Guest granadaråner Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Hei, Skal bygge om fra automat til manuell, og dette med clutch er ikke noe problem, men det jeg lurer på om hullet til girspaken må flyttes noe? Har nemlig ikke mulighet til å ta noen mål. Og hvis det må flyttes skal jeg kjøpe meg automat grunnet av at den må raskt på veien igjen. Mvh Mattis
HaavardPYA Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Tror ikke det må flyttes, men automat har firkantet hull og manuell har rundt hull, så fra automat til manuell går men manuell til automat går ikke. Da må det sveises. Rett meg visst jeg tar feil. Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Guest granadaråner Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Det høres veldig riktig ut. Har mere lyst på manuell, siden det er litt mer arti i min mening.
Guest granadaråner Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 Er det noen som har en til salgs, både 4 eller 5girs kasse ønskes
Granada 2.8 Ghia Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 du får problemer med en bolt på spaken, åssen det blir med den gamle innfestinga av spak vet jeg ikke. Det går iasllefall greit. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
sierraturbo Posted January 6, 2007 Posted January 6, 2007 skal bygge om fra automat til manuell jeg også. får håpe det ikke er alt for mye problem da. sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
Gess Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Å bygge om er jo enkle greier. Det en trenger er riktige pedaler, wire til clutch, svinghjul med clucth, lager til å ha i enden av veiven, girkasse (naturligvis) og muligens mellomaksling. Kontakten på girkassen må byttes. Dersom man kobler ledningene feil, vil ikke bilen starte når den står i revers. Ellers er det vel bolt on, noe vakumgreier fra gasseren må vel blindes ellers er det ikke så mye hokus pokus.Viktig å teite boltene på svinghjulet godt. Kjedelig hvis det løsner Lageret i enden av veiven er også greit å huske på, ellers vil inngående aksling få litt mye juling, noe som igjen kan ta girkassen. Lagrene finnes i tre størrelser, greit å måle ytterdiameter på hullet i veiven og diameteren på inngående aksling i girkassen, så finner man det riktige lageret. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Granada 2.8 Ghia Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Angående kobling av kassa, du kan koble opp ryggelys, ledningen til startsperra kan du bare jorde.Eller du kan bruke girkasseledningsnett fra manuell, sitter en stikker oppunder midtkonsollen din(bak askebeger, samt at opplegget til startsperra er kobla til den ekstra sikringsboksen og midt på bak dashbordet. Jeg ville gjort førstnevnte med mindre du skal ut med dashbord uansett. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now