Jump to content

2.8 i sierra


Guest rioi

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har tenkt å putte 2.8 GHIA i sierraen min

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få inn dette?

motorfester osv..

Har scorpio understell fra før.

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Guest Jaegermeistern
samme det. Gikk til innkjøp av 2.8i delebil i dag :D 3000 kr for hele bilen, med neonlys under :P

i min verkstedsmanual utgitt av ford står det klart og tydelig at 2.8 har 150 hk mens 2.9 mc har 145 hk...

2.9mc er da medium comp som er på de motorene som hadde cat.

 

men 2.8 ER sprekere... :) har en 2.9 stående hvis noen vil ha :P trenger toppakning på en av sidene..

Link to comment
Share on other sites

i min verkstedsmanual utgitt av ford står det klart og tydelig at 2.8 har 150 hk mens 2.9 mc har 145 hk...

2.9mc er da medium comp som er på de motorene som hadde cat.

 

Det er 3 motorkoder på 2,9.

 

Du har den første med mekaniske løftere og luftmengdemålere fra 87, 150hk. Denne heter ARC mener jeg.

 

De andre er 145hk ja, med cat og MAP.. også hydraulsike løftere. Folk som har prøvd begge deler sier at den siste er merkbart slappere i responsen.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på en 2.8 xr4i og en hvilken som helst 2.9 bil er utvekslinga. 2.9 biler har mye latere utveksling. Derfor blir bilene litt slappere, men du sparer bensin. :) 2.8 har dritt-topper med siames-eksos og mangler moment men hvis du liker å piske maskina på 5000rpm hele tida så virker nok 2.8`n litt sprekere. Jeg skal ha 2.9 i min ihvertfall. Enten cossie eller hydraul-2.9. :)

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...