Jump to content

Bygge 450-500hk motor og andre løsninger


vinge87

Recommended Posts

  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

21.900 på protrim

 

 

kan du legge ut en link?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

F18Z102 Ford Escort / Sierra 6,5" 4x4 heavy duty front differential case 10 880,-

 

QDF15ZFL Ford Escort Cosworth bak (inkl. flenser) 11 645,-

 

Tremec TKO-600, kr 21 900

 

er ikke dette et bra drivverk som kan holde for meg og vel så det?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

F18Z102 Ford Escort / Sierra 6,5" 4x4 heavy duty front differential case 10 880,-

 

QDF15ZFL Ford Escort Cosworth bak (inkl. flenser) 11 645,-

 

Tremec TKO-600, kr 21 900

 

er ikke dette et bra drivverk som kan holde for meg og vel så det?

 

er vel en fordel med ei sperre inni fremdiffen også og ikke bare huset?

ved mye hester tror jeg 7" bakdiffen blir litt for spinkel.. selv med skikkelig diff..

 

tko-600 er vel bakhjulstrekker kasse såvidt jeg veit..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

er vel en fordel med ei sperre inni fremdiffen også og ikke bare huset?

ved mye hester tror jeg 7" bakdiffen blir litt for spinkel.. selv med skikkelig diff..

 

tko-600 er vel bakhjulstrekker kasse jeg veit..

 

 

huff med andre ord nei da hehe :blush: vanskelig å vite ka man skal ha når man er grønn som meg i huet på drivverk hehe :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

uten at jeg er noe orakel selv, men quaife fremdiff med forsterka hus, quaife girkasse og 7.5tom bakdiff

Da er du nok i mål, selv om prisen blir fort over 50 000kr da..

 

hvor skaffes dette da? har du en link?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vinge 87., kjøp deg en fixit drevsats koster ca 30000 svenske plus mva. ellers hender det seg det står noen brukte komplette kasser på det svenske fordforumet.(fixit)

http://www.fixittransmission.com/

 

-Gripper/zf/quife bakdiff

- forsterkede fester i bunnpanne til diff

-sterkere diff hus foran eller plate.

 

http://www.cosworthcrew.com/

klikk på biler. så fredrik esc cos. Han kjører med 700 hk ca

 

Finnes ikke noe som er skuddsikkert og skal holde, Alt ryker!! Kommer ann på bruken.

Lykke til med bil bygging..

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Skal den brukes kun til bane eller mest på veg?

 

Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:

- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele

- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)

- Vibratec-motorfester

- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.

- Quaife eller Gripper-bakdiff.

 

50.000,- blåser nok fort ja.

 

Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller..

 

Ha ikke for store forventninger. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal den brukes kun til bane eller mest på veg?

 

Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:

- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele

- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)

- Vibratec-motorfester

- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.

- Quaife eller Gripper-bakdiff.

 

50.000,- blåser nok fort ja.

 

Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller..

 

Ha ikke for store forventninger. :)

det kan aldri gå for godt for noen...man blir vandt med dem hk som er i bilen..og vil ha mer..derfor så må man finne noe som er en gylden middelvei...og noe som er holdbart.

viss en ikke har en hel del penger..så klare man ikke hevde seg i det kjøret som er f eks på gatebil nå om dagen...tenker på escorten te hafsengen...leif nilsen...krb audi...dahlback osv...dem har dratt i fra alt som heter "vanlige dødelige grombiler"

men er kult at dem gjør det dem driver med..for det får jo fokus på bil norge..med tanke på at både cosworth guruene fra england har fått øya opp for norge som en cosworth nasjon.på en måte. :D

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Skal den brukes kun til bane eller mest på veg?

 

Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:

- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele

- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)

- Vibratec-motorfester

- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.

- Quaife eller Gripper-bakdiff.

 

50.000,- blåser nok fort ja.

 

Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller..

 

Ha ikke for store forventninger. :)

 

 

ja det er til gate bruk og kanskje litt leking på bane, men kommer nok til å gå for det oppsettet du kom med der, men eneste er jo å få noen til å montere den fixit drevsatsen......så hadde jo vert best å finne en brukt men de vokser vel ikke på trær,..... eller en tremek kasse(hvis den er bolt on) så er jo det det greieste, vet ikke ka man skal bruke jeg av tremec og fixit.....fikk ihvertfall ut motoren idag så det går fremover ihvertfall, har ihvertfall litt forventninger selvsagt, er jo snakk om dobbel effekt av en orginal motor så noe forskjell må jo det være :) men det får tiden vise seg, motor blir sendt ned sikkert i neste uke til jenspeed, og det tar vel noen måneder før jeg får den igjen så da har jeg tid til og handle inn deler til driverket og gnikke litt tenker jeg :D

 

her kommer et spørsmål tiil: bremser er vel noe man bør oppdatere og, eller holder de orginale til mitt bruk? må i hvertfall være bremser som gjør at jeg kan bruke orginale felgene på vinterstid, mener og ha hørt at tarox har et kitt som samsvarer med orginal felgene :blink:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

gå for 600 hk med engang du :) liksom litt smertegrense på cossie motor spør du meg, jeg ville ha gått for fixit men da får du jo h giring,, tremec leveres kun til 2wd desverre. jeg har erfart at det er ikke bunndel som folk flest sliter med men alt rundt.. er jo en sierra cosworth innpå her som bremsa 554 hk og 680 nm på standar ny bunndel med lavere komp.. den nm kurva står det respekt av.. 680 nm er myye.. hvis du skal bruke jens ville jeg ha gått for de løsningene han anbefaller deg.. lykke til med bygge det er mye penger og absolutt ikke verdt det spør du meg..

 

men stå på :)

Link to comment
Share on other sites

det er heller ikke mye dyrere å bygge en 600 hk kontra 500 hk, min bremsa 448 hk og 531 nm og jeg ble dypt skuffet :( selvfølgelig gikk det godt men stod ikke helt til forventingene mine.. hør på jens og ingen andre, ikke at han er feilfri men har bedre løsninger enn mange innpå her kommer med

Link to comment
Share on other sites

det er heller ikke mye dyrere å bygge en 600 hk kontra 500 hk, min bremsa 448 hk og 531 nm og jeg ble dypt skuffet :( selvfølgelig gikk det godt men stod ikke helt til forventingene mine.. hør på jens og ingen andre, ikke at han er feilfri men har bedre løsninger enn mange innpå her kommer med

 

 

ja men over 450 hk så må det større turbo med andre ord ikke gøyt i mine øyner da turbo spoler opp seinere, jo mindre turbo jo mer gøy mener jeg, skal jo brukes som en vanlig bil og lekes med når jeg får totalt kikk hehe, jeg trivdes med 300kittet jeg, det er vel max 250hk hehe men gøy og kjøre, en dobbelt så stor motor må da være enda gøyere men lader jo senere, men litt må man jo ofre ;)

 

er ikke motor jeg trenger så mye info om da det er jens sin oppgave og bygge, men er jo dette driverk greiene og ikke minst bremser, vil ha noe som virker, jeg er ikke en slik som rivstarter og herjer, men litt ax og pådrag det er det jeg liker, på vinteren er jeg vel som de fleste gal i hodet på stor gøy lekeplass hehe, så det så :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja men over 450 hk så må det større turbo med andre ord ikke gøyt i mine øyner da turbo spoler opp seinere, jo mindre turbo jo mer gøy mener jeg, skal jo brukes som en vanlig bil og lekes med når jeg får totalt kikk hehe, jeg trivdes med 300kittet jeg, det er vel max 250hk hehe men gøy og kjøre, en dobbelt så stor motor må da være enda gøyere men lader jo senere, men litt må man jo ofre ;)

 

er ikke motor jeg trenger så mye info om da det er jens sin oppgave og bygge, men er jo dette driverk greiene og ikke minst bremser, vil ha noe som virker, jeg er ikke en slik som rivstarter og herjer, men litt ax og pådrag det er det jeg liker, på vinteren er jeg vel som de fleste gal i hodet på stor gøy lekeplass hehe, så det så :blush:

skal du bygge så værst kan du like gjerne kjøpe Apracing

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

er jo ikke så verst dette bygger, og noe apracing bremser er overkill mener jeg.....og ikke minst dyrt, skal som sagt og kunne bruke 16tommerne

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

turbolag er ikke noe å bry seg om,. kun på 1 gir du merker det uansett :P jens fikser deg en fin 600 hk motor med greit respons hvis du ønsker det

 

du vet det at du når du gasser på turtalls kut og girer så går ikke turtalle så langt ned at turboen ikke er der :D

Link to comment
Share on other sites

en kompis får porschen sin på onsdag, gleder meg vilt til å oppleve en sånn bil, 0-100 på 3.9 sek :) 310 km i toppfart.. håper bare at jeg blir dyktig skuffa ellers får du bare lyst til å svi av alt du eier og har på en bil

 

bare se her og få dilla :)

 

Edited by Syvers
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...