlerne :

 

Solberg Bil A/S

Vestre Buktenvei 21,

3736 SKIEN

Tlf: 35 58 35 20

 

 

Ford Grenland

Vallermyrveien 36,

3909 PORSGRUNN

Tlf: 35 93 27 00

 

Ford Larvik A/S

Nansetveien 108/110,

3269 LARVIK

Tlf: 33 13 28 50

 

Greaker Bil Sandefjord AS

Hinderveien 4,

3223 SANDEFJORD

Tlf: 33 48 41 41

 

Bilsalongen AS

Østre Buktenveg 8,

3702 Skien

Tlf: 35 58 35 00

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest mheimly

hmm å kor i dette telfelle skulle den koden stå i tenningslåsn mangler å nøkklene til cossien min(braint ned)å har ingen reserve nøkler..

Link to comment
Share on other sites

så lenge du vet koden på nøkkeln din så kan du dra til hvilken som helst ford forhandler,eller til en låsesmed

jupp men er jo det som er problemet i dette tilfellet da

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra2icls

hmm.. d du kan gjøre er å på en eller anna måte dirke opp bilen din, så demonterer du låset som står i døra di å åpner den,da ser du noe som heter paler inni den,dem forteller deg oxo koden viss du går til ford med den..

Link to comment
Share on other sites

ahh, pakk en linjal nedover ved ruta over låsen. Treffer du rett, åpnes låsen og døra kan åpnes :)

Men tviler sterkt på at du får det til uten å ha sett noen andre gjort det eller vet hvordan det ser ut inni der. Få purken til å komme å fikse, de burde kunne sånt, iallefall her i mosjøen har de gjort sånn på bilen til brodern. (Så har brodern gjort det på min også, jeg har sedan slik som deg.)

 

Kan legge til at det blir ikke noe form for skade noen steder på bilen eller låset, ihvertfall ikke blitt det til meg :P

Link to comment
Share on other sites

Bilen er kjøpt på Ford Grenland!

Skal jeg bare ringe de? De har Nøkkel koden?

jupp de har den koden, vel å merke vis det ikke har hvert bytta låser siden bilen var ny da :)

 

 

Ford Grenland

Vallermyrveien 36,

3909 PORSGRUNN

Tlf: 35 93 27 00

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...