turboole Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 (edited) Er det noen som har kjørt med quaife atb diff som kan forklare meg hvordan den er i bruk,f.eks på bane,breisladd,drag osv,trenger litt info fra dem som har prøvd før jeg bestemme meg. har 2wd Edited March 1, 2007 by turboole
just4fun Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Er det noen som har kjørt med quaife atb diff som kan forklare meg hvordan den er i bruk,f.eks på bane,breisladd,drag osv,trenger litt info fra dem som har prøvd før jeg bestemme meg. Kjører med det på min.. er ikke noe å si på den
Cossi2wd Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Hørt at den er bedre på rundetider og ikke breisladd osv.. Den kan til tider ikke sperre hvis underlag er ujevnt www.frodeholte.com
cbp Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 ATB diffen er ikke nødvendigvis konsekvent og kan være vanskelig og forholde seg til.. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
351RS Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Interessant. Lurte på det samme. Noen flere? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
turboole Posted February 28, 2007 Author Posted February 28, 2007 (edited) hmm..intresange svar,ser ikke for meg at jeg vil bruke 8-10 lapper på ei "sperre"som ikke går an å forholde seg til.Etter det jeg har lest meg fram til hørest det ut som det passe fwd best. Just4fun:Har du testa den skikkeli på di bruksområdene som nevt hær?vær kritisk no. Edited February 28, 2007 by turboole
grcossie Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Har atb framme på Escortèn, funker meget bra der hvertfall
Fakeworth Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Var det ikke gripper diff som dugde best til sånn type kjøring du ønsker da? -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Sapphy Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 ATB sperrer ikkje dersom ett hjul er i lufta. Har sittet på med en sedan med 550hk og atb diff, grepet er heilt UTROLIG mye bedre med tanke på hjulspinn enn med den orginale viskosediffen. Har kjenninger som bruker ATB diff ved kjøring på isbane og er storfornøyd! men dersom sladding er hovedprioritet er sikkert Gripper det beste. Personlig går eg for ATB.
turboole Posted March 1, 2007 Author Posted March 1, 2007 Er ikke sladding som er hovedpri.Tenker mest på grep men burde kunne sladde litt å vesst jeg fikk lyst te det.
just4fun Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Skal du kjøre fort er den helt sjef..Tok piruetter på 3 gir me slicks... og kan fint bruke den til å slædde med om man ønsker det.. Har selv prøvd andre lamell akslinger, Nismo kaaz ol og dem var noe dritt! I knappe svinger, rundkjøringer osv.. sperrer en sånn aksling så mye at man like godt kunne sveist fast sol og planethjul. Men må frese litt ut av huset når man skal sette den inni. er litt større
turboole Posted March 1, 2007 Author Posted March 1, 2007 Hørest ut som den passer behove mitt bedre no..det er bra.så du har ikke merket noe til at den er vanskeli å forholde seg til da?
351RS Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Skal du kjøre fort er den helt sjef..Tok piruetter på 3 gir me slicks... og kan fint bruke den til å slædde med om man ønsker det.. Har selv prøvd andre lamell akslinger, Nismo kaaz ol og dem var noe dritt! I knappe svinger, rundkjøringer osv.. sperrer en sånn aksling så mye at man like godt kunne sveist fast sol og planethjul. Men må frese litt ut av huset når man skal sette den inni. er litt større Ja dette hørtes jo bra ut. Er det 7,5" du har, å kjøpte den her til lands eller fra england. Hva kom den på ferdig i Norge? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
just4fun Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 (edited) Hørest ut som den passer behove mitt bedre no..det er bra.så du har ikke merket noe til at den er vanskeli å forholde seg til da? Næ,syntes den er helt grei jeg.. ikke noe vondt å si om den jeg vært fall... Noen bilder fra breisladd svingen på rudskogen med denne.. også noe piruetter på langstrekket... :) http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...21154&st=40 Ja, jeg kjører med 7.5. Kjøpte den ikke ferdig,bare klumpen inni:) Er bare å frese litt av huset for å få den inni (dette gjør man lett selv på 5 min) flytte kronhjul over på denne,men måtte kjøpe nye lagre fra en kulelager sjappe... Ford leverte vist nok ikke disse lagrene løse..Mener jeg betalte 12 for den av jens.. Edited March 1, 2007 by jusf4fun
turboole Posted March 1, 2007 Author Posted March 1, 2007 Takker for svar,vart litt lettere å bestemme seg no..
351RS Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Ja, samme her, takk for input. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
just4fun Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Ja, samme her, takk for input. Skal du ha i granada'en også da...? :) hehe må ikke tror du den går bedre enn sierra'n om du bytter.. Jeg har puttet på 4x4 kasse i bilen nå, må prøve å oppføre meg litt
351RS Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Tja et av problema er jo ut av svingene, så det hadde vel hjelpa, hvertfall når det kommer 2 propeller under panseret. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
just4fun Posted March 1, 2007 Posted March 1, 2007 Tja et av problema er jo ut av svingene, så det hadde vel hjelpa, hvertfall når det kommer 2 propeller under panseret. Da må du prøve orntlige hjul... satt på noen uten mønster, lagde kun 20 cm spor under rivstart med 2wd.. var helt sjukt..måtte varme dem først,men uansett..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now