Jump to content

(Oljelekkasje i motor Escort)


Cosworthking

Recommended Posts

fikk plutselig en god del mere eksos ut av potta enn det som er meninga..

åpna panseret å da hadde den brukt mere olje enn normalt..

kikka ved turboen å da så det ut til at det hadde lekket no olje ut der du fester selve eksos anlegget til turboen.. skrudde av turboen.. det er jo 2 eksos hull ut fra manifolden og da var det olje i det ene og det gikk til sylinder 2 og 3.. skrudde ut pluggene og på pluggen på sylinder 3 var det en del olje... :huh:

 

noen som vet hva som kan ha skjedd?? ventil tetninger eller no... hmmm :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Det heter som regel gjennomslag.

Enten hull i stempel eller knekt ring eller lignende.

 

Må nok uansett opp med motoren.

 

Sjelden en tetting ryker så mye at det kommer mengder med olje i eksosen.

Link to comment
Share on other sites

hmmm...rart.. kjørte jo helt normalt som det skulle vært 50 hk motor når det skjedde..

 

Neida, da har motoren fått seg en eller flere kraftige lusinger tidligere, men ikke nok til at noe er blitt 100% defekt, bare skadet. Når du så kjører rolig videre så går det en stund før det smeller. 3 av de 4 siste motorrasene jeg kjenner til skjedde på rolig kjøring.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har ikke hatt tid til å se på detta enda.. bortsett fra at jeg skrudde av toppdekselt i stad.. og skrudde ut alle pluggene, ser at det ligger litt olje oppå stemple på sylinder 3 men ikke på de andre.. startet motoren i går og det er ingen ulyder bare masse eksos.. kan det være no med stemplet da,eller toppen? har gruppe a toppakning, må jeg forresten kjøpe ny hvis jeg skrur av toppen.. noen som veit?? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

har ikke hatt tid til å se på detta enda.. bortsett fra at jeg skrudde av toppdekselt i stad.. og skrudde ut alle pluggene, ser at det ligger litt olje oppå stemple på sylinder 3 men ikke på de andre.. startet motoren i går og det er ingen ulyder bare masse eksos.. kan det være no med stemplet da,eller toppen? har gruppe a toppakning, må jeg forresten kjøpe ny hvis jeg skrur av toppen.. noen som veit?? :wacko:

4 ting som kan ha skjedd her ! enten har du blåst hull i stempelet el graps stempefjær, el lekker det inn topppakn, verste fall sprukket topp, kjør en komp test før du begynne skru alt av. og gra pakningene går helt fint og bruke igjen så lenge di er ok ! har sjøl gjort det mange ganger ! samme m boltene bare blås på 10.5 kg i moment ! :)

Link to comment
Share on other sites

4 ting som kan ha skjedd her ! enten har du blåst hull i stempelet el graps stempefjær, el lekker det inn topppakn, verste fall sprukket topp, kjør en komp test før du begynne skru alt av. og gra pakningene går helt fint og bruke igjen så lenge di er ok ! har sjøl gjort det mange ganger ! samme m boltene bare blås på 10.5 kg i moment ! :)

Ser ikke helt poenget i og "spare" på ting som toppakning og bolter når man har det fra hverandre... Blir det ikke bra da, så er det jo hele jobben en gang til.

 

Gjør det skikkelig så slipper man og gjøre det om igjen! Er ikke snakk om astronomiske summer for de delene... Er ikke rart det blir mye dårlige biler rundt om hvis alle skal spare sånn. Glad jeg fikk meg en ikke ihjelskrudd bil jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt poenget i og "spare" på ting som toppakning og bolter når man har det fra hverandre... Blir det ikke bra da, så er det jo hele jobben en gang til.

 

Gjør det skikkelig så slipper man og gjøre det om igjen! Er ikke snakk om astronomiske summer for de delene... Er ikke rart det blir mye dårlige biler rundt om hvis alle skal spare sånn. Glad jeg fikk meg en ikke ihjelskrudd bil jeg.

pakn og bolter koster jo fort 2500kr ! men hvis en har for mye kr er det jo bare og handle, hvis en har litt snøring og ikke har over 350hk er det no probl og sette på brukt pakn og bolter, har sjøl kjørt i 2 år m en 2wd m brukt pakn 1.6 i trykk og bilen funke helt strøkent, men pakn må jo ikke være blåst men det er lett og se om den er ok ! lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

pakn og bolter koster jo fort 2500kr ! men hvis en har for mye kr er det jo bare og handle, hvis en har litt snøring og ikke har over 350hk er det no probl og sette på brukt pakn og bolter, har sjøl kjørt i 2 år m en 2wd m brukt pakn 1.6 i trykk og bilen funke helt strøkent, men pakn må jo ikke være blåst men det er lett og se om den er ok ! lykke til :)

1000 lapp for gr.a pakning, tviler på at org bolter koster 1500, ARP bolter koster mer men... Uansett så ser jeg ikke poenget med og "spare" på kronene når man har med såpass viktige deler og gjøre, slurv kalles det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...