Jump to content

gripper


cosworth86

Recommended Posts

jeg fikk plass til den uten å frese ut noe..

 

skrudde først på kronhjulet, så tok jeg ut skruene, puttet diff'en inni. Så skrudde i skruene som holder kronhjulet.

så satt jeg i lagerene når diff'en stod i. de gikk så lett at jegn akkuratt klarte å trykke de på plass for hånd.

kan være jeg får problemer med å få den ut igjen senere viss jeg ikke får av lagerene mens den står i, men de gikk så greit at jeg tror det går greit.

Link to comment
Share on other sites

prøvde diff'en for første gang i dag. var noen j****** lyder når jeg løyser bilen og spesielt i kombinason med sving. men med en gang jeg slepper pådrag på gassen forsvinner det. men ved pådrag og sving i fart var det ingenting.

Noen tips hva som gjør det? høres ikke bra ut....

Link to comment
Share on other sites

ja, de er fast. lure på om lyden er diff bremsen. snakka med noen andre som sa det var helt normalt med lyd ved skarpe svinger ved lav hastighet på slike diffbremser.

Dere får gi en tilbakemelding på hvordan deres er når de er prøvd ut!

Link to comment
Share on other sites

blir litt lyd ved full sving, og lav hastighet...

 

Har det samme på M3`n min med standar diff.

 

Hvordan synes du diffen fungerer forøverig?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

kh turbo.. virker ganske hard den diffen. vet du hvor mye den ble lagt til?

låste ene hjulet . ogh syns jeg måtte ta ganske bra i for og vri det andre hjulet.!! Denne spinner garantert på begge....! tror jeg da ;)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

35/70 prata de om.... 70% sperre ved moment og 35% uten moment.

Dytta Kjell Arne sin på gulvet i verkstedet med full sving, og den "brøyt" ikke.

 

Men enig med deg krister, denna drar nok løs på begge he he....

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

har ikke fått prøvd bilen så veldig mye enda, har vert litt skeptisk til lydene, men det er vertfall natt og dag i forhold til den gamle! den drar løs på begge ja.

"Dytta Kjell Arne sin på gulvet i verkstedet med full sving, og den "brøyt" ikke" ; får ikke lyd når jeg bare ruller, men når jeg gir litt gass sammen med sving.

spesielt viss jeg snur på en parkeringsplass. legger om rattet og løyser bilen så kommer lydene, men når jeg slepper gassen så forvinner lydene selv om bilen triller fremdeles.

Link to comment
Share on other sites

Høres logisk ut det etter som sperrevirkningen skal være progresiv og gi mer sperrevirkning jo mer moment...

Han prata om at om du dro av et hjul på rally, så kunne du fullføre ss`n med drift et hjul...(2wd...;))

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

noen som har fått prøvd litt nå?? har kjørt en sommer nå, alt virker bra, men har fremdeles lyder ved forhold som diffrensialen Bremser\slurer (kombinasjon med igangsetting, bratt stigning, sving i lav hastighet f.eks parkeringsplsas, snuing osv..)

Har hatt oppe diffen i dag og kontrollert alt på nytt og alt ser bra ut. alle skuer sitter og alle lager og tannhjul-klaringer er ok.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...