Jump to content

spraytoning av frontlykter


Recommended Posts

Har lyst til å tone frontlyktene mine.

Noen som vet om en lakk som kan brukes?

Vil bare ha en lys toning, ikke sort soting...

Ja, gamle escosen min var d tona frontlykter på når jeg kjøpte den... Var morette lykter, så ikke en drit når d var mørkt!!! Vil ikke anbefale d, ser kult ut da!

Edited by Mulder

-2007 Porsche 997 GT3 Clubsport
-Alt går, bare ta nok fart-

Link to comment
Share on other sites

på mine sierra lykter tonet jeg med sotespray fra bilxtra, tok av glasset og vasket grundig på innsiden.. la på noen tynne lag, ble bra.. ikke ekkelt å kjøre med. fant ikke noen bilder :(

Så du sprayet på innsiden av glasset? Er det dårligere eller noe å gjøre det på utsiden?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lars Wenås
ehh, hadde klarlakk på blinkersene mine, det endte i at alt ble som gele og datt av.. IKKE klarlakk på.. :D

 

Det er jo bare fordi klarlakken reagerte med lakken, sikkert ikke samme merke på boksene?

har ikke noe med at man tar klarlakk utapå og gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Ikke begynn med slike ting da , dette er ulovlig og lite lurt med tanke på lyseffekten.

Har du en så hærlig bil som Esc-cosw. så begynner en ikke med slik jalla.

Skal dere ha "mørke" hovedlykter , og har 4 runde kjøp innsatser i til BMW på Hellanor eller bygg om slik som de E-godkjente lampene er.

 

Noen som har hørt om regress i fra forsikringsselskapet?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Ikke begynn med slike ting da , dette er ulovlig og lite lurt med tanke på lyseffekten.

Har du en så hærlig bil som Esc-cosw. så begynner en ikke med slik jalla.

Skal dere ha "mørke" hovedlykter , og har 4 runde kjøp innsatser i til BMW på Hellanor eller bygg om slik som de E-godkjente lampene er.

 

Noen som har hørt om regress i fra forsikringsselskapet?

 

er ikke lyktene til bmw noe større da?

- 88 Ford sierra ist busbil ;)

- 90 Ford sierra cosworth 4x4 :D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376

- 98 Audi A3

Link to comment
Share on other sites

Er di større på e30 ?

Hvis de er det , bygg det inn i lampa slik som det er på de "mørke"

 

De er ikke sotet , men det sitter ei sort plate horisontalt inne i lampa som reflekteres og lampa ser mørk ut.

Da er det JÆV...... viktig å gjøre det riktig slik at lysbildet ikke forstyrres.

Dritt å tape 50% på regress ved en skade pga. lakkerte lykter...........

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Har du en så hærlig bil som Esc-cosw. så begynner en ikke med slik jalla.

 

jeg synes det hørest litt mere jalla ut å få noen bmw lykter til å passe på en Esc-cosw. synes enn heller burde tone glassene..

- 88 Ford sierra ist busbil ;)

- 90 Ford sierra cosworth 4x4 :D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376

- 98 Audi A3

Link to comment
Share on other sites

Har du en så hærlig bil som Esc-cosw. så begynner en ikke med slik jalla.

 

jeg synes det hørest litt mere jalla ut å få noen bmw lykter til å passe på en Esc-cosw. synes enn heller burde tone glassene..

 

Er det jalla å skru ut lampa å sette inn ei med lik diameter?

 

Ja lakker lyktene! Skikkelig fornuftig.

Hvis en kjører på deg og knuser fronten din , så er det jo bare å kjøpe seg en Cosworth til.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de ikke passer, så har jeg tatt feil. Poenget er galskapen i å satse på noe som kan føre til erstatningsansvar og regress vedr. egen bil.

I mine øyne så er Esc-Cosw drømmebilen som bør bevares uten alt for mye mods.

Jeg forstår at det kan være tøfft med mørke lykter, men ikke for enhver pris.

 

Din bil= ditt valg.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Mener ikke å være for negativ ang. mods , men jeg har sett mange stygge eksempler på hva tvilsom hjemmemekk kan resultere i. Ikke av utseende , men trafikkfarlige biler.

Det siste vi i Fordmiljøet bør gjøre er å gi kritikkere av bilhobbyn enda mere bensin på bålet.

 

Uten sammenlingning forøvrigt , så døde min kammerat i en Cossiulykke da han kjørte for fort med piggfrie dekk på asfalt.( Sving )

 

Ikke noen problemer å bygge en bil som er DRITRÅ , og som samtidig er godkjent av de som jobber for å passe på oss.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...