Jump to content

et "problem" (igjen)


Guest 2.0Fordsierra

Recommended Posts

Guest 2.0Fordsierra

Jeg har et lite ehm..litt merkelig problem..motoren er nyoverhalt å drar slik den skal ved full pådrag..men når jeg kjører den normalt i feks 60 i 4 giret, så kjenner jeg at den lugger litt på en måte..som om den har feil blanding elr no?

var innom ford så dem sjekket tenninga å slikt..det sa han at var i orden, og motoren såg til å være grei..

 

så idag, begynnte den å syke sg på 3 sylinder,ordnet seg ved at jeg slå av å slo på igjen motoren. I og med jeg skiftet til orginale fordkabler(tennkabler) og orginale plugger å slikt.. skjønner ikke hvor feilen kan ligge?

er ikke sikker om det er forståelig det jeg har skrevet, men litt vanskelig å forklare ..

noen som har noen ideer til hva det kan være?

 

det er en 86modell is,

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

jeg har hatt det samme problemet i en 87 is jeg hadde en gang i tia..feilen lå i den bensinregulatoren som sitter på siden av injectionpikken.(hvis du skjønner??)jeg skrudde av den og la den i rensemiddel over natta.skal egentlig bruke bensin tror jeg men jeg tok det jeg fant som var flott jeg og det retta feilen min hvertfall.det høres ut som det var samme feil sånn som du forklarte..

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

ja han ford mannen nevnte det der faktisk.. så la den ligge i ei kanne bensin over natta? ..kan jo alltids prøve..

takker B)

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

bare legge den i bensin ja og la den ligge hvertfall noen timer hvis ikke du lar den ligge noen timer over natta.det hjelper masse det.vaske den onkli rein når du tar den opp også..

Link to comment
Share on other sites

Guest H.M.Kongen

bare legge den i bensin ja og la den ligge hvertfall noen timer hvis ikke du lar den ligge noen timer over natta.det hjelper masse det.vaske den onkli rein når du tar den opp også..bare hyggelig.. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

takker veldi mye=) skal se om det hjelper..for no akkurat siste kvelden har den bare lugget mer å mer..blir sykelig irritert over det..så går ikke den slik den gikk før heller :angry:

 

får se om det hjelper, skal gi bedskjed uansett..

takk igjen:)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

noen som vet forresten hva det koster for et slikt lokk på ford ? litt skeptisk på å gå til høggern å finne brukte..er det snakk om par hundre kr så kjøper jeg heller et nytt et lissom ;)

Link to comment
Share on other sites

fordelerlokket koster ikke mye, dra på bilextra ( eller cd cardic som det heter her i tr.heim ) så koster det deg vel enn 100-150 kr :) nei, ikke dra på høggern.. har sett folk som har plukket bremseklosser på høggern å :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

ja tenkte på rotoren og..men den er vel dyrere?:( får se...tenkte å bestille på ford.. får ofte når jeg bestiller på sånne som bilekstra osv så får jeg deler som hører til 2.0L..selv om jeg sier IS! men han har ikke aneelse på hva som er forskjellen..

det skjedde no sist da jeg bestilte deler til overhaling..feil pakninger å kabler osv stuff..menmen..

ordnet seg til slutt :D

Link to comment
Share on other sites

rotoren ligger på en 50-80 kr som regel, så viss du kjøper uoriginalt får du vel begge deler til en 200 lapp. hos ford koster det gjerne litt mere. Har ikke noe å si om det er til L eller is, når det gjelder lokk og rotor, det fungerer helt på samme måte

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

vel, ikke som jeg har hørt, på is sitter det med grå topp , å de andre..ehm..oransj? eller noe slikt ?..

trur det er litt annerledes

eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

skal innom ford i morra å handle, får bare koste noen kroner mer, men det blir iallefall skikkelige varer, kjøpte tennplugg kabler å tennpluggene der også..selv om jeg har lite peiling på bil å slikt så såg jeg forskjell på tennpluggene til 200kr på ford i forhold til dem jeg kjøpte på krogslund..

nei..

motorcraft takk :P

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

så handlet jeg fordelerlokk og rotor, kom på ca 390,- kr ...greit..skit au..er ikke noe du kjøper hver dag..satt på dette..skrudde på motoren, drog den på litt turtal å holdt den jevnt der, men likevel så "skjalv" den litt..på en måte småfjusk.. :(

men uansett, det har blitt mye bedre etter at jeg skiftetet lokke og rotoren..:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket pris hos Ford Kverneland på rotor og fordelerlokk til min Sierra.

De skulle ha ca kr.: 850,- for dette!?!? :blink:

 

Vet ikke om det kanskje er ekstra dyrt til denne motoren, men det får da være grenser..

Heldigvis var rotor og fordelerlokk fin på min bil, så jeg slapp å bytte

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

prøv bilekstra da? eller noen andre slike kjeder..der har dem samme tinga bare ikke merkevare.. blir som regel billigere, 900kr var en drøy pris synes jeg og, men 400 ble ikke gale for meg synes jeg..en viktig ting som skal vare lenge.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

kanskje jeg ber om for mye, mulig å få et bilde eksakt kor den sitter? skal ned å leite no men trukje e kommer fram til så mye :) :(

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0is

tipper også på falskluft... hvis du bruker startgass så vil motoren ruse opp hvis den suger falskluft når du spruter med dette påslanger og div ved innsuget... de blenda vakuumuttakene som beskrives her er rett under spjeldhuset ditt, du kjenner de med fingrene hvis du fjerner den store svarte slangen som går til luftfilteret... du kan muligens se disse og, er røde "plugger"

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

ja..har brukt startgass før pga noe annet så:P hehe..men ja..skal kikke over det, takk for infoen:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...