Jump to content

Mondeon reagerer ikke


Guest Mike

Recommended Posts

Har da handla meg en Mondeo igjen, men denne går helt sinnsykt dårlig. Den forrige 2.0 jeg hadde, gikk **** så mye bedre og jeg lurer da selvfølgelig på hva som kan være gale..

 

- Kan det være coil og plugghetter?

- Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av)

- Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang)

- Kan det være katalysatoren som har vrengt seg?

- Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin)

- Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM?

- Kan det være noe annet?

 

Har hatt bilen i 2 timer nå, og kommer til å levere den til feilsøking asap.

 

Best regards,

 

Mike.

Link to comment
Share on other sites

Du må da nesten beskrive problemet først da.

 

Når jeg kjøpte min hadde den nesten ingen power fra 4000 og opp. Var til ford å klagde å fikk feilsøking men fant ikke ut noe. Skulle være sånn sa mekanikern.

Kjørte da rett på bilextra å køpte to potter å laga nytt eksosanlegg med to tuta ut bake(Rake rør) Da ble d futt vertfall.

Senere hadde jeg også problem med at den jaga på tomgang, da var det en vakumslange type Y formet under der coilpakka står som var lekk. Vanlig på disse.

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

Guest vebjorn

Visst du hører en suselyd under coil pakka er det nokk dein Y koblinga dær som !Cosworth! sier!

Hatt samme problemet på min..

Link to comment
Share on other sites

Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag.

 

Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint.

 

LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?

Edited by Mike
Link to comment
Share on other sites

Kommer ingen boost på 4000 rpm, er like dau på hele registeret. Bilen er daukjørt som bare det ja, eid av en gamling og ei kjerring som har pendla. Dro den ut en del ganger og lot den kjenne på sperra kun ved å bunne uten gir på hjemturen (2 timer), men ingen forandring. Kan ikke si jeg hører noe suselyd noen steder, og har spraya med startgass over og under hele maskina, men ingen forandring på turtall. Har også skifta pluggledningene til besvær. Har til og med spraya alle kontaktene i motorrommet med elektrikerspray uten at det gjorde noe utslag.

 

Har også restarta ECU, ingen forandring. Sjekka om det slo inn på alle pluggene ved å nappe ut plugghettene èn etter èn, og der slo de inn fint.

 

LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?

 

Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den.

Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg.

Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett)

B-asic

I-nstructions

B-efore

L-eaving

E-arth

Link to comment
Share on other sites

LMM er bytta, og slik Boosti beskriver det, så er det slik bilen ooppfører seg. Seeeeig og ******. Skulle tro alle hjullagrene var laga av sirup. Er LMM kjøpt kliss ny Boosti?
LMM`n er helt ny og kjøpt hos ford for 1500kr....

 

Ligner veldig på det som var med min da jeg kjøpte den.

Tett eksosanlegg, er jo 4eller 5 demper under der. Sett på et nytt orginalt eller effektanlegg.

Visst det er noen gamlinger som har hatt den er det stor fare for at den er helt nedsota(tett)

 

Det er tre dempere og katta....på min sitter det helt nytt simons eksos, så det er neppe problemet med min.

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04

Bytta lambdasonde på bilen til fruen og det fungerte helt fin ca 1500km men da begynnte den å fuske, var faktisk produksjonsfeil på lamdasonden. Byttet den igjen og bilen ble sprek som en hoppe :-)

 

Kanskje det samme på din bil.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lambasonden..

 

Men når jeg kobler i fra LMM skjer det absolutt ingenting. Det SKAL skje noe, så det var merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er høyst merkelig.. Har du mulighet for å få prøvd en annen LMM? Prøver å få tak i en jeg kan låne, men er ikke lett. Bump tråden om du får sjekka da.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort det Ove!, og bilen gikk fortsatt som en bøtte møkk. Jeg satser hele bilen på at MAF er gåen eller at katalysatoren lager for stor motstand.

 

Har akkurat samme problemet på min 1,8 97 mod.Har hvert 3 ganger hos ford for feil søking,eneste de fant første gangen hvar Gåen LMM. jeg kjøpte da ny på ford,men bilen er akkurat like treg.Hvar igjen hos ford for feilsøking,men da fant de ingen ting,lamda ok,alle andre følere og motorstyringer ok.Etter det bytta jeg plugger,pluggledninger,luft filter,sjekka egr ventil for vakum lekasje+prøvde å koble den vekk,men til ingen nytte.Har og nullstilt ecun og deretter kjørt 5 mil på høyt turtall,men bilen er og blir lat.I 30% av tilfellene jeg drar etter den kommer den som ei kule når turtallet psserer 4500,men ellers er den som det går i bølger og holder igjen på hele registeret. Noen sier at coilen er en svakhet på disse og kan lage slike symtomer, ellers minner det mest om at det er noe i eksosanlegget som ligger å tetter.Dette er utrolig irriterende da bilen er perfekt ellers..

Link to comment
Share on other sites

- Kan det være coil og plugghetter?

- Kan det være LMM? (Denne er skiftet fra før av)

- Kan det være falskluft? (Bilen jager øøøørlite grann på tomgang)

- Kan det være katalysatoren som har vrengt seg?

- Kan det være tette filtre? (Olje, luft og bensin)

- Kan det være hjernen som ikke er stilt om etter skifte av LMM?

- Kan det være noe annet?

 

Fått fiksa dette nå, og skulle tro jeg hadde turbokonventert hele driten. Ble plutselig kjekt å kjøre Mondis igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen.

 

Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat?

Link to comment
Share on other sites

Er litt jobb å tilpasse fra manifolden, da det går to rør derfra og inn på katten, men brukte et 2.5" rør derfra skjøtet inn på 2" rør som går inn på resten av eksosen.

 

Lyden ble litt grovere, og lukta? Er vel ingen lukt uten kat?

Kan bli lukt uten katt jo.. Kan bli bensin lukt liksom, katalysator lukta er jo nesten som egge fis :blush:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...