Jump to content

Mye tåler org cosworth stempler å råder?


Lasse...

Recommended Posts

Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?!

 

Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette :)

 

Mvh Lasse........!

Edited by Lasse...
Link to comment
Share on other sites

Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?!

 

Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette :)

 

Mvh Lasse........!

 

 

grensen for det orginale går vel på 330 oppsettet, nr du snakker om 350/400+ så hadde jeg innvestert i forrsterket innmat, men drivverket begynner jo også å slite når du passerer 300 hk da, kommer jo mer ann på hvor mye nm du får ut da men..

Link to comment
Share on other sites

Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?!

 

Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette :)

 

Mvh Lasse........!

 

bare å gi gass, det eneste kan vel være at stemplene trenger maskinering (dreiing og utfresing av stempel lommer)

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

grensen for det orginale går vel på 330 oppsettet, nr du snakker om 350/400+ så hadde jeg innvestert i forrsterket innmat, men drivverket begynner jo også å slite når du passerer 300 hk da, kommer jo mer ann på hvor mye nm du får ut da men..

 

 

dette er med tanke på holdbarhet... for morro en sessong holder det orginale i massevis.

Link to comment
Share on other sites

lasse... neddreide org stempler holder til over 500hk samme gjør råder og veiv. eneste du faktisk kan gjøre er å porte litt i toppen. så lenge du har 200blokk. :D finn ut hvilke turbo du skal satse på og sett motoren opp etter det. Få fine kurver så kjører du fra de fleste med både 5 og 600hk. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Ja men det høres bra ut, blir mulig noen andre dyser ja! Litt usikker på hvordan turbo jeg har og hvordan den vill funke ettervært! Etter det jeg har funnet ut er det en t4/t3 hybrid (Garrett), AR60 på kompressor sia og AR63 på eksos.! Har ikke mye greie på turboer men syns den har funket greit i år, byner å lade skikkelig rundt 3500rpm..!

Link to comment
Share on other sites

Orginal bunndel, med orginal innmat, og litt dreing, og lomming i stempel holder 500hk uten problem. men kjøp ny oljepumpe.

Toppen må portes for 500hk, og andre kammer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

arp bolter på rådene trenger du ikkje.. du må lomme og dreie stemplene som nemt tidligere vist du skal bytte kammer..er uansett anbefalt og dreie 2mm av kanten på stempela pga liten klaring org.. rekner med toppen din er plant som alle andre pleier og vere:) du bør og balansere bunnpartiet da får du ein mykje meir holdbar motor,med orginalestaker har jenspeed bremst godt over 600hk det samme gjelder org mahle stemplene og, men da blir 200 blokka for svak so då kan du sei at 550hk vil eg sei er max for litt holdbarhet skal vere igjenn..men orginale staker holder ikkje meir enn 8000rpm det er vikti... so trur du kan bruke den bilen mangen sesonger med besjedne 400hk:) når gutten spør om råd so bør dei som har bygd motor før svare..han får jo besjed om og bytte deler i ein bunn som fint klarer 550hk og fortsatt er stabil...ikkje vondt meint:)

Link to comment
Share on other sites

Hei:) Detta høres jo bra ut! Kommer til å kjøre orginal bunndel jeg da ja!...

Jeg dro av toppen idag, da fikk jeg en lite hyggelig overaskelse! Det var F....!! meg sprekk imellom 2 vannkanaler, altså fra kanten på den ene kanalen og bort til skrue hullet til toppen, og så videre til den andre kanalen:( 3 cm srekk ca, lengde altså! Har en nyoverhalt 2wd bunndel liggende så blir vell å bruke den istedet da, hvis det ikke går ann å fikse en sånn sprekk da! Vill jo helst ha 4x4 bunn! Skal fikse bilde så dere får se...!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...