Jump to content

Alle spørsmål om elektrisk på Escort!


Recommended Posts

Posted
lurte på hvorfor ikke viften til radiatoren slår inn?.. ny sensor + sikringen er ok. escort mk4 90mod. 1,4

 

første du gjør er å se om vifta er ødelagt, det sjekker du ved å sette strøm direkte på kontakten fra batteriet, starter den da må du gå nøye gjennom ledningsnettet..

Guest jonnyaas
Posted

hmm, hvorfor går motoren ugjevnt?

Kan det ha noe med lamda å gjøre?? :huh:

Posted
hmm, hvorfor går motoren ugjevnt?

Kan det ha noe med lamda å gjøre?? :huh:

 

er vell ikke noe lamda på din 86 mod vell?

isåfall tror jeg du er den enesten :P

 

noe bugg med kaldstart dysa? kondens? jukeser den når den blir varm og ?

Posted

sjekk vakum slangene.. kan hende det er også feilen hvis dem er sprukkene

Guest jonnyaas
Posted
er vell ikke noe lamda på din 86 mod vell?

isåfall tror jeg du er den enesten :P

 

noe bugg med kaldstart dysa? kondens? jukeser den når den blir varm og ?

 

Nei du sier noe, jeg starter den og så kan den stoppe, eller gå ugjevnt til jeg trykker på gassen, da virker det som om det ordner seg.. Vet ikke helt hvorfor det er sånn

Guest Henrik Øgård
Posted

Hei. Har en Escort 94 Sedan hvor kjørelysene bak har kortsluttet. Ingen sikringer er defekte, så jeg har i mellomtiden koblet over strøm til tåkelys til kjørelysene bak.

Noen som har vært borti lignende tidligere?

Har også prøvd å bytte ut relè, uten suksess.

 

Setter pris på svar :)

Guest jonnyaas
Posted
Hei. Har en Escort 94 Sedan hvor kjørelysene bak har kortsluttet. Ingen sikringer er defekte, så jeg har i mellomtiden koblet over strøm til tåkelys til kjørelysene bak.

Noen som har vært borti lignende tidligere?

Har også prøvd å bytte ut relè, uten suksess.

 

Setter pris på svar :)

 

Har du sett på koplingene til prinboardet på selve lykteholderne, der bruker det å bli feil på grunn av irr og sånt..

Prøv å inspisere kontakten fra ledningene som skal være til lysene bak.

Guest Henrik Øgård
Posted

Hei. Det er ikke dette som er årsaken. Har koblet på spenning der hvor kjørelysene bak normalt ville fått inn spenning, og banene der fungerer.

Problemet må ligge lenger bak, siden instrumentbelysningen inne i bilen sluttet å fungere når dette kortsluttet (sikkerhet slik man skal se at kjørelysene bak ikke fungerer?).

Instrumentbelysningen fungerer likevel når jeg "tyvkobler" kjørelysene bak, så jeg leter fortsatt etter en skjult sikring eller noe annet defekt et sted. Fungerer greit slik jeg har det nå, men er selvsagt mye enklere å ha alt automatisert slik det var før, enn å måtte slå på belysningen manuelt.

  • 2 weeks later...
Guest Henrik Øgård
Posted

Ingen som har erfart lignende?

Guest jonnyaas
Posted

Veeldi suspekt og merkelig, tror nok du har jordfeil.. eller kortsluttning..

 

:huh:

Guest jonnyaas
Posted

Var bryteren, målte med diodetesteren over dioden på "instrumentlyset" og dær lå feilen.. etter bytte av dioden fungerte bryteren helt perfekt :D

 

Og grunnen til vanskelig start var lite bensin på tanken i -10grader.. ble kondens på tanken, og dermed vanskelig å starte. ordnet seg etter Lønning da full tank ble realitet og kondensfjener ble fylt på :)

Posted
Veeldi suspekt og merkelig, tror nok du har jordfeil.. eller kortsluttning..

 

:huh:

 

detn støtter jeg! det hadde nemelig jeg og :) fikk mye rare feil dah :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...