Jump to content

feil plugger til sierra


Guest cannabiz

Recommended Posts

Guest cannabiz

haha,biltema klarte å gi meg feil plugger til en sierra 2 liter gasser.

jeg spurte til og med 2 ganger om han var sikker på at det var riktig plugger!

trodde det holdt med at plugga dems er rævva,men det er jo helt utrolig at dem klarer å gi meg feil plugger.

sier bare heia biltema.hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hvis jeg skal ha noe på biltema finner jeg fram katalogen og skriver ned artikkelnummeret. Mye enklere enn å spørre sosemiklene om å finne fram

 

Hva var feil med pluggene da? Varmeverdien?

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

handla også på biltema i første omgang, fikk også deil, og jeg syntes merke hørtes merelig ut, forhandler ikke Bosch lenger, reis heller på mekonomen å kjøp orginale, er billige der også ;)

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

beste å billigste plugga til sierra gasser er de orginale motorcraft plugga ,

 

koster vell ca 25kr stk :P

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

pluggene var mye mindre,altså de pluggene jeg har noe er mye kraftigere/tjukkere.

kjøper på mekonomen.torshov eller ford jeg.

 

dem er jo helt mongis bilmekanikere på biltema.

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

stemmer fikk doch plugger enda jeg sa det var til en sierra 2.0 gl forgasser 1985 og spurte han lamme karen om han var sikker på at det var riktig plugger,gikk for motorcraft plugger på ford jeg,kan dem sitte der på biltema med gaffel i øya å selge feil plugger

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

jeg visste at pluggene var feil,men så ikkepå pluggene på biltema,så først på dem i garasjen.

ga 35 pr motorcraft plugg på ford.

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

har en plugg som sitter fast,prøvd å ta crc på,men den sitter fast.

jeg tok i så hardt at plugg nøkkelen knakk,hehe!

 

noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan få løsna denne pluggen så hadde jeg satt pris på det? vil ikke knekke den nedi der heller.

Link to comment
Share on other sites

har en plugg som sitter fast,prøvd å ta crc på,men den sitter fast.

jeg tok i så hardt at plugg nøkkelen knakk,hehe!

 

noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan få løsna denne pluggen så hadde jeg satt pris på det? vil ikke knekke den nedi der heller.

 

 

 

Ha på mye crc og la det stå over natta, så setter du på skikkelig pipe og muttertrekker, da er den nødt til å komme

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen
haha,biltema klarte å gi meg feil plugger til en sierra 2 liter gasser.

jeg spurte til og med 2 ganger om han var sikker på at det var riktig plugger!

trodde det holdt med at plugga dems er rævva,men det er jo helt utrolig at dem klarer å gi meg feil plugger.

sier bare heia biltema.hehe

 

Altså angående biltema. Når jeg var der så fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ha hel syntetisk olje på forden min, fordi det var jo helt gærnt.. Etterpå så skulle jeg kjøpe nye dempere til bilen. De eneste demperene de hadde inne var "cosworth" dempere. Så jeg sa jeg skulle ha de da, men da skriker han i disken ut til meg: DU KAN JO IKKE SETTE "COSWORTH" DEMPERE PÅ EN FORD SIERRA 88 MODELL, HERREGUD DA ER DU HELT SKUTT ELLER? Da ba jeg han holde kjeft, tok demperne og gikk. Dro hjem og monterte de, fits like a glove!

Link to comment
Share on other sites

Guest cannabiz

i know,strammer til det stopper med litt kraft og ferdig med det!

bra jeg knakk plugg nøkkelen og ikke pluggen!

 

nå må det f*** meg begynne å snø snart!

Link to comment
Share on other sites

Biltema har ikke plugger med konisk tetning, har fått plugger som sikkert kunne passa på en toyota eller køln der jeg, reiste så påbildelesenteret(skien), der var dem tomme, rett på Ford, 25,- stk og niks problemer.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Ville også satset på Motorcraft plugger fra Ford.

 

Så ett skrekkeksempel på en som skulle spare kroner og hadde kjøpt "billige" plugger et annet sted.

 

Ble ganske dyrt neste gang han skulle bytte plugger. Han knakk først en av pluggene. Bilen ble satt på ford verksted for rep. og da knakk to til av pluggene.

 

Ble noen dyre verkstedtimer for å få ut restene før nye plugger kunne settes i.

-11 S-Max 1.6TDCI Titanium
-99 Focus 1.4 5 dørs

x75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,
x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stv
x06 S-Max 1.8TDCI Titanium

Link to comment
Share on other sites

Hadde biltemaplugger på min en gang, da stoppet bilen i kryss, og gikk ujevnt, byttet med nye motorcraft plugger fra ford, og gikk bilen helt perfekt.

 

Disse delene koster faktisk nesten ikke noe mer i det hele tatt hos ford.

 

Oljefilter fra biltema har heller ikke tilbakeslagsventil, så disse er å styre unna. (har jeg blitt fortalt)

Bilbatterier fra biltema er det en kjent batteriprodusent som lager (husker ikke navnet nå)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...