Jump to content

Original clutch?


Recommended Posts

Guest _anders
Posted

Ca hvor langt holder en original cosworth clutch? 4x4

Guest _anders
Posted

ok, for å si det sånn så når jeg skal ha nærmere 400hk og bruke den litt på bane og til generell dekk-terrorisering så blir den for svak?

Posted

Tror at den blir i svakeste laget ja. Anbefaler Alcon six paddle clutch, tåler masse power, eneste minuset er at det er litt sånn on/off feeling. (liten vandring, men en vanesak).Kan og lugge litt av og til, så ikke det beste valget hvis det blir mye bykjøring/køkjøring

Guest _anders
Posted

Hvor får jeg kjøpt en slik da? Hadde 4 puck'a sinter i en volvo sugemotor jeg, var ikke ubrukbart i det hele tatt det heller så :)

Posted

face har sikkert på lager, fikk min igår :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

HVORDAN KAN NOEN ANBEFALE 6PUCK CLUTCH TIL 4X4????

 

original clutch er helt perfekt til litt over 300hester, med andre ord så bør du ha en litt stivere trykkplate og sterkere ORGANISK clutch til 400hester.

 

ellers er det takk og farvel til drivverk.... pluss at du aldri klarer å starte skikkelig om du skal kjøre drag.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

er nesten helt enig med Mark1, eneste er at jeg ville beholdt ny org trykkplate og sterkere rund clutch. Organisk eller hvilket material spiller ikke så mye rolle bare den ikke blir for sterk. Ønske må jo være at clutchen er svakeste punkt på drivverket. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest _anders
Posted

Jeg skal ha 2wd, men kjøpe en 4wd motor som det sto clutch på, derfor jeg lurer. Men skal nok ha sinterclutch. 4- eller 6 puck

Posted

Kan ALDRI tenke meg du vil ha sinterclutch, men sannsynligvis så vil du ha en clutch med ikke organsik belegg. Du kan stryke sinter da det kun er brukenes i DTM og tilsvarende løp. Kjører du andre blegg som cerametal (kobber/alu) kunstfiber eller lignende så kan bilen brukes til å kjøre med. Det er vel cerametal som brukes både i drag og rally hvor det MÅ slures mye. Den som skal bruke sinter på en gatebil vet ikke hva det er. Og disse er VELDIG sjeldent å oppdrive i paddle-clutch.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Hovden Racing
Posted

Har 6 pucka clutch jeg. fungere helt greit å kjøre med.. Slurer ihvertfall ikke den da. hehe

Guest _anders
Posted

Som sagt, hadde sachs sinterlamell på en volvo motor tidligere. Gikk bra det syntes jeg. Men klart, finnes det noe som holder like bra, men med mer comfort må jo det være gunstig :)

Posted

hovden racing: har faktisk aldri sett noen steder der dem selger sinter clutch med pucker. regner da med du har cera metall eller kunstfiber.

 

_anders: er du helt sikker på at du hadde stål lamel. for det er nemelig det sinter er. en spesiel stål lamel. og disse tåler ikke å bli sluret med i det hele tatt. og de er MEGET tynne.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Dre Racing@
Posted

Sinter er bare metoden belegget er festet til kløsjlamellen på, dvs det er sintret fast. De fleste 2-3 plate kløsjene har det.

men belegget er nok det samme som paddle lamellene har.

Personlig ville jeg gått for en forsterka organisklamell.

Guest Hovden Racing
Posted

6 pad da :P er da ikke så inn i disse fine utrykka jeg da :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...