Jump to content

lyder når jeg svinger


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Nå i det siste har bilen av og til begynt å nærmest lage "klikkelyder" når jeg legger over med rattet, er spesielt når jeg legger over til høyre.. denne lyden kommer av og til, er ikke hele tiden, men noen ganger er den ganske konstant! noen som har en anelse..?

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Nå i det siste har bilen av og til begynt å nærmest lage "klikkelyder" når jeg legger over med rattet, er spesielt når jeg legger over til høyre.. denne lyden kommer av og til, er ikke hele tiden, men noen ganger er den ganske konstant! noen som har en anelse..?

 

 

knekt fjør?

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

hvis du kjører en mondeo,så er det ikke helt umulig at ei bærekule elr to er gående.endeledd,løse foringer i bærebru elr lenkarmer.helt normalt på disse.kan også være rattaksel leddet ned mot tannstanga.

Edited by oldfordsneverdie
Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

er dette kun for du har fart på bilen? eller når du svinger stillestående? om det er når du har fart: drivknute.. stillestående: overtopplager i demperen eller bærekule

Link to comment
Share on other sites

Kimsa: Det stemmer, det skjer bare når jeg svinger til høyre. Jeg mener å huske at vi skrudde fra hverandre belgen hvor drivknuten er på drivakselen, uten å legge i noe fett når vi skrudde den sammen igjen etter girkassebyttet, har dette noe sammenheng? det var fett der når vi satt på, er ikke det, men noe mindre.

 

Dette skjer kun når jeg har fart på bilen, så da er det vel drivknuten. Det skjer også når jeg kjører igang til tider..

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Helt klart drivknute!

 

Har samme feil på pappa sin mazda. Sjekk om foringen, eller den belgen som sitter rundt knuta sitter helt på plass, skal bare litt vann og noen få sandkorn til før helvette er løs, også er det faktisk slik at har det først kommet noe inn, så finnes det inngen reverserbar løsning. Så ved første fremmedlegeme går det bare sakte mot bytte.

 

Fant ut i fjor sommer at belgen min var sprukket, blir nok snart bytte på meg også

Link to comment
Share on other sites

Er forresten et helvette å bytte.

 

På pappa sin mazda var alt satt sammen med en eller annen form for kitt/lim/sement ( du skjønner sikkert hva jeg mener ) Måtte legge på 14 tonn med press for å få delene fra hverandre. Endte med at alt måtte byttes i forstillingen på høyre side

Link to comment
Share on other sites

Så det er bare like greit å kjøpe drivaksel på høggern da?

Veit ikke hvordan det henger sammen på mondeo jeg, men hvis klikkinga akkurat har satrtet kan du sikkert kjøre 40 000km til før det begynner å bli noe verre.

 

Pappa kjørte 57000km med mazdaen fra første gang han hørte det og frem til han faktisk byttet

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

vist du kjører uten fett i drivknuten vil den plutselig låse seg når den blir varm nåkk.så jeg anbefaler å skifte før du kjører noe mere vist det har seg slik at det ikkje er fett i mansjetten..

Link to comment
Share on other sites

Altså. Fordi det var et helvete å bytte drivknute på en Mazda trenger det ikke være det på alle biler :wacko:

 

Men sving innom Ford så kikker de vel på dette for deg uten kostnad. Dumt å bytte deler som er i orden.

Og jeg tviler på at det er drivknuten, men å lokalisere ulyder man ikke har hørt er håpløst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...