Jump to content

2wdcossie motor kapasitet?


Guest Rosa-Sierra

Recommended Posts

Guest Rosa-Sierra

jeg har en helt original cossie motor som kun nettop har byttet til Gruppe A top pakning,

jeg lurer på om noen har noen formening om hva kapasiteten på motoren er i stabile hester før det må gjøres noe innvendig?

f.eks hvor mye ladetrykk og hva slags chip?

hvor mye kan man ta ut atv bilen med sikker margin om at motoren vil holde til hverdags bruk?

Link to comment
Share on other sites

var det blokka som takk for seg etter et år?

 

ikke noen som har sagt noe om at motoren er herpa.bilen er bare på vinterlagring og skal sikkert piskes 1 år til den,hvis ikke mere.og hvorfor skulle det være blokka som takker for seg??tror det er bare masse snakk mellom dere der ute som tror at den blokka er så j.... dårlig.dere har ingen praktisk erfaring tror jeg,bare hørt av noen som har hørt av noen som har hørt og en hel masse teori piss....

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Vil nok si at en Cosworth motor kan tåle endel over 400hk forutsatt at alt er gjort skikkelig og at bilen er mappet og justert skikkelig.

Evnt en "livemap" av en spesialist i England (som kan mappe Hex) eller at man bruker datasprut og får den mappet her i Norge, men grundig.. ikke bare for og få mest hk ut..

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

jeg får høre nesten hver eneste dag at 205 blokk er noe jævela møkk. att motoren min er noe dritt (siden jeg har 205 blokk) har liksom vent meg til det tanken: jaja. 205 er noe dritt. ikke vits å koste på en eneste krone..

men kansje det er uvitenhet, eller missunelighet:)

 

en med 4x4 motor som sier det. hehe

Link to comment
Share on other sites

jeg får høre nesten hver eneste dag at 205 blokk er noe jævela møkk. att motoren min er noe dritt (siden jeg har 205 blokk) har liksom vent meg til det tanken: jaja. 205 er noe dritt. ikke vits å koste på en eneste krone..

men kansje det er uvitenhet, eller missunelighet:)

 

en med 4x4 motor som sier det. hehe

 

etter det jeg hørte 600 på 4x4 og 400 på 2wd..

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

hvor mye trimma 2wd har det vel ikke blitt banket rundt i i mange herrens år.kan vel umulig være så elendig.

Link to comment
Share on other sites

jeg får høre nesten hver eneste dag at 205 blokk er noe jævela møkk. att motoren min er noe dritt (siden jeg har 205 blokk) har liksom vent meg til det tanken: jaja. 205 er noe dritt. ikke vits å koste på en eneste krone..

men kansje det er uvitenhet, eller missunelighet:)

 

en med 4x4 motor som sier det. hehe

 

Uvitenhet!ufattelig mange som sier de har hørt at og han har hørt osv osv.men prøve selv,nei vi hører på andre og teori er en fin ting.praksis er en helt annen ting.

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

har 205 blokk jeg å , kommer mange som sier att d bare er dritt , men har jo aldri fått en begrunnelse

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

har 205 blokk jeg å , kommer mange som sier att d bare er dritt , men har jo aldri fått en begrunnelse

 

nei er jo tynner vegger enn 200 blokka.men so what?skal ikke lade 2,5 bar heller.den blokka skal jeg tørre å vedde på at tåler 400hk++ uten prob med MASSE pisking :rolleyes:

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rosa-Sierra

men ved en original motor er det vell ikke blokka som takker for seg først, etter min erfaring ihvertfall. jeg har en jenspeed 400 chippet hjerne og bosch 599 dyser, noen forslag til optimal turbo or å få ut mest mulig ? kjører en helt vanlig t3 turbo nå.

Link to comment
Share on other sites

http://www.siipicossu.com/manuaaleja/nya_cossie.doc

 

Les her! Står det du trenger å vite, en svenske som veit hva han prater om!

 

 

"205 blocket är egentligen ett vanligt pintoblock som var utvalt för cosworthmaskiner pga bättre värden, detta block klarar mer effekt än folk tror säkert över 550hk. Men de gillar inte att varvas för mycket innan det börjar få veven att flexa och nöta ner lagren men det går fusklösa med större lagerspel men det är vevaxeln och oljepumpen som inte tål mer än 8 200 rpm för sen så skär lagren oftast på 4:e vevstaken"

Link to comment
Share on other sites

Siden Rosa bruker cossien hver dag tenker jeg han er ute etter mest mulig brukbare hester.

En motor som har gått helt orginalt er vel ikke i så dårlig forfatning at det trengs overhaling ?

 

Det er vel hvor mye luft en får igjenom en orginal topp som begrenser effekten på en orginal motor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...