Jump to content

Sierra 2,9i eiere


Guest Strengen

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig med Morty er ikke noe særlig futt i 2,8 og 2,9. Til å være nesten en 3 liter`s motor som bruker så mye suppe så er det jo helt latterlig. Lyd og bånndrag har dem, men ikke noe mere ^_^ spørr du meg så er en is en mye gøyere og hissigere maskin og kjøre, enn en 2,8 / 2,9, men det kommer jo ann på hva enn skal bruke bilen til, noen liker å ligge på 1500 rpm og dra campingvogner, mens andre liker å bo på turtallssperra konstant og legge ringer :D holdt forresten greit følge med enn 2,8 engang med en dønn org is ;) Forresten, å bånne speedo på en is er no prob!!

 

 

ikke alle m v6 som liker og dra campingvogner,, vill si at største forskjellen i bruks måten må være at is folket "lever" på turtallsperra for og klare og lage donuts.....

mens vi m v6 har power nok til og dra løs i donuts m 2 ell 4 hjul uten og leve på turtallsperra...

 

selv har jeg 3 sierraer... alle m v6.. en xr4x4 m 2,8

en 2,9 ghia

og en 3 dørs m 2,9 24v som får turbo i lløpet av vinteren...

 

ingen problemer m ax, donuts el fart på noen av di.. er d noe jeg sliter m så må d være alle di late is'ne på veien som ligger i veien for meg.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en trimma is også som går ganske greit men toppfarta er dårlig, 180 km/t er så og si maks. kanskje du klarer 190 men da har motoren det vondt. 2,9i har iallfall høyere toppfart, har vært i 230 og drar ifra en standard is selv med høyere utveksling.

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
går en orginal 2,9 i over 200-210? trudde toppfarta var ca. 200 jeg

 

Utregna toppfart i min bil ved turtallssperre i 4.gir er ca 200km/t. Den drar fint videre i 5.gir, selv om jeg aldri har prøvd å holde flat pedal helt til det ikke går mer. Men å nå sperra i 4.gir er null problem :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Nådde sperra med ohc'n også jeg. Den hadde 3.92 i baken så farten var kanskje ikke like høy. Men der var det heller labert når man prøvde videre i 5.gir

Link to comment
Share on other sites

sier seg jo selv at en av dere legger på litt extra, siden IS'n deres som begge var orginale dro granske så forskjellig ifølge dere selv...bombe at jeg da tar 2,9'en sitt parti, men må si at jeg har ikke helt troa på at en 2 liter uten spesielt krutt dro til sperra i 5 gir uten problemer..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Med 215/40-17 (aner ikke standardim på sierra), 3.92 diff, 0,816 i femte med kutt på 6200rpm så er toppfarta nøyaktig 220 km/t. Da har du rimelig nøyaktig speedometer..

Link to comment
Share on other sites

sier seg jo selv at en av dere legger på litt extra, siden IS'n deres som begge var orginale dro granske så forskjellig ifølge dere selv...bombe at jeg da tar 2,9'en sitt parti, men må si at jeg har ikke helt troa på at en 2 liter uten spesielt krutt dro til sperra i 5 gir uten problemer..

 

Bunna speedoen på min is da den var orginal, så d er ikke noe problem altså!!

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Guest Strengen

tror vi må avgjøre dette med en god gammeldags slosskamp :lol:

btw her har vi 2 liter IS

 

9007.jpg

Edited by Strengen
Link to comment
Share on other sites

men så skal det sies at bmw har lagt sjela si i nesten hver eneste motor som har blitt levert :rolleyes:

og tanken bak ford's v6'ere er jo cruise motor med greit med moment, men er i bunn og grunn motorer med mye potensiale.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Hvis det virkelig var en original 1,6 så er det noe galt med motoren din... Med tanke på at jeg henger på passat 2,8 vr6 til ca 200km/t

Link to comment
Share on other sites

Alt for mye prating da :unsure: Noen som vil ta med bilene sine til Tusenfryd i helgen så kan vi prøve i praksis? ikke det at jeg har noe helst forhåpninger til hvor dårlig/bra min veldig originale 2,0 l går men hadde vært morro å prøvd :) ikke noe toppfartutprøvning kanskje(mye politi) men se forskjellen på aks.

 

Morty kommer helt sikkert entur. Sierra_2.9 du bor i akershus kan jo også stikke innom?

Link to comment
Share on other sites

skal være borte i hele helga, men kunne vært artig å fått det til neste helg eller noe..

 

men Tusenfryd er et lite stykke, for jeg bor i nærheten av lillestrøm, så det er tre kvarter elr no å kjøre..og for morty blir det vel kjapt 1,5 time nesten...

 

tenkte du på parkeringsplassen uttafor tusenfryd?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Holder faktisk med is folka her. 2,9 er dødt.. **** vi holdt da nesten en 2,9 med en Corolla 1,6 her i sommer. Den dro bare saaaaakte ifra.

 

2,8i går bedre :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...