Jump to content

Lette sving hjul på scorpio 2,9 i


Per-joar

Recommended Posts

Har det på 24v'n min.. Jeg syns den svarver opp merkbart raskere. Litt ivrigere liksom.

MEN...

Du må da også modde utløserarmen den rekker bort til clutchen, rett og slett fordi svinghjulet er tynnere. Mener jeg har skrevet noe om det her en plass..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Har det på 24v'n min.. Jeg syns den svarver opp merkbart raskere. Litt ivrigere liksom.

MEN...

Du må da også modde utløserarmen den rekker bort til clutchen, rett og slett fordi svinghjulet er tynnere. Mener jeg har skrevet noe om det her en plass..

 

Husker jeg rett så sa morty999 at det holder med å skifte til det utløserlager som hører til det tynnere svinghjulet, altså 2,8 med type 9 kasse.

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg rett så sa morty999 at det holder med å skifte til det utløserlager som hører til det tynnere svinghjulet, altså 2,8 med type 9 kasse.

 

Hvist det funker p bare skifte utløser lager er jo det kurrant da.

noen som vet det sikkert?

Link to comment
Share on other sites

Hvist det funker p bare skifte utløser lager er jo det kurrant da.

noen som vet det sikkert?

 

Det er jo bare å se om utløserlageret fra type-9 kassen passer på utløserarmen på mt75 V6-kassen. Men på de forum hvor denne kombinasjonen er brukt på utallinge ombygginger av XR4x4, er festet til utløserarmen modifisert slik at armen kommer nærmere svinghjulet.

 

Dette er vel den billigste løsningen i forhold til å lette ett orginalt 2,9 svinghjul, disse bør jo da maskineres av proffe folk i og med at svinghjulet er en av 3 komponenter som balanserer motoren. (svinghjul, veiv og reimhjulet)

 

:)

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...